Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Diablo 3 Za Łatwe!

Haters gonna hate. Gripers gonna gripe. Zarówno niektórzy testerzy, jak i nieuczestniczący w becie fani oglądający streamingi i wszelakie materiały wideo na tubach YouTube'a, doszli do wniosku, iż w istocie Diablo 3 może być zbyt łatwe. Na forach społecznościowych miała miejsce debata, w której swoje zmartwienia najgłośniej wygłaszali akurat ci, którzy testerami nie są. Wciąż pozbawionej sarkazmu i zniecierpliwienia obrony podjął się CM Zarhym:

Choć zdaję sobie sprawę, że ma to być najłatwiejszy etap rozgrywki, trochę dziwne się wydaje, że oglądnąwszy 30 minut rozgrywki, nie widziałem by padł nawet jeden Zombie Dog [przywoływane sługi Szamana - przyp. red]. Nie mówię tu o graczach lecz o sługach, które nie giną. W ogóle.

Szamani mają zbyt dobrą regenerację many, przez co mogą spamować Plague of Toads przez pełne 15 sekund, zaczekać 10 i zacząć od nowa. We wczesnych partiach rozgrywki, mana nie powinna być tak łatwo dostępna, wymuszając na Szamanie by trochę potwory ręcznie potłukł.

Dostrzegam chęć Blizzarda do stworzenia gry z przystępną krzywą uczenia, jednak moim zdaniem, ta jest trochę za przystępna. Gra nie powinna się zaczynać tak bezmyślnie łatwo, szczególnie, jeśli ma jakiekolwiek intencje do stania się w końcu trudną. Diablo 2 nie było trudne w Akcie 1, dało się jednak zginąć, nawet mając doświadczenie, jeśli popełniało się błędy. Pomyślcie o naszym biednym Ironman Challenge [pewnie większość z was to kojarzy - organizowane przez społeczność wyzwania, polegające na przychodzeniu gry z dodatkowymi ograniczeniami i wymaganiami, nakładanymi na graczy przez nich samych, śrubującymi poziom trudności do maksimum - przyp. red.]!

Całkiem sporo dyskutowaliśmy na ten temat z ekipą deweloperską. Choć jest bardzo prawdopodobne, że tu i ówdzie zobaczycie poprawki i strojenia do klas i potworów w becie, doświadczana przez was krzywa uczenia się, jest jedynie skromnym ułamkiem całości.

Sposób, w jaki poziom trudności rośnie w miarę przechodzenia gry - i potem znowu z wyższymi ustawieniami trudności - zarządzanie zasobami, kontrolowanie tłumu [crowd control - przyp. red.], wykorzystanie umiejętności, etc. stają się ekstremalnie istotne. Jeśli chodzi o zawartość bety, generalnie chcemy by wasza babcia była w stanie wybrać klasę i odnosić rozsądne sukcesy aż do Skeleton Kinga (nie żeby chciał obrażać babcie! Po prostu żartobliwie używam stereotypowej ilustracji do nadania perspektywy krzywej uczenia się na początku gry.)

Mówiąc więc zupełnie szczerze, zarządzanie zasobami nie powinno być specjalnym zmartwieniem na Normalu, do walki ze Skeleton Kingiem. Próbowaliśmy stroje liczb na różne sposoby, na całej linii. Okazało się, że rozgrywka, w której trzeba się martwić lub zbyt mocno skupiać na zarządzaniu zasobami już na samym początku tego poziomu trudności, jest w istocie kijowa. To nie jest World of Warcraft. Chcemy byście się czuli komfortowo podczas wykańczania swojej biednej myszy i klawiatury.

Naprawdę nie chcę mówić "nie potępiaj czego nie znasz", ponieważ wyobrażam sobie, że odpowiedź większości ludzi tutaj będzie, "no dajcie mi się poznać!" Argument jednak nadal stoi. Chcemy, byście się na początku dobrze czuli. Nie chcemy byście stronili od spamowania swoich umiejętności i wrażenia potęgi. Właśnie w ten sposób całkiem szybko nauczycie się sposobu, w jaki wasz zasób się regeneruje i jak nim zarządzać - potem, nauczycie się do czego dzięki niemu jesteście zdolni. O to dla nas chodzi w RPG akcji. To powiedziawszy, jak w przypadku wszystkich gier Blizzard'a, musicie mi zaufać kiedy powiem, że ta gra jest łatwa do ogarnięcia, ale trudna do opanowania.

