Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Boss Runy i Ich Sens w Diablo 3

Powraca temat farmowania przedmiotów na głównych bossach w Diablo 3. Obecnie, beta testerzy potrafią farmić Skeleton Kinga w kółko dołączając do gier z postaciami na pierwszym poziomie doświadczenia. Jednak tego typu exploity są domeną bety i w wersji premierowej gry nie będą już wykonalne. Oto co na ten temat ma do powiedzenia Bashiok. Zaczęło się od wymiany Tweetów:

Zdecydowałbyś się kiedykolwiek nie włączać runy do danej umiejętności? Design D3 polega na kompromisach, to mogłoby być solidniejsze, jeśli nie bardziej złożone. -@Celibar_

Nie, założeniem zawsze była wyższość umiejętności z runą nad umiejętnością bez runy. -@Bashiok

Czaję, dzięki za szybką odpowiedź! Martwią was matematycznie "najlepsze" wybory? -@Celibar_

Zawsze. Nie rozchodzi się jednak aż tak bardzo o to, czy są one najlepsze, bardziej, czy "może być więcej wartościowych alternatyw". -@Bashiok

Oto więc Bashiok przyjmuje postawę, wedle której można mieć matematycznie wyliczone lepsze wybory, o ile są do nich wartościowe alternatywy.

Czy jednak nie usunięto ręcznej alokacji punktów statystyk, ponieważ "nie fajna" była sytuacja wytworzenia się nieuniknionych "najlepszych" sposobów na ich rozlokowanie?

Wygląda na to, że Bashiok autentycznie wykorzystuje najlepszy argument graczy ZA dystrybucją statystyk (można mieć najlepsze sposoby rozlokowania punktów statystyk, o ile istnieją do nich wartościowe alternatywy) przeciwko argumentowi o istnieniu "lepszych" wyborów co do Run Umiejętności.

Tak długo, jak istnieją ciekawe i unikalne wybory, zawsze będzie istnieć jedna odpowiedź, co której ludzie się zgodzą, że jest statystycznie "najlepszym" wyborem. Na taki stan rzeczy wszyscy musimy się zgodzić, ponieważ taka jest rzeczywistość gier opartych na liczbach i obliczeniach matematycznych. Będzie jakaś "poprawna" odpowiedź, a przynajmniej taka, którą ludzie będą uważać za poprawną.

Celem nie jest upewnienie się, że poprawna odpowiedź  nie istnieje, nie da się raczej takiego celu osiągnąć. Celem jest upewnienie się, że istnieje dużo wartościowych alternatyw. Oczywiście, że może istnieć jedna najlepsza, która jest o .01% silniejsza, jednak czy druga najlepsza jest na tyle blisko tej pierwszej, że osoba, która woli ją wybrać, nie będzie odnosiła wrażenia, że gra źle? To ta różnica i ta idea wartości są najważniejsze.

Jeśli chcecie to porównywać do ręcznie przypisywanych statystyk w Diablo II, istniała jedna lub dwie wersje poprawnego ich rozmieszczenia i w zasadzie brak jakichkolwiek alternatyw. Jakiekolwiek zboczenie z tych dwóch ścieżek i byłeś znacznie, znacznie w tyle pod względem wydajności twojej postaci w porównaniu do innych.

Tutaj można zacząć się spierać, że mogliśmy tak zrównoważyć ręcznie przypisywane statystyki, że byłyby jednocześnie wartościowe i zbalansowane! A ja na to ... tak zrobiliśmy! Ręcznie przypisywane statystyki są teraz o wiele bardziej wypasione, ponieważ ich podstawą są przedmioty a nie sam ich w sobie wymóg, a co ważniejsze, fajniej jest zabijać demony i przywdziać zlaną krwią (ale mistrzowsko wzmacniającą) zbroję, która z nich wypadła, za kliknięciem małego przycisku.

Porozmawiałem trochę więcej na ten temat z Wyattem [Wyatt Cheng - Senior Systems Designer przy Diablo 3 - przyp. red.], który wyprowadził kilka dodatkowych, dobrych argumentów.

