Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

„35 Pomniejszych Poprawek Dla Diablo 3” – Kompilacja z Oficjalnego Forum

Niejaki Matthest przygotował na oficjalnych forach (US) kompilację najpopularniejszych pomniejszych sugestii ulepszeń w przeróżnych elementach rozgrywki, mechaniki i interfejsu Diablo 3. Lista jest świetna, praktycznie większość sugestii rozsądna, a Bashiok odpowiedział na wszystkie! Jeden z istotniejszych ostatnio postów, bez dwóch zdań:

Monitorowałem wszystkie pomniejsze kwestie, którymi można by się zająć, celem ulepszenia Diablo 3.

Dzięki. Naprawdę doceniamy waszą pomoc w zapewnieniu konstruktywnych opinii i bądźcie pewni, że wiele z nich zabieramy ze sobą na spotkania, trzymając w pamięci podczas dokonywania designerskich decyzji, a wiele z nich zostanie zaimplementowana w nie za bardzo odległych już łatach.

Zamierzam zrobić, co w mojej mocy aby odpowiedzieć/zaadresować/skomentować każdy z tych podpunktów, podchodząc doń jasno i szczerze.

1) Jako gracz, chciałbym być w jakiś sposób ostrzegany i/lub pytany o potwierdzenie zrobienia czegoś, co spowoduje stratę mojego Męstwa Nephalemów, cobym przez przypadek nie przestawiał lub zmieniał swoich umiejętności, tracąc całą kumulację.

Brzmi rozsądnie. Dodajemy właśnie blokadę dolnego panelu umiejętności, który powinien tu pomóc, jednak wewnętrzna prośba o zatwierdzenie zmian brzmi jak możliwy do tego dodatek. Wydaje mi się, że chcielibyśmy jednak najpierw zobaczyć, co wyjdzie z naszej blokady dolnego panelu umiejętności.

2) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym mieć pole do zaznaczenia aukcji "tylko kup teraz", żebym nie musiał stosować jakiś zamotanych metod na obejście tego braku.

My też! Ta zmiana powinna się pojawić już przy łacie 1.0.3.

3) Jako zaawansowany gracz, chciałbym mieć opcję wyświetlania numerycznego odliczania na cooldownach moich umiejętności, cobym mógł wydajniej je stosować.

Naprawdę usilnie próbujemy nie przesadzić z ilością dostępnych w grze opcji, a jako że to byłaby kolejna, ostrożnie do nie podchodzimy, razem z szeregiem innych tego typu zapytań. Słowem, raczej nie teraz.

4) Jako gracz, chcę mieć możliwość przemieszczania i zmieniania wymiarów okna czatu, coby mógł je ustawić tam, gdzie chcę.

Też byśmy bardzo chcieli to zrobić i przyglądamy się właśnie sposobom na wprowadzenie tego w życie. Problem polega na tym, że nasz system UI jest zaprojektowany tak, że wprowadzenie takiej zmiany stanowi poważne techniczne wyzwanie. Rozchodzi się właściwie o to, kiedy nam się to uda zrobić. Najbliższe łaty raczej odpadają.

5) Jako gracz, chciałbym móc zmieniać rozmiar czcionki w oknie czatu, cobym mógł lepiej ją dopasować do mojego monitora/rozdzielczości.

Ta zmiana wchodzi z łatą 1.0.3! Yay.

6) Jako gracz, chciałbym widzieć efekty absorpcyjne na mojej kuli żywotności, cobym łatwiej mógł reagować względem pozostałej mi wartości absorpcyjnej tarczy.

Bardzo byśmy chcieli uniknąć nakładania numerycznych wartości i innych efektów na kule z zasobami energetycznymi postaci; to po prostu kolejna rzecz, która zawaliłaby nam interfejs, a musimy z tym bałaganem walczyć. Sporo łatwych rozwiązań polega na dodatkowym warstwowaniu interfejsu, jednak jak już raz zaczniemy to robić, może nie być końca. Możemy się jednak przyjrzeć innym sposobom na przedstawienie tych informacji.

7) Jako Czarownik, chciałbym widzieć ikonkę buffa dla "Magic Weapon" i "Familiar", cobym wiedział, jaki jest ich obecny status.

Ikona dla Magic Weapon pojawi się w łacie 1.03. Nie zamierzamy robić ikony dla Familiar, jako że twój chowaniec jest widocznym fizycznie obiektem na twoim ekranie. Magic Weapon rzeczywiście nie dało się zaobserwować w kilku przypadkach. Nadal będziemy zwracać uwagę umiejętności i ich ikony buffów, jako że mogą być jeszcze sytuacje, w których trzeba je wyraźniej eksponować.