Den of Evil był znacznie niebezpieczniejszy niż to co widziałem i przy okazji był w pełni do ogarnięcia dla niekompetentnych graczy. To mi mówi, że gra jest zbyt prosta. Babcinie prosta. Jeśli jednak chcecie, by gra bała Babcinie prosta, zwyczajnie nie zgadzamy się co do tego, do jakiego stopnia gra powinna wybaczać błędy.

Nie można rozsądnie wywnioskować, że "Gra jest zbyt prosta" mając do czynienia z betą, szczególnie, jeśli porównujesz granie w początek Diablo II, do oglądania kogoś jak gra w początek Diablo III. Twój dobór słownictwa pozwala na bardzo szerokie i generalizujące twierdzenia, przed którymi cię ostrzegam, biorąc pod uwagę informacje, na których je opierasz.

Co do nieskończoności zasobów na początku, kategorycznie się nie zgadzam, że jest to coś dobrego. Znaczną częścią z tego, co przysparza wrażenia o potędze postaci jest jej zdolność do używania swoich umiejętności bez przerwy, przez długi czas. Jeśli daje się nam to od samego początku, mamy mniej progresji.

Nie powiedziałem nieskończone. Powiedziałem, że "nie powinno być specjalnym zmartwieniem". Grając Czarownikiem, dość często kończyło mi się Arcane Power. Grając Mnichem, często kończył mi się Spirit. Jednak mechaniki ich regeneracji działa w taki sposób, że nadal byłem efektywny w walce, zarówno w kontrolowaniu nadchodzących obrażeń jak i zabijaniu kolesi. Synergia takiej rozgrywki pozostawia coraz mniej miejsca na miejsce błędy w miarę rozwoju gry i wzrostu poziomu trudności. Później też może mi się skończyć Spirit czy Arcane Power tak samo, jak miało to miejsce przy pierwszych dziesięciu poziomach, jednak przetrwanie w boju na ograniczonych zasobach, może się okazać znacznie trudniejsze.

Coby dać przykład, kilka razy zdarzyło mi się zginąć Mnichem. W złych okolicznościach kończył mi się Spirit, fale normalnych i rzadkich potworów akurat się na mnie rzucały. Z zestawem wybranych umiejętności - który po fakcie okazał się nie być idealnym - nie miałem Spirit na jakiekolwiek zdolności obronne, ucieczki czy kontroli nad tłumem. Zostałem otoczony i szybko zabity. Następnie rewaluowałem swój zestaw umiejętności i zacząłem odnosić większe sukcesy. Ten proces prób i błędów sprawiał mi akurat sporo frajdy. Zabawa różnymi buildami jest świetna i prawdopodobnie będziecie musieli się bawić, jeśli zdacie sobie sprawę, że możecie być bardziej efektywni.

No i bum! Zginąłem w becie. Dowód, że nie jest za łatwo. Wątek rozwiązany. Kryzysu uniknięto.

Racja? ... Chłopaki?

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 22.09.2011 10:15

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

18 komentarzy to “Diablo 3 Za Łatwe!”

  1. Anar says:

    Nawet nie czytam tego blue posta nawet bo to jest śmiech na sali. Najprostsze wytłumaczenie:
    Easy/Normal – Czy na easy w pierwszych 60 min JAKAKOLWIEK gra była trudna? No prosze was ludzie… Jak w ogóle można takie zarzuty dać.
    Medium/Nightmare – Jak się nie mylę medium też będzie prosty.
    Hard/Hell – Hard sprawi nam zapewne kilka poważniejszych problemów.
    Brutal/Inferno – ekhm… Liczę na to, że to nie będzie kampania dla wszystkich 😀

  2. Michał says:

    Blizz mówił, że Normal ma być prosty z racji tego, że chcą ludziom przybliżyć mechanikę gry. Mnie martwi trochę samodzielna gra Monka/Barby – na streamach dużo osób nimi pada z racji walki w zwarciu.

