Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok: Oddzielne Balansowanie PvP i PvE

Już podczas sesji Q&A na ostatnim BlizzCo'nie, deweloperzy wspominali o możliwość odrębnego balansowania sekcji PvE i PvP, co wielu fanom się już zdążyło spodobać. Główną teoretyczną korzyścią takiego rozwiązania, byłby brak konieczności osłabiania danej umiejętności na potrzeby PvP i vice versa. Stanowiło to problem w WoW'ie, gdzie elementy PvP i PvE nie były/nie są balansowane niezależnie, a umiejętności były zmieniane wielokrotnie, często ku powszechnemu zażenowaniu graczy, którzy w ogóle nie bawią się w PvP.

Odnośnie wspominanego przez was tematu oddzielnego balansowana PvP i PvE, jest to coś, czego chcemy w jak największym stopniu uniknąć. Nie za bardzo kojarzę skąd pochodzi ta informacja (wiem, że nie wymyśliliście tego sobie ot tak, widziałem to gdzie indziej). Jakoś mam wrażenie, że to moja wina, ale może poruszano tą kwestię na BlizzCo'nie. Mamy możliwość utrzymania separacji danych funkcji, chcemy jednak uniknąć dużych różnić, które mogą wywołać wrażenie granie w dwie różne gry w PvP i PvE.

Jednym przykładem na odrębność między PvP a PvE są umiejętności CC [Crowd Control - przyp. Red.], takie jak ogłuszenia, spowolnienia, sidła, etc. i odpowiada nam to. Czas trwania tych umiejętności jest znacznie zmniejszony, gry używamy ich przeciwko graczom, jednak ta sama redukcja ma też miejsce w PvE podczas walki potworami unikalnymi, czempionami i boss'ami. Nie jest to wiec rażąca zmiana, jako że można jej doświadczyć również w samym PvE.

Ostatecznie, będziemy musieli się przekonać jak to wyjdzie, jednak tak jak mówiłem, pomimo tego, że mamy możliwości by to zrobić, będziemy starali się tego uniknąć. Po prostu nie chciałem by ktokolwiek myślał, że balansujemy je całkowicie odrębnie, co nie jest prawdą.
Ah, tak, to jest pierwsze pytanie zadane na otwartym Q&A. Łatwo było znaleźć!

No tak, on dokładnie mówi, że nie chcemy wpłynąć na PvE podczas balansowania PvP. Nie oznacza to jednak, że oba te aspekty będą projektowane oddzielnie. Nie wiem no, to jest chyba jedna z tych rzeczy, o której ostatecznym wydźwięku przekonamy się dopiero podczas bardziej poważnych testów balansowania bliżej premiery.

Odnośnie wspomnianego tu Q&A z BlizzCon'u 2010, oto co miał na ten temat do powiedzenia Jay Wilson (częściowy cytat):

[...] Mówiąc o PvP, jednym z naszych celów, było upewnienie się, że PvP nie ma żadnego wpływu na balans w PvE. Więc to jest jednym z powodów odseparowania PvP w Arenach, które są zupełnie oddzielne od rozgrywki PvE. Nie zamierzamy osłabiać umiejętności z PvE na potrzeby PvP, możemy za to zbalansować każdą umiejętność, specjalnie z myślą o PvP.

Coś mi się wydaje, że na CC się skończy. Mamy przecież szereg innych umiejętności, które mogą okazać się zbyt mocne na Arenach, choćby takie wszelakie AoE. Na Arenach jest mniej miejsca na "usunięcie się z drogi", więc koniecznością może się okazać na przykład zmniejszanie zasięgu umiejętności AoE czy skracanie czasu ich trwania. Ostatecznie, Niebiescy próbują chyba tak przemycać te różnice między PvP a PvE, by nie dało się ich zbyt mocno odczuć, jest to więc rodzaj medium pomiędzy planem "odrębności", o którym mówił Jay na BlizzCo'nie a chęciami jego uniknięcia, o których mówił nam wyżej Bash.

I tak jak Bashiok mówi, w przypadku wszystkich mechanik opartych o liczby (a właśnie o nie się tu przecież rozchodzi), nie możemy powiedzieć lub przewidzieć niczego konkretnego, zanim nie zostaną one intensywnie przetestowane na wszystkie strony. Czas na betę.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 15.03.2011 14:08

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

2 komentarze to “Bashiok: Oddzielne Balansowanie PvP i PvE”

  1. mati says:

    ale już bez żartów jak nie teraz beta to kiedy?

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.