8) Jako gracz, chciałbym, by istniał jakiś sposób na zachowanie swojej kumulacji Męstwa Nefalemów kiedy padam ofiarą DC, coby nie czół się beznadziejnie, jeśli rozłączę się mając 5 kumulacji bezpośrednio przed bossem.

Też byśmy czegoś takiego chcieli. Poważnie. Już zaczęliśmy szacować, ile pracy by coś takiego wymagało i jak zwykle, wszystko sprowadza się do priorytetów. Wydaje mi się, że nie jest to kwestia "czy", ale "kiedy", a teraz, nie jesteśmy pewni, kiedy uda nam się to zrobić.

9) Jako gracz, chciałbym móc wyłączyć pokazywanie tekstu wiedzy/fabularnego w oknie czatu, cobym nie musiał zawsze go przewijać po fabularnym dialogu.

Taka opcja jest już w grze 😀 Dźwięk -> Pokazuj Dialog Zadań w Oknie Rozmów (tak to się chyba nazywa).

10) Jako gracz, chciałbym, aby mój poprzedni towarzysz automatycznie już za mną biegł, kiedy zaczynam nową misję w single-player, coby o nim ciągle nie zapominał i nie musiał wracać.

Dobry pomysł. Zastanowimy się nad tym.

11) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym mieć możliwość naprawiania swoich przedmiotów z poziomu interfejsu Domu Aukcyjnego, cobym nie musiał specjalnie po to wchodzić do gry.

Zmieniamy to tak, że od następnej łaty będziesz mógł sprzedawać uszkodzone przedmioty, które będą naprawiane dla kupującego automatycznie, za drobną opłatą.

12) Jako Kowal, chciałbym wiedzieć z jakiego szczebla jest dany przedmiot zanim go zezłomuję, cobym wiedział, jakich mogę się spodziewać materiałów.

Zastanawialiśmy się nad tym, jednak nie mamy na razie co do tego planów. Istnieją potencjalnie ważniejsze rzeczy związane z rzemiosłem, którymi warto się teraz zająć.

13) Jako gracz, chciałbym, aby moje chowańce/sługi nie atakowały niezniszczalnych celów, miast tego skupiając się na zniszczalnych, abym mógł szybciej wszystko zabijać.

Tak! Zastanawiamy się, jak to zrobić. Trochę z tym jest problemów, ze względu na to, ja działają statusy potworów, jedna nie powinno być zbyt trudno.

14) Jako gracz, chciałbym, aby pasek doświadczenia znikał z po osiągnięciu maksymalnego poziomu, coby nie zabierał niepotrzebnie miejsca na ekranie.

Nasze UI nie jest modularne, więc dużo by trzeba było pracy, aby zaoszczędzić te kilka pikseli. Chyba mamy teraz ważniejsze rzeczy do roboty.

15) Jako gracz, chciałbym widzieć, na jakim poziomie trudności grają moi kumple, cobym mógł ocenić, czy jestem zainteresowany dołączeniem do ich gry.

Mamy szereg fajnych ulepszeń do okna socjalnego w łacie 1.0.3. Będzie widać poziom trudności, na jakim grają twoi znajomi, będzie widać kto tam jeszcze z nimi jest. Prócz tego ogólnie poprawiamy całą funkcjonalność i UI systemu społecznościowego, między innymi usprawniając okno szybkiego dołączania do gry ograniczając pokazywanie kto jest dostępny pod względem jego poziomu postaci i poziomu trudności.

16) Jako nowy gracz, chcę być wyraźnie powiadomiony o "Trybie Wyboru", cobym mógł się uczyć i wypróbowywać bardziej zaawansowane buildy, jak już zapoznam się z podstawami gry.

Informujemy już o tym na ekranach wczytywania, przyglądamy się jednak również informacji w postaci podpowiedzi samouczka za każdym razem, gdy rozpoczniesz grę na wyższym poziomie trudności, od Koszmaru wzwyż.

17) Jako gracz, chciałbym aby tylko moim zaakceptowani znajomi mogli automatycznie dołączać do mojej gry, dzięki czemu nie będę miał niespodzianek w postaci "niedawnych graczy", którzy nie są moimi znajomymi.

Huh, cóż, to brzmi jak rozsądna prośba. Zastanowimy się.

18) Jako zaawansowany gracz, chciałbym mieć opcję wyświetlania numerycznych wartości wokół moich kul żywotności i zasobów energetycznych, cobym mógł podejmować lepsze decyzje.

Rozumiem, że istnieje potrzeba patrzenia na więcej liczb, jednak jeszcze raz powtarzam, że obecnie ze wszystkich stron staramy się walczyć z przepychem opcji i bałaganu w interfejsie. Wydaje mi się, że na dłuższą metę nie będzie się dało uniknąć wielu dodatków, jednak gra wyszła trzy tygodnie temu, a mamy do czynienia z produktem, nad którym będziemy rozwijać latami.

19) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym widzieć szczegółową rozpiskę statusów mojego procesu kupowania/sprzedawania. (np. "XXX Złota zapłacone z YYY przedmiot, (nowa linia) Przedmiot YYY otrzymany, (nowa linia), Przedmiot YYY przesłany do skrzyni").

Przekażę, gdzie trzeba.

20) Jako gracz, chciałbym, aby gra automatycznie przechodziła na najlepszą ze znajdujących się obecnie w moim ekwipunku miksturę żywotności, żebym nie musiał się między nimi ręcznie przełączać podczas długiej walki.

Tak, uważamy, że można by trochę "zmądrzyć" przycisk mikstur żywotności. Mamy to na liście życzeń, nie wiemy jednak kiedy możemy to zaaplikować do jakiejś łaty.

21) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym aby uszkodzone przedmioty nadal wyświetlały swoje tooltipy, cobym nie musiał wchodzić do gry tylko po to, by je zobaczyć (może wystarczy dać informację "Uszkodzony" gdzieś w tooltipie?)

To jest chyba załatwione możliwością sprzedaży uszkodzonych przedmiotów od następnej łaty.

22) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym móc sortować rosnąco i malejąco swoje zamówienia ze względu na statystykę przedmiotu bezpośrednio w interfejsie Domu Aukcyjnego, cobym mógł wydajniej szukać przedmiotów, jakich rzeczywiście potrzebuję.

Obecnie przyglądamy się wielu ulepszeniom do interfejsu Domu Aukcyjnego; dużo jeszcze zostało. Największym problemem jest dodawanie większej ilości opcji, kiedy już w samym interfejsie zaczyna się robić ciasno, jednak to nasz problem i już nad nim pracujemy.

23) Jako gracz, chciałbym mieć możliwość "zapisania buildu", cobym mógł się między nimi szybko przełączać, miast musieć je znać na pamięć.

Też by nam się coś takiego podobało, od jakiegoś już czasu nad tym myślimy. Nie mamy jednak na razie niczego konkretnego w tym temacie, coby w ogóle zacząć mówić o potencjalnej implementacji.

24) Jako gracz, chciałbym zobaczyć integrację "zapisywania buildów" w grze i zapisywania buildów na stronie internetowej, cobym mógł w nich mieszać, nie będąc zalogowanym do gry.

Hah! To by było fajne. Najprawdopodobniej trafi na rozszerzoną listę życzeń.

25) Jako zaawansowany gracz, chciałbym móc przemieszczać, skalować i ukrywać dowolny element UI, coby mój UI podawał informacje w sposób bardziej dostosowany do moich potrzeb.

Nasze UI nie jest modularne, więc coś takiego, byłoby bardzo trudne. Nie zamierzamy również pozwalać na customizację UI do stopnia takiego jak... cóż, w World of Warcraft, jednak jakiekolwiek dodatkowe opcje customizacyjne, jakie dodawalibyśmy do UI, nie wykraczałyby skalą poza pomniejsze bajery. Zdaję sobie sprawę, że wiele gier MMO ma wysoce customizowalne [ale się to słowo fajnie odmienia 😀 - red.] interfejsy, co ludziom się bardzo podoba, jednak tutaj nie jest to istotnym aspektem funkcjonalności. Wolimy raczej zrozumieć, dlaczego ludzie oczekują konkretnych ulepszeń i spróbować zwalczyć stojące za nimi problemu w inny sposób.

26) Jako gracz, chciałbym, by istniał wygodniejszy sposób na zdobywanie Tomes of Jewelcrafting w Inferno, żebym mógł łączyć swoje kwadratowe kamienie szlachetne bez konieczności wracania do Piekła.

W najlepszym przypadku, możesz temu zaradzić poświęcając trochę złota w Domu Aukcyjnym, jeśli nie chcesz wracać do Piekła, jednak jako że surowce obecnie nie działają, zdaję sobie sprawę, że nie jest to wykonalne. Chcielibyśmy się najpierw przekonać, czy AH pomaga ci zdobyć to, czego potrzebujesz kupując to, czego inni nie potrzebują. Jeśli tak by nie było, zajmiemy się potencjalnymi rozwiązaniami.

27) Jako gracz, chciałbym mieć opcję wyświetlenia "Szczegółowego Porównania", które pozwoli mi porównywać takie statystyki, jak odporności, MF, etc., cobym mógł dogłębniej analizować swoje wybory względem przedmiotów.

