Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Dezintegracja Czarodzieja Zbyt Potężna?

Pojawiła się na oficjalnych forach negatywna opinia o jednej z efektowniejszych umiejętności Czarodzieja, Dezintegracji. W swojej dość obszernej analizie, fan o nicku Mus1c, przedstawia szereg argumentów udowadniających poniekąd "przegięcie" owej umiejętności. Nie będziemy przytaczać całości, bo tylko jedna czy dwie kwestie są warte uwagi. Miast tego, skrótowo powiemy o co owemu Mus1c'owi chodziło i co miał na ten temat do powiedzenia Bash (a jego zawsze warto przytoczyć).

Otóż rozchodzi się głównie o absolutną celność promienia Dezintegracji oraz niesamowitą mobilność. Promień idealnie podąża za kursorem myszy, niczym trzymany w dłoni wskaźnik laserowy. Tworzy to możliwość przeczesania promieniem całego ekranu, trafiając i raniąc (zabijając nawet) wszystko co znajduje się w jego granicach. W przypadku pojedynków PvP, brak jakiegokolwiek opóźnienia między źródłem promienia (miejscem stania postaci) a jego celem, pozwala "zakleszczyć" się na przeciwniku, rażąc go Dezintegracją gdziekolwiek nie pójdzie (chyba, że opuści ekran). Można to sobie lepiej uzmysłowić, traktując strumień Dezintegracji jako właśnie laser (którego fotony poruszają się z prędkością światła, bez dających się zarejestrować opóźnień).

Mus1c proponuje zaimplementowanie rzeczonego opóźnienia między miejscem wyzwolenia wiązki a punktem docelowym. Inaczej to ujmując, proponuje on zmianę fizyki Dezintegracji z "laserowej", na przypominającą bardziej paliwowy miotacz ognia. Grzejąc z paliwowego miotacza ognia (czyli takiego, który miota palącą się mieszankę a nie gaz - a takie też są), zawsze mija chwila, nim zapalone paliwo osiągnie cel. Trzymając spust dalej i jednocześnie zmieniając cel, strumień palącego się paliwa nakreśli w powietrzu krzywą i dopiero po chwili zacznie dolatywać do nowego celu (mam nadzieję, że czaicie co mam na myśli - i co Mus1c ma na myśli).

Teraz oddam głos Bash'owi, co by pokazać jego stanowisko i przekonać się o jednym z efektów runicznych, który można osiągnąć na Dezintegracji.

Nie maiłem najmniejszych problemów z kontrowaniem. Mapy do aren mają elementy blokujące linię wzroku postaci właśnie po to, by przeszkadzać w dominacji takich umiejętności. Dodatkowo, jeśli nie masz jakiejkolwiek umiejętności ruchowej, na pewno robisz coś źle. I w końcu, trzeba cały czas walić z Dezintegracji by pozwolić jej osiągnąć pełną moc a Czarodziej stojący w miejscu aż się prosi.

To jest świetna umiejętność i z pewnością można korzystając z niej osiągnąć świetne efekty; fakt jej "natychmiastowości" w wyzwalaniu i obracaniu promienia, wcale nie czyni z niej czegoś tak wypasionego, że aż głupiego, szczególnie, gdy się od tego ginie. A mi zdarzało się ginąć od Dezintegracji dlatego, że ktoś mnie ograł. Dezintegracja jest zazwyczaj wkurzającym sposobem na uszczuplenie życia przeciwnika na odległość, lub stanowi spektakularny sposób na finisz, jeśli uda się na przykład ogłuszyć przeciwnika, przez co nie będzie mógł uniknąć rozkręconego na pełną moc promienia. W zasadzie nie ma innych możliwości do efektywnego wykorzystania tej umiejętności a stanie w miejscu na czas rozgrzania promienia, nie jest najlepszym pomysłem.

Tak czy owak, trudno o tym dyskutować, w chwili gdy wersja gry i jej potencjał jest nieokreślona i zapewne do pewnego stopnia, pozostanie taka jeszcze przez pewien czas po premierze. Dla przykładu, Dezintegracja z Obsydianową Runą, tworzy krótkozasięgowy stożek energii, który ma ogromne obrażenia, więc Czarodziej przystosowany do walki w zwarciu, mógłby być tym zachwycony. Jest to dobra umiejętność w samej swej bazowej mechanice, użyteczna i nie wydaje mi się przesadzona.

Osobiście, wydaje mi się że zarówno Mus1c i Bashiok mają dobre argumenty/pomysły. Myślę, że Dezintegracja stałaby się ciekawsza, jeśli dodano by wspomniane na początku "opóźnienie" (w zasadzie, wyglądałaby wtedy jak promień z Plecaka Protonowego Pogromców Duchów). Raz, że  fajnie by to wyglądało, dwa, że w połączeniu z efektami Run mogłoby naprawdę robić wrażenie, zarówno na graczu jak i na obrywających potworach.

Jest jeszcze jedna ważna kwestia. Mianowicie Mus1c nie grał w BlizzCon'owe demo Diablo 3 i nie walczył na arenach PvP. Jak się okazuje, już nawet na filmach nagranych z walk na Blizzco'nie, widać jak Barbarzyńcy używają Leap Attack, by w mgnieniu oka znaleźć się obok walącego z Dezintegracji Czarodzieja, z powodzeniem wykorzystując jego taktyczne "odkrycie się".

Także nie ma co panikować, że mamy do czynienia z ostro przegiętą umiejętnością, która będzie dominować Areny PvP. Co ważniejsze, tego typu przypadki (a z pewnością takie będą i to nie tylko w przypadku Dezintegracji), będą mielone i trawione podczas bety i jeśli dobrze pójdzie, w finalnej wersji wszystko będzie ładnie dopieszczone i wyrównane.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 11.01.2011 17:59

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.