Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Siła potworów: większa rzeź, większa chwała!


Armie Płonących Piekieł już niedługo staną się o wiele bardziej mordercze. W aktualizacji 1.0.5, wprowadzamy nowy system - Siłę potworów, który został zaprojektowany, aby dać graczom więcej kontroli nad tym, jakie wyzwanie stanowić będą przeciwnicy na każdym poziomie trudności. Podobnie jak komenda „Players X” w Diablo II, siła potworów daje graczom możliwość zwiększenia żywotności potworów oraz obrażeń zadawanych przez nie w zależności od różnych „poziomów siły”. W zamian bohaterowie otrzymywać będą więcej skarbów, a także skalowane premie do statystyk eksploracji (w tym do doświadczenia oraz znajdywania przedmiotów magicznych i złota).

Opcja ustawienia siły potworów będzie dostępna dla wszystkich graczy od poziomu 1. w okienku wyboru zadania, a jej wartość będzie można ustawić oddzielnie dla normalnego, koszmarnego, piekielnego i infernalnego poziomu trudności. Oto, jak działa ten system...

Ustawianie poziomu siły potworów

System siły potworów jest domyślnie wyłączony, dlatego przed jego skonfigurowaniem trzeba go włączyć w menu opcji rozgrywki. Aby to zrobić, należy otworzyć menu główne, kliknąć Opcje a następnie wejść w zakładkę Rozgrywka. Po prawej stronie ekranu będzie widoczne pole Pozwól na zmianę siły potworów - wystarczy zaznaczyć tę opcję i kliknąć Zatwierdź.

Po włączeniu systemu, w dolnej części okienka wyboru zadania, obok rozwijanego menu poziomu trudności, pojawi się opcja ustawienia poziomu siły potworów. Poziom siły potworów można wybrać z zakresu od 1. (SP1) aż do 10. (SP10). Można też zdecydować się na brak siły potworów, co jest domyślnym ustawieniem dla każdego poziomu trudności w grze. Poziom siły potworów można ustawić oddzielnie dla każdej postaci i poziomu trudności, można też zmienić go w dowolnej chwili w interfejsie zadań. 

W momencie wprowadzenia aktualizacji 1.0.5, siłę potworów będzie można włączyć zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w prywatnych grach wieloosobowych. Po dołączeniu do prywatnej gry wieloosobowej, twoja postać tymczasowo przyjmie poziom siły potworów ustawiony przez przywódcę drużyny, a po opuszczeniu grupy wróci do poprzedniej wartości.

Pierwsza wersja systemu siły potworów nie będzie dostępna w grach publicznych, ale analizujemy możliwość jego dodania w przyszłości.

Większe wyzwanie, większa chwała

Każdy poziom siły potworów, zaczynając od SP1, zwiększać będzie zadawane przez nie obrażenia oraz ich żywotność poprzez skalowanie tych wartości w zależności od poziomu trudności. Aby wynagrodzić ci trudy walki, twoja postać otrzyma premię do doświadczenia, a także znajdowania magicznych przedmiotów oraz złota (która nie będzie ograniczona obowiązującym limitem wynoszącym 300%).

Na poziomie normalnym, koszmarnym i piekielnym wygląda to tak:

Na inferno, oprócz zwiększonego doświadczenia i znajdowania magicznych przedmiotów oraz złota, za każdym razem gdy potwór upuści przedmiot (niezależnie od tego czy jest to złoto, mikstura, czy element wyposażenia), istnieje szansa na wypadnięcie dodatkowego przedmiotu. Szansa ta zmienia się na każdym poziomie SP, zgodnie z poniższą tabelą.

Dla graczy na poziomie inferno biorącym udział w wydarzeniu Infernalna Machina (więcej informacji na ten temat już wkrótce), siła potworów będzie również zwiększać szansę na znalezienie kluczy i części ciał demonów o 10% na każdy poziom SP, aż do 100% przy SP10.

Na inferno i przy sile potworów 1 lub większej, poziom potworów we wszystkich aktach zostanie również podniesiony do 63., a szansa na upuszczenie przez wszystkie potwory wysokopoziomowych przedmiotów stanie się taka sama. Oznacza to, że bez względu na to, w którym akcie się gra, wszystkie potwory będą miały tę samą szansę na upuszczanie przedmiotów z poziomów od 61 do 63, w tym schematów rzemieślniczych, przedmiotów legendarnych i przedmiotów z zestawów.