Nie będziecie farmować bossów. Bossowie nie będą rzucać najlepszych fantów, nawet prawdziwie dobrych fantów nie będą rzucać. Częścią zamysłu Inferno i naszej chęci zatrzymania ludzi w świecie gry, polowania i zabijania całej masy różnych rzeczy, jest wsadzenie najlepszych fantów w rzadkie potwory i bandy czempionów, a najlepsze jest w nich [rzadkich potworach i bandach czempionów] to, że mają losowe affixy. Są jak pudełka czekoladek. Morderczych, warczących, ociekających krwią czekoladek. Nie walczysz tu z bossem, na którego wiesz, że najlepszy jest "Build A", bo najlepiej za jego pomocą minmaxować, ponieważ jego umiejętności i odporności to X, Y oraz Z. Jaki jest najlepszy build przeciwko bandzie "Arcane Enchanted, Teleporter, Frozen, Knockback" szkieletów? Rozgryziesz coś takiego? Nawet jeśli, ten sam build nie będzie się już nadawał do następnej bandy, którą równie mocno będziesz chciał załatwić.

Możesz mieć wyspecjalizowany build, który będzie super silny na części z tych opcji, jednak z innymi już sobie nie poradzi. Skupiać się będziesz na balansie między braniem na siebie wszystkich tych możliwości oraz przetrwaniem i to właśnie ten balans decyduje o tonie interesujących opcji i wariacji.

Jedynym pytaniem pozostającym bez odpowiedzi dla wielu ludzi i może nawet dla nas jest to, co ma kogoś powstrzymać przed zobaczeniem jakiejś bandy, wycofaniem się (lub zginięciem) i przełączeniem się na inną wersję buildu, celem wydajniejszego sobie z nimi poradzenia? Zgadzamy się, że nie powinno to być najlepsze rozwiązanie, jednak dość łatwo możemy temu zaradzić, nawet jeśli sprowadzi się to jedynie do przedłużenia cooldownu na wyższych poziomach trudności.

Tak czy owak, jego argument polegał na tym, że absolutnie możesz stworzyć najlepszy build na konkretny rodzaj przeciwnika, który może już zupełnie nie dać sobie rady z przeciwnikiem innego rodzaju. To nie jest D2, gdzie pakujesz wszystkie swoje punkty umiejętności w jedną li tylko umiejętność, chcemy naszym starciom nadać trochę głębi, jednak ty wybierasz narzędzia walki (a jest ich sporo), które zdefiniują zdolności twojej postaci w starciu z innymi.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 05.03.2012 16:27

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “Boss Runy i Ich Sens w Diablo 3”

  1. iGM says:

    Chcieli dobrze ale ja widzę to tak, że zamiast na bossów będzie się chodziło w konkretne miejsca na czempionów. Dodatkową przeszkodą będzie to, że nikomu nie będzie się chciało zmieniać buildu w trakcie gry pod konkretnego czempiona. Zaowocuje to tym, że jak ktoś trafi na takie affixy czempiona, na którym akurat farmi to wychodzi i zakłada nową grę aż trafi takie affiksy, które jest w stanie pokonać bez zmieniania niczego. Będzie się tylko więcej gier zakładać i latać na próżno wizzem …
    Dobrze rozumuję ? Co Wy o tym myślicie ?

    • katan says:

      jou jou jou… no ja mysle wlasnie ze dobrze zrobili z tymi runami i ze wszystkim … DLA MNIE.. bo gry to rzecz gustu…. ja lubie se chodzić po mapkach i zwiedzać… i zbierać i zabijać właśnie jakieś tam championy itp. …. nie ma za dużej przyjemności z tego, że idziesz bić 10 raz tego samego bossa, którego znasz.. itd.

  2. Khorba says:

    dlamnie ocieta gra to juz nie to samo napoczatku zrezygnowali z krzyzy i pentagramow dalej wywalili scrole TP i identyfity potem runy i wieszczke co to ma byc?

  3. Kaktus says:

    iGM, ja inaczej na to patrzę .
    Po pierwsze, nie będzie „konkretnych” miejsc z czepmionami (co zmusza nas do eksploracji mapy, czyli nie będzie typowych runów). Chyba nie ma takiego gracza na świecie, który lubił bossruny (o ile nie korzystał z botów…). W pierwszych dniach mojej przygody z D2 na bn takie runy były fajne, bo kto by nie lubił ciągłego kopania tyłków Trójcy? Po setnym/tysięczyn zabiciu Mefista nie mogłem na niego patrzeć. Dla mnie fakt, że to na czempionów będzie trzeba polować to duży plus.
    Po drugie, o ile wiem, nie będzie można od tak sobie zmienić wszystkich skilli. Blizz wprowadził coodown, który pozwala na zmianę tylko jednego skilla (w dodatku nie można go przez pewien czas używać) i trzeba chwilę odczekac na zmianę następnego. Trzeba więc tak dobrać skille, żeby Twoja postać była uniwersalna (grając w teamie nikt nie będzie czekał, aż sobie ułożysz skille, a i grając samemu to nic przyjemnego).

Skomentuj wpis.

*