  3. Terrennon says:

    Zgadzam sie z tym co pisze Anar.
    Chociarz beta D3 to dla mnie 1/4 pierwszego aktu co cala gra daje nam okolo 13h gry na normalu , to i tak ze zle rozwineta postacia Nightmare bedzie niektorym sprawiac problemy jakby grali na Hellu. A kazdy bedzie chcial wiedziec co robi to , jak to wyglada to i tamto , przez co strata skill pointow (jesli wogole sa bo w becie nie ma :D) co wychodzi ze mamy slabiej rozwineta postac .

    Dlatego za pierwszym razem gra bedzie ciezka , potem moze byc latwiej , ale latwiej niz w D2 nie bedzie ^^

    • Avalanc says:

      O rany Terrenon, ale głupoty gadasz. W D3 nie da się źle rozwinąć postaci jedyny wybór to klasa, którego nie możesz cofnąć i skille sobie na bieżąco dobierasz.

      D3 będzie prostsze z wielu względów. Ale akurat poziom bety nie jest jakoś masakrycznie prostszy w stosunku do D2. Jedyna kwestia to fakt, że z zasobami jest dużo łatwiej, szybciej się odnawiają i mniej zużywają.

      D3 jest robione na totalny casual i RMAH. Aż dziwię się, że nie jest główną platformą jakaś konsola.

  4. Aser says:

    ” For your information, none of the European fansites have received a key as of now. All those sites, among which your site, should receive an access to the closed beta in the coming days.”

    uffffffffff

  5. Aser says:

    Blue:

    ” For your information, none of the European fansites have received a key as of now. All those sites, among which your site, should receive an access to the closed beta in the coming days.

    We thank you for your patience and are looking forward to your feedback on Diablo III

    After fan sites will receive a normal players, so come down.”

    Podobno jakiś blue post z jakiegoś fansite’u tylko nie wiem jakiego…

  6. Aser says:

    Jest nowy emu, można pobiegać Mnichem, fajnie Mu ta szmata, którą jest owinięty lata między nogami ;-), ale klucza niet :/

  7. Aser says:

    Kurde!!! dopiero gdy przeczytałem mój ostatni wpis, zobaczyłem jak gejowy On jest 😉 hahaha

  8. Aser says:

    [IMG]http://tinypic.pl/i/00123/l548lbd5xksh_t.jpg[/IMG]

  9. Wytrzalowy says:

    To dopiero zabrzmiało gejowsko xD

  10. Kyniu says:

    Niestety po fan-replayach i beta-broadcastach sprawa poziomu trudności nie wygląda dobrze… (ZA łatwe…) normal normalem, ale na większości powtórek ludziom nawet nie skacze HP… Połowa pokonań (dziwne słowo:) Skeleton Kinga konczy sie bez straty 1 pkt HP… to nie tak mialo byc. Oby na wyzszych poziomach trudnosci bylo trudniej. Nie wiem jak wam, ale mi sie bardzo podobalo latanie na bossy typu Andariel i balans w okolicach 1 pktu życia na truciźnie.

    • Anar says:

      Zasadnicze pytanie:
      Czy grając w diablo 2 miałeś problemy przy blood raven na normalu?
      Bo ja jedyne co zrobilem to uzylem 3 potki i ją zabiłem…

      Tutaj jest taka sama zasada -.- zrozumcie ludzie.
      Content bety to 1/3 aktu pierwszego a nie cały jak zapewnie Ci sie wydaje Kyniu

  11. Max says:

    Przecież to widać na każdym dostępnym filmie. Tam nie ma nawet chwili z dreszczykiem emocji. Za łatwo to mało powiedziane. Końcowy boss tylko na chwilę skupia uwagę. Jeśli tak będzie wyglądał cały normal to powinni od razu dać możliwość grania na hardzie.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.