Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok o „Makrach” Oraz Walce w Diablo III

Kilkanaście dni temu, Bashiok pisał o różnicach w walce względem Diablo 2. Sprawa tyczyła się przerobienia systemu "obrony" i "szansy na trafienie/ataku". Obrona będzie tym razem rodzajem odporności, redukującym otrzymywane obrażenia, miast zmniejszać szansę na trafienie przeciwnika. 95% ataków ma nas trafiać (z wyjątkiem specjalnych przypadków), więc wysoka obrona będzie koniecznością przetrwania tak czy owak.

Zaczęła się nowa dyskusja w tym temacie, rozwijające się dalej w próbę zdefiniowania słowa "macro". A było tak:

Blizzard mówi powszechnie o "mocarnych" ["big hit" - przyp. Red.] atakach, których potwory mogą próbować, są one wolne, zamierzone i mogą nas ogołocić z większości naszego HP, implikuje to, że większość potworów nie jest w stanie nas szybko zabić tak jak w D2. Oznacza to w efekcie, że Diablo nie jest już grą MACRO. Koncepcja "mocarnych" ataków nie większego sensu w grze MACRO i powoduje to sporą konsternacje odnośnie tego, co oni tak naprawdę planują.

No właściwie tak, ale są one mocarne dlatego, że spodziewamy się, iż gracze będą w stanie ich uniknąć. Myślcie o nich bardziej jak o karze za walkę bez jakiejkolwiek strategii (lub zwykłego dania ciała), niż jak o mechanice, na której pastwie cały czas będziecie.

Jak już mówiłem w jednym z ostatnich postów, z powodu sposobu w jaki działa życie w Diablo III, nie możemy mieć dużych, skokowych obrażeń w wielkich ilościach, dlatego, że nie będziecie mieli jak sobie z nimi efektywnie radzić. Będą Kule Życia, których obecność w danym momencie nie jest gwarantowana (ale można ją zwiększyć lub zwiększyć ich moc leczniczą za pomocą trati'ów klasowych), oraz mikstury i cooldown'y. Tak więc gra musi przenieść nacisk z kompensacji wielkich skoków obrażeń na bardziej umiarkowane radzenie sobie z obroną i atakami. Nie oznacza to, że będzie biegać w wielkiej, grubej zbroi z masą obrony, bijąc kolesi pałką. Nadal jesteście boskim królem mordowania demonów z nieskończonego wszechświata kozactwa. Jest to tylko zmiana w ogólnej równowadze i sposobu, w jaki gracz otrzymuje obrażenia. Powinno być to bardziej miarodajne i dające się lepiej kontrolować ze statystykami i budową postaci, jako że nie ma już polegania na opijaniu miksturami.

A co do samego tematu, gra nie polega specjalnie na makrach. Spędziliśmy masę czasu na teksturach i ilościach poligonów, upewniając się, że możemy bez mrugnięcia okiem rzucać w was setki potworów. I biorąc pod uwagę projektowanie ich ze względu na jak najmniejsze obciążenie dla wydajności, myślimy, że wyglądają cholernie dobrze.

Oczywiście tyczy się to wszystkiego z wyjątkiem unikalnych potworów i boss'ów. Unikaty [potwory - przyp. Red], szczególnie zmieniają przepis w środku walk makro. Co jest dobre. Widzicie takiego gościa i "JAKIE AFFIX'Y?! NIEEEEEEE", ale nagrody za powalenie go, idealnie rekompensują dłuższą chwilę poświęconą na ubicie drania.

Więc mówisz tu, że zmieniliście większość unikalnych mob'ów w zestawy Lordów Śmierci z aurami cursed, extra fast, extra strong i fanatic?

Nie, mam na myśli, że niektóre unikaty nie będą mieć super mocnych affix'ów. A niektóre build'y będą sobie lepiej radziły z niektórymi rodzajami affix'ów, a niektóre gorzej. Prócz tego, wydaje mi się, że trochę się łudzimy, w pewnym momencie, z całą pewnością spodziewam się, że ludzie będą wpadać na unikalne mob'y bez mrugnięcia okiem, ale mamy nadzieję, że choć na jakiś czas pozostaną one wymagające i zróżnicowane.

No co ty, naprawdę? Macro odnosi się do zarządzania swoją ekonomią (przychód vs. produkcja). Nie ma to nawet związku z Diablo, tak jak nie ma sensu porównywać macro do "handlu".

Bashiok: http://www.merriam-webster.com/dictionary/macro

Macro nie jest słowem stworzonym czy będącym w posiadaniu StarCraft'a.

Czy rzeczywiście będzie inaczej? Nawet sam Bash zauważył, że pomimo tego, że do pewnego czasu będziemy się "bać" spotkań z unikalnymi mob'ami, w końcu i tak przyjdzie taka chwila, w której będziemy brać każdego z nich na klatę bez większego przejmowania się (no chyba, że akurat trafi się taki z wyjątkowo paskudnym affix'em, to na chwilę się skupimy) a tak już było w Diablo 2. Ogólnie rzecz biorąc, wydaje mi się, że weterani D2 nie będą mieli jakiś wyjątkowych problemów z "przesiadaniem" się na tą nową mechanikę a w końcu, i tak wszyscy raczej stwierdzą, że wszystko stało się dzięki niej bardziej przejrzyste i przyjaźniejsze graczom.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 20.02.2011 19:40

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Bashiok o „Makrach” Oraz Walce w Diablo III”

  1. Siwy says:

    Poczatkowy [bo zamierzam kupic gre w dniu premiery] moze byc naprawde ciezko. Handel bedzie na poziomie zerowym, a zeby pokonac unikalne mobki w eq ze sklepu bedzie trzeba sporo czasu i nerwow 😀 I tak nie moge sie doczekac 😛

    Pozdro ;]

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.