Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Diablo 3 DRM – Gramy Tylko Online

Z początku, miało być tak jak z SC2, gdzie można grać w trybie dla jednego gracza offiline, o ile co jakiś czas się zalogowało na B.net, swoiście "potwierdzając" grze, że ją posiadamy (a że obecnie konto B.net jest wyznacznikiem posiadania gry Niebieskich...). Nie było wsparcia dla LAN (tak jak i zresztą w D3 nie będzie). Jako że endgame i rozgrywka długoterminowa, jest w StarCraf'cie strikte przewidziana na tryb dla wielu graczy, Blizzard musiał zdecydować, że wystarczy to do przekonania wszystkich, by grać zawsze online, w B.ne'cie. Sporo jednak osób zrzędziło, gdy nagle w połowie misji urywało im połączenie, przez co nie zaliczali jakiegoś achievement'u.

Jak się okazuje, Niebiescy idą krok dalej. Aby grać w Diablo 3, trzeba być cały czas (Cały. Czas.) podłączonym do internetu i Battle.net'u. Jeśli przerwie ci połączenie, rozgrywka się urwie.


Aby naświetlić całą sytuację słowami samego Jay'a Wilson'a, idziemy za portalem GamePlanetNZ, który w swoim wywiadzie dość porządnie ten temat omówił:

Gameplanet: W którym momencie zdecydowaliście, że Diablo III będzie grywalne tylko online?
Jay Wilson: Ta decyzja wisiała nad projektem cały czas. Większą jej częścią, jej zwyczajna chęć zapewnienia graczom jak najlepszych wrażeń. Uznaliśmy, że osiągnięto odpowiedni poziom nasycenia rynku rozgrywką online i "usieciowienia" społeczeństwa, by taka decyzja nie stanowiła większego problemu. 99.9% ludzie ma dostęp do internetu, nawet samoloty mają dostęp do internetu, więc stary argument "chcę móc grać w samolocie", cóż, twój samolot ma już internet.

Uznaliśmy, że technologia online jest na tyle upowszechniona, iż najlepszym sposobem na zapewnienie ludziom dobrej zabawy, będzie udostępnienie im permanentnych postaci, za którym pomocą można grać w trybie dla wielu graczy w dowolnym momencie, postaci, które możemy przechowywać w nieskończoność nigdy ich nie kasując, co było wcześniej koniecznością, ze względu na kwestie przestrzeni dyskowej. Do tego dochodzi podwyższony poziom bezpieczeństwa przy grze, będącej tylko i wyłącznie online. W Diablo II bezpieczeństwo było wielkim problemem i te problemy w większości znikają, gdy nie musimy całej infrastruktury serwerowej dodawać do samej gry.

Gameplanet: Co się stanie, jeśli dostaniesz drop'a podczas gry?
Wilson: Jeśli zupełnie wylecisz? Twoja postać może zginąć, jednak nie mamy przypadków, w których kara za śmierć jest znaczna, no chyba, że grasz postacią hardcore, w tym przypadku, po prostu bym tego nie robił, przy kiepskim łączu. Jednak po prawdzie, postacie hardcore są wybierane ze względu na możliwość przechwałek. Nie ma się czym chwalić, jeśli postać jest na twoim komputerze, gdzie mogłeś ją stworzyć oszukując. Więc tak, możesz zginąć, jednak kara za śmierć nie jest surowa, praktycznie chodzi o małą stratę w wytrzymałości twoich przedmiotów, co kosztuje trochę złota i nie jest jakąś tragedią. Nie trzeba biegać za zwłokami a nawet gdy do tego dochodziło w Diablo II, też nie był to specjalny kłopot. Wystarczyło się przelogować, aby zwłoki leżały pod twoimi stopami w mieście.

Gameplanet: Czy piractwo wpłynęło na tą decyzję?
Wilson: Był to czynnik, ale nie decydujący. Zazwyczaj zawsze najważniejsze w podejmowaniu naszych decyzji są wrażenia gracza. Pytamy się, co według nas zapewni graczom najdoskonalsze wrażenia z gry i uznaliśmy, że rozgrywka online będzie najlepszym rozwiązaniem.

Gameplanet: Próbowaliście pomysłu pozwolenia na grę offline, odcinając gracza od gry online, wymagając rozpoczęcia od nowa, gdyby mu się zachciało grać z innymi?
Wilson: Tak było w Diablo II i właściwie to, do jakiego stopnia było to niefajne doświadczenie, napędzało naszą decyzję. Bardzo popularnym zjawiskiem było zaczynanie gry w Diablo II, przejście jej, dojście do normalnego poziomu trudności [chyba się przejęzyczył i chodziło o Nightmare - przyp. red.] i próbowanie grania z innymi, jednocześnie zdając sobie nagle sprawę, że trzeba zacząć w tym celu wszystko od nowa. Był Battle.net offline, jednak jeśli miałeś kumpli na wersji online, a większość ludzi tam właśnie była, właściwie nie miałeś jak z nimi grać, to dość istotnie wpłynęło na naszą decyzję.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 05.08.2011 14:31

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

24 komentarze to “Diablo 3 DRM – Gramy Tylko Online”

  1. kalmarek says:

    no i bardzo dobra decyzja. aznie wiem jakie miec mozna argumenty przeciw.

