Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

AH i Sprawa Dużych Liczb, Usprawnienie Odkupowania Przedmiotów

Czy wam też wadzi brak przecinków i kropek między sekwencjami zer w większych cyfrach wpisywanych podczas wystawiania przedmiotów na AH? Po prawdzie, wizualnie może nie być zbyt łatwo ocenić, ile tych zer rzeczywiście się wpisało, a jak wiadomo, w tym przypadku jedno zero mniej lub więcej, może się przełożyć na późniejsze walenie głową w ścianę. Owy problem istnieje od początku wszechświata (15 Maja) i fani wreszcie postanowili zabrać w tej sprawie głos, otrzymując w opinii tego oto redaktora jedną z gorszych Niebieskich odpowiedzi, w wykonaniu Lylirry:

Dlaczego nie możecie zrobić hotfixa z czymś tak prostym. Nie projektuję i nie koduję gier, więc po prawdzie nie wiem, jak trudne coś takiego może być do zaimplementowania, więc poprawcie mnie, jeśli się mylę stwierdzając, że byłoby to bardzo proste. Choć mnie osobiście się to nie przydarzyło, mam kumpli i znam ludzi na forach, którzy nie raz zwracali uwagę na to, że zdarzało im się wystawiać przedmioty nie za tyle, ile chcieli, ponieważ nie ma żadnych przecinków między cyframi. Już raz Blizzard czekał na łaty z takimi banałami, jak pozwolenie na szukanie 6 affixów, miast tylko 3. Myślę, że wiele ludzi chciałoby zobaczyć tą poprawkę w najbliższym hotfixie, miast czekać do łaty 1.0.6.

Trzeba pamiętać, że Diablo III jest grą globalną, dostępną w wielu regionach na całym świecie. Na przestrzeni tychże regionów, styl oznaczania wartości dziesiętnych się różni.

Na przykład w Stanach, wartości dziesiętne są identyfikowane kropkami (np: 1.23). Gdzie w Europie, w wielu miejscach wartości dziesiętne są identyfikowane przecinkami (np:  1,23). Oznacza to tyle, że liczba w rodzaju jednego miliona inaczej by wyglądała w każdym z tych regionów. W Stanach, byłoby to "1,000,000", a w Europie "1.000.000".

Którego więc stylu mamy użyć? Po prawdzie to właśnie to pytanie stoi za naszym wyborem nie uwzględnienia przecinków, jako że mogłyby się okazać zmylające dla graczy w regionach poza Ameryką Północną.

To powiedziawszy, zgadzamy się, że brak metody rozbijania tych wartości w interfejsach Domu Aukcyjnego nie jest idealną sytuacją i obecnie dyskutujemy nad najlepszym podejściem do tego tematu (i mamy nadzieję tym samym nie generować większego zamieszania dla graczy z innych regionów).

Czy czasem gra nie jest podzielona na regiony??? Użyjcie poprawnego stylu wartości dziesiętnych dla każdego regionu...

Po prawdzie nie jest to takie proste, jednak tak czy owak, jest to dobra sugestia.

(Bierzemy również pod uwagę spacje.)

Niech to zależy od regionu.

Szczerze powiedziawszy, to żałosne, że do tej pory niczego z tym nie zrobiono.

W Diablo III mamy trzy regiony rozgrywki:

Amerykę Północną
Europę
Azję

Wiele krajów z tych regionów stosuje różne style oznaczania wartości dziesiętnych, więc niestety uczynienie tego "zależnym od regionu", nie jest wcale takie proste. Prócz tego, wprowadzanie takiej zmiany tylko do jednego regionu a już nie od innego, nie jest zawsze idealnym, czy też nawet możliwym rozwiązaniem.

Jak już mówiłam, zgadzamy się, że wygodne by było dla graczy rozbijanie większych wartości w Domu Aukcyjnym (przy najmniej względem tych, które sami wprowadzają). Ostatecznie, możemy po prostu dodać przecinki, jako że gra sama już je stosuje w wielu miejscach. Zastanawiamy się również nad innymi możliwościami (w rodzaju spacji), które są potencjalnie bardziej uniwersalne.

[...] Ta dyskusja zaczyna zbaczać z torów. =/ Jeśli chcecie zrzucić na kogoś winę (tutaj na mnie), bardzo proszę, jednak starajmy się utrzymać tą rozmowę na jak najwyższym poziomie.

Wydaję mi się również, iż część z moich dalszych postów została przez was pominięta z podniecenia, więc na szybko wam przypomnę najważniejsze argumenty:

- Zgadzamy się z waszymi opiniami i chcemy ułatwić graczom odróżnienie 1000000 od 10000000.

- Braliśmy pod uwagę dodanie prostych spacji.

- Braliśmy również pod uwagę dodanie przecinków, bo z nich właśnie Dom Aukcyjny ogólnie korzysta.

- Pierwotnie w ogólne nie chcieliśmy stosować przecinków, ponieważ martwiły nas regionalne różnice i nie zdawaliśmy sobie do końca sprawy z tego, jaki brak dzielenia dużych wartości liczbowych będzie miał wpływ na graczy. Tu mogliśmy dać plamę, jednak zamierzamy się poprawić.