Planujemy dodać odporności do porównań obrony, a pozostałe odporności będziemy ewaluować przypadek, po przypadku. Zdajemy sobie sprawę, że ludzie lubią wygodne porównania +/-, czerwony/zielony, jednak nie zawsze zapewniają one tyle informacji, ile co niektórym się wydaje. Tak czy owak, do takich dodatków podchodzimy ostrożnie.

28) Jako gracz, chciałbym element prywatnego czatu w UI, cobym mógł łatwiej prowadzić kilka prywatnych konwersacji na raz.

Podobnie, jak w przypadku pytania numer 4, nie jesteśmy temu przeciwni, jednak trudno o takie rzeczy zważywszy na to, jak działa nasze UI. Zdecydowanie jednak, bardzo chcemy ulepszyć UI czatu.

29) Jako gracz, chciałbym móc tworzyć prywatne kanały, cobym mógł rozmawiać ze znajomymi nawet jeśli wszyscy jesteśmy w innych grach Diablo.

Cusotmizowalne/prywatne kanały czatowe, tak, mamy je na naszej liście.

30) Jako zaawansowany użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym mieć bardziej złożony interfejs zapytań z "LUB"/"ORAZ" dla wyszukiwania statystyk, cobym mógł wydajniej szukać tego, czego potrzebuję.

To się nazywa logiczne warunki wyszukiwania, prawda? Ciekawa propozycja. Nawiązując do moich wcześniejszych odpowiedzi względem AH, dużo jest jeszcze ulepszeń w wyszukiwaniu do wprowadzenia.

31) Jako użytkownik Domu Aukcyjnego, chciałbym mieć dostęp do statystyk przedmiotów sprzedanych, cobym mógł się do nich odnosić przy ustalaniu cen nowych przedmiotów.

Dostrzegam zastosowanie dla tego.

32) Jako gracz zasięgowy, chciałbym, aby niezniszczalne czempiony nie blokowały moich pocisków, cobym w ogóle mógł zabić niezniszczalną ekipę czempionów (Bardziej własna opinia :-P)

No tak, w sensie, to bardziej problem z celowaniem swoimi pociskami. Tak czy owak uważamy, że Niezniszczalni przeciwnicy są teraz trochę absurdalni, jednak nie wydaje mi się, by ta sugestia była konieczna, jeśli w ogóle będziemy coś z nimi robić.

33) Jako gracz, chciałbym móc wyłączyć rozmowy z towarzyszami, coby mnie nie irytowało bezustanne ich słuchanie.

WSPANIAŁE!

Zdajemy sobie sprawę 😉

34) Jako gracz na maksymalnym poziomie trudności, pragnę opcji pomijania wszystkich przerywników filmowych/sekwencji dialogowych, cobym nie musiał cały czas ciskać spacji aby przejść dalej.

Jeśli wciśniesz Esc podczas jakiejkolwiek "wymuszonej" rozmowy lub przerywnika, możesz z miejsca je pominąć. Jak dla nas, działa to całkiem dobrze. Pozostaję jednak otwarty na wszelakie informację względem jakichkolwiek problemów, jakie mogą one wywoływać.

35) Jako gracz, nie życzę sobie, by moi towarzysze inicjowali walkę z Elitarnymi, Rzadkimi lub goblinami z workami skarbów, cobym miał więcej czasu na przygotowanie się przed walką.

Mamy do zrobienia kilka poprawek względem AI towarzyszy, zdajemy sobie sprawę, że momentami mogą być irytujący (a nawet śmiertelni).

PHEW! Coż, raz jeszcze dzięki za to zestawienie i dzięki wszystkim za ciągłe wsparcie. Z wielu rzeczy tutaj zdajemy już sobie sprawę, pracujemy nad nimi, lub już je wprowadziliśmy w łacie i jestem też świadom, iż istnieje całkiem sporo innych problemów nie zawartych na tej liście, ale będących pod naszą lupą. W nadchodzących tygodniach podzielimy się z wami dodatkowymi informacjami na temat nadchodzących łat i ulepszeń. Bądźcie spokojni.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 04.06.2012 15:05

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “„35 Pomniejszych Poprawek Dla Diablo 3” – Kompilacja z Oficjalnego Forum”

  1. kross says:

    Wow! 🙂

  2. Jaer says:

    nr 23 strasznie mi sie podoba

  3. abra-kadabra says:

    23) Jako gracz, chciałbym mieć możliwość „zapisania buildu”, cobym mógł się między nimi szybko przełączać, miast musieć je znać na pamięć.

    Juz dawno powinno zostac wprowadzone! Tak samo jak zmiana broni.

  4. Karciciel says:

    ło boże i co to dodaje do samej gry ? to tylko jakieś piepszenie o chacie i nic więcej, do roboty blizz !

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.