    • Bogusław says:

      to jest teroryzm ja gram w d2 na online i często mnie wywala ta decyzja jest do dupy postanowiłem nie kupować diablo 3

  2. fvz says:

    grajac singleplayer tez musze byc non stop w necie? a jak moj provider ma awarie? i co nie moge grać? paranoja moim zdaniem

  3. Afghani says:

    No niby ma racje, 99,9% procenta ludzi ma już internet, ale przez taką decyzję DIII stanie się mało mobilne. Internet w samolocie? – ok, ale co jeśli jedziemy gdzieś samochodem, pociągiem, lub jesteśmy na wakacjach u babci na wsi i zachciałoby nam się pograć w Diablo?

    Jednym z argumentów przemawiających za ciągłym trybem online jest przechowywanie postaci na serwerze BattleNetu, aby nie zaczynać od początku, gdy chcemy pograć z kumplami. A nie można by po prostu postaci przechowywać lokalnie na dysku, a jak zachce się nam multi, to kliknąć opcję „eksportuj postać do BNetu” i po krzyku? Przedmówca dobrze zauważył, czasem zdarzają się awarie providerów na które ani gracze, ani Blizzard nie mają wpływu. I co wtedy? Nie podoba mi się to, że moja postać, z którą pewnie na pewnym etapie się mocno zżyję, będzie mogła umrzeć nie przez mój błąd czy brak umiejętności, ale przez tzw. „siłę wyższą” i przypadek losowy :/

  4. Rafał says:

    HAHAHA sami się pogrzebują . „Przy postaci hardcore nie grałbym na kiepskim łączu”. Czyli odradza graczom , którzy mają kiepskie łącze granie w tą grę na poziomie wyższym niż normal?? Co za trep.Afghani dobrze napisał że np przy eksporcie postaci na konto battlenet mogli by sobie ją dokładnie prześwietlić pod kątem oszustwa.A tak traktują ludzi jak oszustów , którzy grają postacią hardcore dla przechwałek. Sami sobie kopią dół.

  5. kalmarek says:

    dlaczego ten portal jest dostepny tylko online? uwazam ze to nie sprawiedliwe. ogranicza to dostep do niego ludzi ktorzy prowadza samochod, sa u babci albo maja slabe lacze:( wstydzcie sie diablo3.pl

  6. Afghani says:

    @kalmarek – jeśli porównujesz grę (która nie będąc MMORPG z założenia powinna być dostępna lokalnie, gdyż nie każdy dba o rozgrywkę multi) do portalu internetowego (który z założenia dostępny jest tylko on-line) to chyba Twój tok myślenia uległ lekkiemu zagubieniu 😉 To tak jakbyś miał pakiet Office dostępny tylko, gdy masz podłączonego neta. Tak jakbyś w ogóle samego Windowsa mógł uruchomić tylko z netem – sam chyba czujesz jakie do niedorzeczne. Jeśli coś może być dostępne bez neta to takie powinno moim zdaniem być (albo przynajmniej dawać użytkownikowi możliwość wyboru).

    @Rafał – hardccore nie jest wyższym poziomem niż normal, to jest specjalny tryb w którym śmierć postaci oznacza jej faktyczną śmierć. Poziomy wyższe niż normal to koszmar i piekło w które nadal będzie można grać bez ryzyka 🙂

  7. Rafał says:

    No to jeszcze lepiej. HAHAHAHA nikt nie będzie grał postacią hardcore z obawy przed stratą postaci , którą przez rozłączenie z netem może stracić. Grasz sobie w singla postacia , którą przez jakiś czas levelowałeś , masz fajne itemy itp , aż tu nagle pstryk i lipa . W sumie to samo może sie stać z powodu np braku prądu , ale obowiązek stałego podłączenia zwiększa ryzyko dwukrotnie.

  8. fvz says:

    dlatego mowie, ze ten system to jakas paranoja. to, ze wiekszosc ma internet w domu, to nie znaczy, ze ma go non-stop. a produkt z ktorego nie mozemy skorzystac kiedy tylko chcemy jest… no wlasnie? GÓWNIANY.

  9. Wafel says:

    @Rafał

    A kto gra postacią hc w single player gdzie dowolnie można oszukiwać? Jaki to ma sens?

    @fvz

    Powiedz to milionom graczy WoW i innych MMO =P

  10. Rafał says:

    Wafel czyli od razu stwierdzasz, że wszyscy grający sp to oszuści? A WoW z założenia i przeznaczenia jest grą MMO , jakoś nie słyszałem , żeby Blizzard mówił kiedykolwiek , że Diablo 3 jest MMO.

