Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Activision/Blizzard Q4 Conference Call Inwestorów

9 Lutego odbył się kwartalny Conference Call dla inwestorów Activision Blizzard. Wydarzenie było nadawane na żywo i można je ponownie odsłuchać tutaj.

Najważniejsze informacje wyszły z ust Thomas'a Tipple'a (COO i CFO Activision/Blizzard), w okolicach 20 minut webcast'u:

Jako że Blizzard Entertainment nie potwierdziło jeszcze daty premiery nowego, globalnie wydawanego tytułu, perspektywy nie zakładają nowej gry od Blizzard w roku 2011. Jeśli nie wydamy znacznego tytułu Blizzard'a w tym roku, zakładamy dla celów planowania wydanie minimum dwóch tytułów Blizzard'a w 2012 roku.

No tak, na pierwszy rzut oka, można z tego wywnioskować, że "nie będzie niczego w 2011". Jeśli jednak jeszcze raz się przyjrzeć tej deklaracji, można ją parafrazować do "na prawdę mamy nadzieję wydać grę pod koniec 2011, jeśli się jednak nie uda, wydamy co najmniej dwie w 2012 roku". Możemy więc mieć nadal nadzieje na "2011 jako rok Diablo III", szanse jednak spadły diametralnie. W końcu, kiedy to Blizzard wydał jakąś grę wcześniej  niż się tego spodziewali?

Kolejne warte uwagi zdanie związane z Diablo III, padło z ust Mike'a Morhaime'a:

Rozwój D3 idzie nam bardzo dobrze i jesteśmy bardzo grą podekscytowani... Nie mogę się doczekać podzielenia się bardziej szczegółowymi informacjami o grze i jej nadchodzącej becie, podczas następnego Conference Call.

W takim wypadku, mniej lub bardziej jasnych informacji o becie, możemy się spodziewać podczas Activision/Blizzard Q1 2011 Conference Call, który powinien mieć miejsce w pierwszych dniach Maja 2011. Pamiętamy, Jay Wilson mówił wcześniej, że gra nie wystartuje wcześniej niż sześć miesięcy po rozpoczęciu bety. Jeśli prognozy o braku premiery znaczącego tytułu Blizzard'a w 2011 sprawdzą się, nie mamy co napalać się na betę wcześniej, niż na Q3 2011. Natomiast jeśli nie jest to nic ostatecznego, beta może równie dobrze ruszyć pod koniec Maja lub w Czerwcu, co nadal pokryje się z sześcioma miesiącami Jay'a Wilson'a, dając nam premierę w Listopadzie/Grudniu 2011 (czyli Q4 2011). Nie ma co więc porzucać nadziei.

Pod koniec rozmowy konferencyjnej, miało miejsce krótkie Q&A z dziennikarzami, gdzie padło pytanie o bardziej ścisłe informacje odnośnie planów wydawniczych Blizzard'a:

Jeetli Patel z Deutsche Bank: Hej chłopaki, kilka pytań. W waszych wytycznych na rok 2011, jest komentarz, który mówi nam, że nie będzie w tym roku nowego tytułu Blizzard'a. Co jest więc wyznacznikiem możliwości na premierę w tym roku? Komentarz wydaje się okropnie interesujący, jakbyście czekali na jakąś wartość procentową ukończenia prac. Może konkurencyjną datę? Możecie trochę więcej powiedzieć o tym braku perspektyw na premierę w tym roku?

Thomas Tipple, COO i CFO Activision-Blizzard: ...odnośnie komentarza o nowym tytule Blizzard'a. Jak wiecie i jak mówiliśmy już wcześniej, wydaje nam się, ze na dłuższą metę, Blizzard nadaje się na jedną dużą premierę w roku. Oczywiście tylko jeśli pozwala na to stan jakościowy tytułu nad którym pracujemy. I na przykład dlatego, nie mieliśmy premiery w 2009 roku, ale za to były dwie w 2010. Jak widać, rezultat w tym przepadku mówi sam za siebie. Wydaje mi się więc, że dobrze się to miało dla naszych udziałowców.

W temacie Diablo, nie mamy jeszcze żadnej daty. Uznaliśmy więc, że grzecznie będzie nie insynuować niczego. Powodowane jest to brakiem chęci z naszej strony, do znalezienia się w sytuacji, w której albo zawiedziemy albo będziemy musieli iść na kompromisy z jakością gry - na co nigdy byśmy się nie zgodzili. Naturalnie jeśli gra wyjdzie w tym roku, zademonstruje to przeciwną wersję tego, o czym mówiliśmy we wcześniejszych prezentacjach prognoz na ten rok.

Jeetli: To pomogło. Chciałbym jeszcze wrócić do Diablo. Możecie coś powiedzieć o procencie ukończenia prac nad grą na tą chwilę?

Mike Morhaime: Nie mam dla was dzisiaj procentowego poziomu ukończenia, mogę jedynie powiedzieć, że rozwija się bardzo dobrze. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów pracującej nad nią ekipy. Jednak zanim nie dojdziemy do bety i nasza społeczność gry nie przetestuje, nie będziemy ustalać daty premiery. Chcę więc uściślić, że nie ustalamy tu żadnej daty - nie mówię, że gra na pewno wyjdzie w 2012. Mówię tylko, że nie ma jeszcze daty premiery. Dlatego też, jako że nie ustaliliśmy daty premiery, nie zawarliśmy Diablo w naszej prezentacji i prognozach na ten rok.

Właściwie ostatnie trzy zdania Mike'a Morhaime najbardziej mogą pokrzepić serca i nadzieje fanów. Słowem: żadna klamka jeszcze nie zapadła. Niebiescy zwyczajnie nie są do końca pewni na czym stoją i z tego też względu, nie zamierzają wywoływać niepotrzebnego zamieszania i spekulacji, z których później będą się musieli tłumaczyć jeśli coś nie pójdzie po ich myśli.

Pozostałe tematy konferencji to między innymi statystyki przepływu gotówki w korporacji, przewidywane dochody, ilości zarejestrowanych użytkowników w CoD i WoW etc. Mowa była również o nowym studiu, Beachhead, które będzie się w całości zajmowało zawartością online dla CoD. Mówiono jak to wszystko co jest online jest przyszłością branży (nie da się ukryć), oraz o tym jak to duże tytuły stają się większe (w 2010, najlepsza 10 tytułów była oparta na istniejących już markach - vide SCII, Cataclysm, CoD itd.). Dalej, Guitar Hero i DJ Hero idą do piachu, bo kontrolery się za słabo sprzedają a i opłaty licencyjne na zawartą w tych tytułach muzykę są ogromne.

Mike Morhaime gratulował Blizzard'owi jego dwudziestej rocznicy. Ich dwudziesty rok był jak do tej pory najlepszym (oczywiście finansowo), ze Starcraft'em II i WoW: Cataclysm jako dwoma najlepiej sprzedającymi się tytułami w Stanach i w Europie. Firma zarobiła w 2010 roku około 850 milionów dolarów. W ciągu miesiąca sprzedało się 3.3 miliona sztuk Cataclysm'u a w ciągu całego roku, 4.7 miliona sztuk. Starcraft II sprzedał się w 4.5 milionów kopii na całym świecie.

To by było na tyle! Głowy do góry! Nie poddajemy nadziei.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 10.02.2011 11:32

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.