Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok o Szczeblach Umiejętności oraz Wymogach Poziomowych

Bashiok wdał się w temat poświęcony drzewkom/szczeblom umiejętności, co zaowocowało bardzo zgrabnym podsumowaniem ich obecnego stanu.

Z ewolucją struktury umiejętności w D3 względem D2, widzieliśmy usunięcie wymagań wstępnych oraz usunięcie drzewek umiejętności.
Pojawiło się również na stałe zaaplikowane ograniczenie 7 umiejętności.

Więc z ograniczoną ilością umiejętności, brakiem wymogów i drzewek, dlaczego nadal istnieją (?) wymagania poziomu postaci względem umiejętności?

Mamy szczeble umiejętności [tiers - przyp. Red.], jednak w zasadzie oznacza to tyle, że (praktycznie rzecz biorąc) co każde 5 poziomów będziemy dostawać jeden dodatkowy slot na umiejętności, aż do 7 slotów.
Tylko 7 szczebel zdaje się wydawać potężniejszym od reszty, jednak z obecnym rozkładem, można zdobyć lub respec'ować się by mieć wszystkie umiejętności ze szczebla 7, co w istocie podważa całe założenie.

Moc umiejętności jest z tego co wiem w dużej mierze oparta na sprzęcie. Nie są to już stałe liczby, które nie mogą się zmieniać.

Biorąc pod uwagę te wszystkie zmiany, ograniczenie względem poziomu postaci zdaje się być jedynym pomysłem z poprzedniej części, który przetrwał. Czy powinno jednak tak być? Czy on również nie powinien odejść?

No tak, szczeble umiejętności są poukładane pod progresję. Nie tylko jako nagroda przy zdobyciu kolejnego poziomu, ale również po to, by nie było sytuacji, w której nowy gracz ma przed sobą od samego początku całą grę. Umiejętności ze wczesnych szczebli są zazwyczaj tanie w użytkowaniu lub w ogóle nic nie kosztują, przy okazji mając bardzo proste mechaniki i zastosowania (zadają wrogom obrażenia). W miarę progresji szczebli, wprowadzamy bardziej skomplikowane systemy, uniki, mobilność, umiejętności, które mogą kosztować trochę więcej, lub wymagać odrobinę większej finezji w zastosowaniu. W końcu docieramy do ostatniego szczebla, gdzie mamy największe, najdroższe i najbardziej spektakularne wizualnie umiejętności. Szczeble rzeczywiście zaczynają się bardzo prosto, by w trakcie rozwoju przeistoczyć się w większe i fajniejsze zaklęcia. Tak być powinno. Dodatkowo, dzięki temu możemy również zaprojektować i dostroić odpowiednio początek gry pod względem dostępnych na tym etapie umiejętności, przez co upewniamy się, iż te pierwsze kilka godzin gry nie będzie frustrujące.

Tak czy owak, jak już mówiłem, umiejętności z końcowego szczebla są również zazwyczaj najdroższe w użyciu. Choć jestem pewien, że pojawią się build'y, które będą miały wszystkie końcowe umiejętności, ludzie nadal będą musieli wybierać umiejętności z całego drzewka bu stworzyć solidną postać a projektujemy je tak, by przez jak najdłuższy czas były wartościowe, bez znaczenia na poziom postaci. Niektóre z umiejętności z pierwszego i drugiego szczebla będą się naprawdę dobrze skalowały i nie wątpię, że staną się chlebem powszednim dla niejednego build'u.

I małe przypomnienie dla waszej informacji - Progresja poziomów postaci została zaprojektowana tak, byście mieli odblokowane wszystkie szczeble umiejętności przed końcem gry na Normalu.

Z wypowiedzi Bash'a, wszystko zdaje się być jasne i klarowne a co ważniejsze, naprawdę dobrze rozwiązane. Pozostaje jednak kwestia skalowania umiejętności z kolejnymi punktami umiejętności w nie zainwestowanymi, oraz ich balansu pod względem przydatności długoterminowej. Co w tym temacie zostało zrobione, przekonamy się raczej dopiero grając w Betę.

Cieszy fakt, iż Niebiescy starają się uczynić jak najwięcej umiejętności przydatnymi w dalszych etapach gry (wyższych poziomach trudności?). Jeśli rzeczywiście wyjdzie im to tak jak mówią i tak, jak wszyscy mamy nadzieje że będzie, postacie o wysokich poziomach będą miały zaiste pokaźny arsenał umiejętności, czyniący rozgrywkę i stronę wizualną zarazem o wiele bardziej ciekawszą i zróżnicowaną. Jak zawsze, trzymamy kciuki.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 04.03.2011 16:35

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*