  11. Rafał says:

    I jeszcze jedno chciałbym spróbować pograć w WOW-a , ale właśnie dlatego , że po pierwsze internet jaki posiadam to radiówka , a po drugie mam limity na transfer na miesiąc 10 Gb nawet się za próbowanie nie zabieram. Słyszałem , od Iskarioty , że w Diablo wielkość danych przesyłanych między serwerem a grą ma być niewielka i tylko dlatego mam nadzieję na zagranie w Diablo legalnie bez bawienia się jakimiś crackami itp.Aha od razu mówię , że kupię oryginalną kopię gry.

  12. Wafel says:

    Rafał, stwierdzam że posiadanie nie wiem jak wypasionej postaci hc w sp o niczym nie świadczy/nic nie daje. A mnie guziczek obchodzi czy ktoś gra na kodach czy nie ;]

    Diablo 3 może i nie jest z założenia i przeznaczenia grą MMO, natomiast jest z założenia i przeznaczenia grą online ;]

  13. fvz says:

    diablo 2 tez jest z przeznaczenia online. tak samo warcraft 3. a battlefield? tez online.
    i w te ww. gry mozna grac NIE MAJĄC AKTUALNIE INTERNETU, kiedy nudno [bo np nie ma internetu a w tv sama kupa] a na dworzu -20*C i pada snieg.

  14. Afghani says:

    Ale się dyskusja rozwinęła 😛 Jest to kolejny znak przemawiający za tym, że temu portalowi potrzebne jest FORUM!

    A co do tematu, to miejmy nadzieję, że zamysł Blizzarda będzie taki beznadziejny tylko w naszych wyobrażeniach, a zaimplementowany w gotowym produkcie nie będzie wcale tak załaził za skórę (lub będzie całkowicie nieodczuwalny).

  15. kalmarek says:

    @rafal
    spokojna glowa, bardzo malo danych zuzywac pewnie bedzie d3. grafike masz na dysku jedynie lokalizacje i zachowania postaci trzeba przeslac a t zwykla matematyka wiec rozmiar pakietu malutki.

    powracajac do tematu, rozumunac tym torem to co jesli nastapi awaria zasilania? to tez wina blizza ze nie zrobil gry w ktora mozna grac bez pradu? to takie samo podejscie jak to z awaria internetu.

  16. fvz says:

    @kalmarek
    naprawde nie wiem czym kierowałeś się porównując awarie prądu do awarii internetu.
    może zmień dilera?

  17. kalmarek says:

    ludzie mamy 21, wiek internet jest wszedzie nie robcie problemow tam gdzie ich nie ma.

  18. Rafał says:

    Napisałem tylko , że rozumiem jak nastąpi awaria zasilania i stracę postępy w grze , ale potrzeba połączenia stałego z netem zwiększa ryzyko utraty postępów o połowę. To tak jak np 33% to awaria zasilania , kompa i tp 33% awaria neta ,a tylko pozostałe 33% szansa na bezproblemowe granie bez ryzyka i strachu ,że może wszystko będzie ok.Wierz mi , że u mnie ryzyko awarii neta albo utrata sygnału to na oko 50% dlatego nigdy nie grałem w MMO ani inne gry online zawsze tylko single.Kalmarek na 100% jestem pewny , że mieszkasz w centrum miasta albo na obrzeżach , gdzie masz do wyboru kilku dostawców .

  19. kalmarek says:

    Dlatego jedynym ryzykiem bylo by granie HC. Przy ciaglym polaczeniu nasze postepy sa ciagle zapisywane. ile razy w grach singlowych zapomnialo sie zapisac stanu gry? tutaj nawet po zerwaniu polaczenia bedziesz w tym samym miejscu. Nie chce siac flame’a na stronie ale mamy tu doczynienia z prawdziwymi pieniedzmi w grze i jesli blizz mi mowi ze poprawi to bezpieczenstwo to jestem za. Zobaczycie wyjdzie z tego na prawde wiele dobrego. Rafal moze mozesz przycisnac dostawce zeby poprawil stabilnosc?

  20. Rafał says:

    Heh dostawca leje na stabilność gdyż jest jedyny w okolicy, opcją jest sieć komórkowa ale i cena , zasięg i limity są porównywalne więc nie ma za bardzo wyboru.

  21. MaSSeK says:

    Bójcie się ci co neta nie macie, bo zamiast grać w Diablo, się w gacie posracie ! ; – )

  22. Euforia says:

    @Rafał

    Przestac robic zmieszanie, nie podoba sie to nie kupuj. Do grania w gry MMO online wystarczy 2MB internet, sama na takim gram i nie mam problemu. Zamiast spamowac ciagle o tym samym lepiej zainwestuj 50zl -mc w dobry internet.

  23. Rafał says:

    Euforia jak nie umiesz czytać to nie komentuj. Napisałem jaka jest sytuacja z netem w moim regionie . Mógłbym nawet zainwestować 100zł – mc tylko nie mam możliwości. A po drugie inwestowanie w lepszy net tylko do grania w grę to tak jakby płacić abonament , za możliwość pogrania.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.