"Sprzedałem nie ten przedmiot, co chciałem i wylogowałem się z gry - co teraz?" - Dupa zbita! Było patrzeć, co się robi. To nie pech, ani zwis serwera, jeno gracza nieuwaga. Czy jednak na pewno? Jak się okazuje, Diablo III musi się również o takie rzeczy martwić i winno nie dopuszczać do jakiejkolwiek możliwości, w której gracz coś traci, gubi, dostaje baty albo w ogóle jest mu źle. Fani przemówili:

Jak odzyskać sprzedany przedmiot... sprzedałem sklepikarzowi i się wylogowałem.

Choć opcja odkupowania przedmiotów jest wspaniałym narzędziem odzyskiwania przedmiotów sprzedanych sklepikarzom, pozwala ona na odzyskanie jedynie 12 ostatnio sprzedanych przedmiotów i ulegnie wymazaniu, jak tylko nasza postać opuści grę. Jak już inni zdążyli zauważyć, sprzedane przedmioty, których nie widać na zakładce Odkupowania są permanentnie utracone i nie mogą zostać odzyskanie. (Na temat naszych zasad przywracania danych można dowiedzieć się więcej tutaj.)

Wiem, że niefajnie jest stracić coś, co miało się w zamiarze sprzedać w Domu Aukcyjnym, lub nawet samemu nosić, jednak w Diablo III można znaleźć bardzo, bardzo wiele przedmiotów. Kto wie? Może już niedługo poleci ci coś lepszego! 🙂

A może by tak ekipa QA popracowała nad jakimś na to rozwiązaniem? Coś w rodzaju blokady przedmiotów, którą gracze już sugerowali. Sprzedanie przedmiotu wartego potencjalne miliony sklepikarzowi jest po części winą gracza, jednak powinien istnieć jakiś system przed tym chroniący. Haniebne jest, gdy do tego dochodzi.

Zakładka Odkupowania sama w sobie jest takim systemem ochronnym. Nie dodalibyśmy tej funkcji, jeśli zdawalibyśmy sobie sprawy, że takie pomyłki się zdarzają. Jednak pomimo tego, gracz do pewnego stopnia musi odpowiadać za to, w jaki sposób zarządza swoim ekwipunkiem i zawsze dobrze jest zachować szczególną ostrożność podczas masowego sprzedawania przedmiotów sklepikarzom.

To powiedziawszy, z przyjemnością przekażę waszą opinię odnośnie większej zakładki Odkupowania. Po prawdzie już rozmawialiśmy nad potencjalnym systemem "blokowania przedmiotów"  i choć nadal uważamy, że gracze powinni pilnować, co sprzedają, albo co sprzedali sklepikarzom zanim zmienią grę, pomysł nie został całkowicie odrzucony.

Może moglibyście zastosować jakieś "ostrzeżenie", podobne do tego alarmu, kiedy próbujemy zezłomować rzadkie i legendarne przedmioty. Mogłoby to być coś takiego "Zamierzasz sprzedać niedawno zdobyty przedmiot. Kontynuuj lub anuluj?".

Z pewnością mogę tą opinię przekazać (jednak wydaje mi się, iż takie ostrzeżenie powinno się pojawiać na takich samych zasadach, jak podczas złomowania, dla zachowania spójności).

O tym trzeba jednak pamiętać, bo takie właśnie pytania sobie zadajemy podczas ewaluacji waszych sugestii:

- Czy to okno dialogowe nie powinno się wyświetlać tylko dla przedmiotów, które zostały założone? Co z przedmiotami, które gracze po prostu chcą sprzedać i nigdy ich nie zakładali?

- Czy może owe okno dialogowe powinno się wyświetlać podczas sprzedawania przedmiotu konkretnej jakości? Jeśli tak, jaki poziom jakości jest odpowiedni? Tylko Rzadkie i Legendarne? Czy może wszystkie magiczne przedmioty?

- Jeśli to ostrzeżenie ma się pojawiać przy sprzedawaniu wszystkich magicznych przedmiotów, czy nie stałoby się to uporczywe dla graczy, którzy bardzo dużo farmują? Jeśli tak, co jest dla gracza bardziej wartościowe: ostrzegawcze okno dialogowe razem z opcją odkupowania, czy też szybki sposób na opróżnienie swojego ekwipunku?

- W innych grach, które mają zarówno ostrzegawcze okna dialogowe, jak i zakładki odkupowania przedmiotów, gracze nadal omyłkowo sprzedają swoje przedmioty, więc czy dodanie tej dodatkowej funkcji rzeczywiście zagwarantuje lepsze wrażenia z gry?

Jest jeszcze kilka innych rzeczy, które musimy brać w takich przypadkach pod uwagę, ale myślę, że czaicie, o co chodzi. 🙂

BLOKADA PRZEDMIOTÓW. TAK PROSZĘ.

Poważne pytanie: jeśli istniałaby opcja blokowania przedmiotów i pomimo tego zdarzyłoby ci się sprzedać nie ten przedmiot, co chciałeś i opuścić grę, jakbyś się z tym czuł?

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 05.11.2012 15:18

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

2 komentarze to “AH i Sprawa Dużych Liczb, Usprawnienie Odkupowania Przedmiotów”

  1. KERMIz says:

    Przytoczone wypowiedzi niebieskich świadczą tylko o dwóch rzeczach: część graczy do kompletni kretyni nie potrafiący przeliczyć zer oraz o tym, że od dłuższego już czasu na forach diablowych nie ma żadnych ciekawych tematów :/.

    „Nic się nie dzieje… na na na na…”

    • alinoe says:

      dokładnie tak. I ci idioci będą narzucać swój tok rozumowania a raczej nierozumowania i komplikować tylko grę.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.