Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok Broni Usunięcia Punktów Umiejętności i Darmowych Respec’ów

Kontrowersji ciąg dalszy (ciągów dalszych tego ciągu dalszego, możecie po prawdzie spodziewać się jeszcze przez kilka dni... co najmniej) kontrowersji wokół rewelacji po Fansite Even'cie w Irvine. Tym razem rozchodzi się o usunięcie punktów umiejętności oraz zupełnie darmowe respe'ci. Wymiana argumentów miała miejsce tutaj, a wyglądała tak:

Jak myślicie, jak głupi będzie przykładowy gracz Diablo 3? Piszę tutaj, w internecie; moje palce w magiczny sposób odnajdują odpowiednie klawisze, formułując słowa, układające się w spójne zdania. Czy właśnie przekroczyłem wasze oczekiwania względem mnie?

Poważnie, za jakich głupców nas uważacie? Potrafiliśmy sobie poradzić ze statystykami w pierwszym Diablo, jak i statystykami z umiejętnościami w Diablo 2. Za jakich imbecyli uważacie obecne pokolenie graczy, żeby usuwać z gry wszystkie aspekty wpływania na postać, próbując jednocześnie uczynić grę głupio-odporną (Nie martwcie się, prawdopodobnie się wam to uda).

Kim są wasi testerzy? Macie ich na kroplówkach i w pieluchach? Wyobrażam sobie, że jeśli "złożoności" statystyk i punktów umiejętności to dla nich za dużo, treningi jedzenia i radzenia sobie w toalecie z pewnością przekraczają ich możliwości.

Jeśli więc istnieją jakieś liczby albo wykresy, chciałbym je zobaczyć. Chciałbym zobaczyć, co deweloperzy Blizzard'a myślą o swoich grach.

Wykombinowałeś więc, że najlepiej jest wpompować wszystkie swoje punkty w jedną lub dwie umiejętności. Ależ z ciebie mądry gracz.

Jak myślisz, jak długo zajęłoby nawet kiepskiemu graczowi odnalezienie w internecie informacji, że najlepiej jest grać w taki sposób, by umiejętności skalowały się z większą ilością punktów?

Graliśmy, wiemy co wywoływały punkty umiejętności i nie były to unikalne i interesujące build'y. Taki wpływ na postać nie miał znaczenia. Wszystko sprowadzało się do maksowania kilku umiejętności i tyle. To co mamy teraz, wymusza na ludziach dokonywanie ciekawych wyborów i tworzenie ciekawych build'ów, w oparciu o bardzo ścisłe ograniczenia.

Jednym z częstych błędnych założeń, jest przeświadczenie, że wszystkie umiejętności danej klasy są bezpośrednio zadającymi obrażenia, wybierają więc ich sześć i jazda. Nie ma żadnego zróżnicowania, bo po prostu wybierasz sześć najpotężniejszych i na tym koniec. Możesz tak zrobić, jednak albo zwyczajnie zginiesz, zabraknie ci zasobów energetycznych i stracisz czas umierając lub uciekając, albo będziesz musiał opracować jakiś boski zestaw sprzętu, z nakładającą się regeneracją. Jedna z tych rzeczy brzmi nieźle i wyzywająco, co czyni wartościowymi nawet tak szalone build'y z sześcioma zadającymi obrażenia umiejętnościami, o ile dobrze się to rozegra.

Obecna iteracja systemu umiejętności będzie działać doskonale. Moim jedynym zmartwieniem jest nieograniczona możliwość zmieniania umiejętności (czy to w polu czy w mieście) bez żadnych kosztów. Wiem, że mówiłeś, że zamierzacie "zobaczyć jak to wyjdzie".

Co mnie zastanawia, to twoje osobiste zdanie, co do tego, jak się czujesz, gdy jesteś w polu i możesz dowolnie zmieniać umiejętności. Natykasz się na jakąś wyjątkowo paskudną grupę, o której wiesz, że padnie pod wpływem jednej, idealniej na nią umiejętności, wycofujesz się, włączasz tą umiejętności i niszczysz tą grupę?

Może moje zmartwienie względem tego nie jest ugruntowane, jednak po prostu podoba mi się idea build'u postaci, będącego bardziej permanentnym... przez co “Whirlwind/Ancient Spear Barbarian” naprawdę coś znaczy, miast grania w taki sposób, w jaki akurat dzisiaj rano naszła cię ochota. Rozumiem konieczność wczesnych eksperymentów... czy jednak nie da się wypracować kompromisu, w którym zmiany w build'ach w późniejszych etapach gry, byłyby bardziej restrykcyjne?

Wydaje mi się, że sytuacja, w której ktoś się wycofuje aby zmienić swój build na konkretną zgraję jest czymś całkowicie możliwym, jednak doświadczenie pokazuje, że nie jest to coś, co większość graczy chciałaby robić i marnować na to czas. I bardziej tu chodzi o tożsamość build'u niż o min/maksowanie.

O wiele bardziej lukratywne i czasowo wydajniejsze jest tworzenie wartościowego build'u, który potrafi sobie poradzić w różnych sytuacjach i przekonaliśmy się, że gracze nadal często chcą tworzyć własne tożsamości, wracać do nich i się ich trzymać, nawet jeśli istnieje możliwość dowolnego tasowania umiejętnościami. Generalnie chodzi o znalezienie swojego sposobu na granie oraz dokładnego strojenia. No i tak na prawdę, nie rozmawiamy o umiejętnościach tak odrębnych w swych funkcjach, by okazało się to do tego stopnia kuszące. Właściwie albo zabijasz przeciwników albo się bronisz. Jest cała masa różnych możliwości w ofensywie i defensywie, nie wydaje mi się jednak, by było to tak doskonałe, by ktoś się zatrzymywał i zmieniał swój cały build.

Jak już mówiłem, gracze sami z siebie chcą się trzymać konkretnej tożsamości postaci. Prędzej uświadczysz gracza trzymającego się jednego build'u, starając być w nim co raz lepszym, niż gościa bez ustanku szuflującego umiejętnościami. Nie jest to zasada, to jest psychologia gracza, będzie więc szeroki wachlarz zmiennych, jest to jednak coś, co okazało się być prawdziwe nie tylko dla Diablo III, ale i dla wielu innych gier, z podobnymi możliwościami dowolnego zmieniania build'ów.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 03.08.2011 17:20

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*