W połączeniu ze zmianą, która pozwala losować wartości afiksów przedmiotów na podstawie poziomu potwora zamiast poziomu przedmiotów, wszystkie przedmioty na inferno dla SP 1 lub większej mają teraz szansę na wylosowanie afiksów o wartościach dla poziomu 63.

Chociaż wszystkie potwory na inferno będą na poziomie 63 od SP 1 do SP 10, to ich umiejętności, zdolności i atrybuty będą się różnić z aktu na akt. Oznacza to, że niektóre akty lub rozdziały nadal mogą być trudniejsze niż inne w zależności od tego, jakie potwory i grupy przeciwników elitarnych będą się w nich pojawiać. Ponieważ jednak nagrody będą identyczne w obrębie całego poziomu trudności, to wybór miejsca gry zależy wyłącznie od gracza i preferowanego przez niego stylu gry.

Sposób na potwory

Skoro już omówiliśmy mechanikę nowego systemu, przyjrzyjmy się bliżej samym założeniom projektowym. Zadaniem siły potworów nie jest sprawienie, aby gra była „nie do przejścia”, lecz raczej udostępnienie graczom lepszych sposobów na sprawdzanie postępów w rozwoju swoich postaci. Pomysł ten posłużył nam za podwalinę dla całego systemu, przy czym skupiliśmy się tu na dwóch zasadniczych aspektach:

 Obrażenia zadawane przez potwory a żywotność potworów 
Ponieważ celem systemu nie jest sprawienie, aby gra stała się absurdalnie trudna, na każdym poziomie siły potworów kładziemy znacznie większy nacisk na zwiększenie żywotności przeciwników, niż zadawanych przez nie obrażeń. Ogólnie rzecz biorąc, więcej frajdy sprawia raczej maksymalizowanie ilości obrażeń zadawanych przez postać, niż bycie zmuszonym do chwytania się wszelkich sposobów na ograniczenie otrzymywanych obrażeń. Nie chcieliśmy również sytuacji, w których „trudne do pokonania” miejsca mogłyby stać się „niemożliwe do pokonania”, ponieważ gracze nie byliby w stanie przeżyć na tyle długo, by zrobić jakieś postępy. Podczas testów zauważyliśmy, że choć wzmocnienie obrażeń zadawanych przez potwory rzeczywiście zwiększało wyzwanie podczas walki, to działo się to w dosyć nieuczciwy sposób... a oprócz tego sprawiało, że bohaterowie często ginęli od jednego ciosu. Z drugiej strony, zwiększenie żywotności potworów pozwoliło podnieść poziom trudności w bardziej naturalny i kontrolowalny sposób.

 Skuteczność
Wielu graczy rozwinęło już swoje postacie tak, że zabicie przeciwników, nawet na poziomie inferno, nie jest już żadnym wyzwaniem. Ich wrogowie po prostu giną, kiedy tylko pojawią się na ekranie. Dla takich graczy ogranicznikiem tempa farmowania jest szybkość, z jaką poruszają się po mapie, a nie skuteczność, z jaką zabijają potwory.

Właśnie w ich przypadku sprawdzi się najlepiej siła potworów. Gracze potrafiący bezproblemowo przejść każdy akt inferna, mogą tak dostosować siłę potworów, aby czerpać więcej przyjemności z gry lub zapewnić sobie ciekawsze wyzwanie - a także większe nagrody - i dalej testować swoje możliwości aż do SP o wartości 10. Czy znajdą się gracze, którzy pokonają Diablo z SP 10 zaraz po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.5? Bez wątpienia. Czy będzie to najlepszy poziom SP do farmowania przedmiotów? Dla większości raczej nie. Ale system siły potworów pozwala każdemu dostosować trudność gry do własnych możliwości i znaleźć „złoty środek”.
 

Wszystko w twoich rękach

W Diablo III twoja postać mogła stać się niezwykle potężna, ale do tej pory nie było sposobu na sprawdzenie prawdziwych limitów jej możliwości. Nasz nowy system pozwala przetestować nawet najsilniejszych bohaterów oraz naocznie przekonać się o mocy zebranego sprzętu.

Różni gracze szukają różnych wyzwań, a dzięki sile potworów będziecie mogli postawić przed sobą wyzwanie dostosowane do swoich wymagań. Bez względu na to, czy szukacie emocji, chwały czy po prostu bogactw, cieszymy się, że możemy zaoferować wam możliwość stawienia czoła siłom Piekieł na własnych (często pewnie nieco szalonych) warunkach.  

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 12.10.2012 09:07

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.