Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok: Cooldown’y Umiejętności vs. Rozgrywka

Kilka dni temu, Bashiok rzucił bombę informacyjną w postaci wiadomości, iż wszystkie umiejętności Barbarzyńcy z 7 szczebla, będą miały 2 minutowe cooldown'y.

Bash ostatnio powiedział, że Barbarzyńca ma 2 minutowe cooldown'y na swoich umiejętnościach z ostatniego szczebla. Osobiście nie mam z tym żadnego problemu. Wydaje mi się, że znacznie pomoże to ludziom w tworzeniu bardziej wartościowych build'ów, zamiast rzucania wszystkich punktów w ostatnie szczeble umiejętności, czyniąc pozostałe ~17 z nich bezużytecznymi.

Zastanawiałem się jednak nad pozostałymi klasami i ich umiejętnościami z najwyższych szczebli. Czy wszystkie z nich będą miały cooldown'y coby zapobiec spamowaniu, czy może pojawią się inne metody na zapobieganie temu procederowi. Prócz czegoś ekstremalnie pochłaniającego zasoby, co innego mogą zastosować, coby pomóc w promowaniu zróżnicowania build'ów?

Nie skupiajmy się za bardzo na balansowaniu gry, które wciąż jest w fazie pre-beta. Wiele może i prawdopodobnie napewno się zmieni, jednak morałem opowieści o umiejętnościach wszystkich klas jest to, że w miarę jak zbliżasz się do umiejętności "wysokopoziomowych", wydłużają się cooldown'y, zwiększają się koszta; jest to wyznacznikiem mocy i efekty danej umiejętności.

Więc teleport ma 8 sekundowy cooldown, co w jego przypadku? Po prawdzie może być nawet tak, że runa Golden będzie zmniejszać jego cooldown o jedną sekundę, na każdą rangę runy, dochodząc do jednej sekundy przy runie o randze siódmej.

Lub opóźni włączenie się cooldown'a na X sekund...

Diablo II miało jedną mechanikę zasobów energetycznych (manę), a największe umiejętności z końcowych etapów rozgrywki są nisko-średnimi szczeblami w Diablo III. Te wielkie umiejętności z "końcowych-szczebli" są o wiele bardziej złożone i zazwyczaj nie specjalnie by się zdały jako umiejętności do spamowania, lub musiałyby być z miejsca usunięte, jeśli okazałoby się, że można je spamować. Do tego mamy zróżnicowane systemy zasobów energetycznych postaci, w które nie możemy zwyczajnie rzucić jakiejś rozwiązującej problemy metody, tak jako to Diablo II zrobiło z miksturami many.

Na przykład Call of the Ancients dosłownie sprowadza ci do pomocy czterech starożytnych barbarzyńców. Jakby to działało, gdyby się dało spamować? Czy powinno kosztować 100% zasobów, przez co nie będziesz mógł spamować, ale pozostaniesz wyssany i zmuszony do zwykłego tłuczenia i kumulowania Fury, coby móc czymkolwiek ciekawszym przysolić? To nie brzmi jak coś, na co *Ja* bym się zdecydował. Może ktoś by znalazł build na takie rozwiązanie, nie wiem.

Sprowadza się to do tego, że cooldown'y pozwalają na uzyskanie zarówno złożoności jak i odczuwalnej mocy umiejętności, ograniczając je w znamienny sposób, ponieważ może to oznaczać długoterminowe balansowanie, nawet podczas inflacji statystyk. Chcemy być jednak pewni, że korzystamy z tych narzędzi tylko tam, gdzie trzeba.

"Cooldown" jest mechaniką, która istnieje dosłownie od tysięcy lat. Podstawowy pomysł, że "nie możesz tego użyć kilka razy pod rząd" nie jest niczym nowym, z pewnością nie jest to nic wyjątkowego dla World of Warcraft i spędzając czas na ciągłe z nim porównywanie i bagatelizowanie innych, odsuwacie się od tego, co mogło być istotną i interesującą dyskusją na temat mechaniki gry.

Jeśli zamiast tego chcielibyście ogłosić, że umiejętności nie powinny być na tyle duże i złożone by wymagały cooldown'ów, lub że powinien być jeden system zasobów i mikstury do spamowania, z pewnością są to konkretne punkty widzenia, z którymi jednak my się zupełnie nie zgadzamy. 

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 13.07.2011 12:41

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

3 komentarze to “Bashiok: Cooldown’y Umiejętności vs. Rozgrywka”

  1. fvz says:

    no i dobra… koncowe umiejetnosci nareszcie zyskaja range ultimate skill, a nie jak bylo w D2 standard attack.

  2. atol says:

    To troche pojscie w strone LoL’a.. niezbyt mi sie to podoba :[

  3. Naix says:

    /atol
    Jak mozesz porownywac lola z Diablo ? to 2 rozne bajki

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.