Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Diablo3.cc: Wywiad – Jay Wilson

Chiński serwis Diablo3.cc przeprowadził wywiad z Jay'em Wilson'em. Pośród inny publikowanych ostatnio w sieci wywiadów, ten prezentuje się wyjątkowo (jest nawet jeden exclusive!). Jay opowiada nam o Nekromantach i ich przyszłości, o rozgrywce końcowej (end game), arenach, fabule (sic!), przedmiotach legendarnych oraz o przypisywaniu przedmiotów do kont graczy (i tu istotna informacja). Ogólnie rzecz biorąc, każdy z tych tematów jest omawiany przez Jay'a dość szczegółowo i rzeczowo, więc jak najbardziej polecam wam lekturę całości. Miejscami może nie być najklarowniej, jako że źródłowy tekst jest momentami koślawym tłumaczeniem z Chińskiego transkrypt jest dość koślawy. Jedziemy.

Diablo3.cc: Z tego co wiemy, Twoją pierwszą klasą w Diablo 2 był Barbarzyńca, jednak twoim ulubieńcem jest Nekromanta. Barbarzyńca pozostał grywalną postacią w Diablo 3, czy myślisz więc, że i Nekromanta powróci w przyszłym dodatku do D3? Czy to jako grywalna klasa albo NPC?

Jay Wilson: Cóż, akurat Nekromanta już teraz będzie do pewnego stopnia obecny w D3. Mamy kilku NPC'ów w grze, którzy są nekromantami. Traktując ich jak mieszkańców uniwersum gry, z pewnością będziemy do nich powracać. Co do grywalnej postaci, to zależy to od tego, czego będzie oczekiwała społeczność oraz nasza ekipa deweloperska. Tworząc obecne klasy dla D3, decyzje o ich istnieniu podejmowaliśmy jeszcze przed zapowiedzią projektu, chcemy jednak zobaczyć jak to wyjdzie w praniu, jak ludzie zareagują, czego im brakuje, czego by chcieli i na podstawie tych właśnie opinii społeczności będziemy opierać nasze przyszłe decyzje.

Diablo3.cc: Jak wszyscy wiemy, Najemnicy są bardzo istotnym elementem Diablo 2. Trudno jest sobie wyobrazić D3 bez takiego systemu. Możesz się z nami czymś podzielić odnośnie najemników? W jaki sposób zostali rozwinięci w stosunku do D2?

JW: Nie ogłosiliśmy jeszcze naszych planów co do wprowadzenia lub nie wprowadzenia systemu najemników i nie możemy jeszcze czegokolwiek na ten temat powiedzieć. Lepiej zostawmy ten temat...

Diablo3.cc: Po dobiciu do 60 poziomu, prócz dziennych Magic Find run'ów i walk na arenach, co będziemy jeszcze mogli robić w Diablo? Co nam zasugerujesz?

JW: Mamy plany na rozgrywkę końcową, większości z nich jeszcze nie ogłosiliśmy. Właściwie niczego w tym temacie nie ogłosiliśmy. Mówiliśmy trochę o zmianach poczynionych przy krzywej zdobywania poziomów. Chcemy by ludzie mogli w rozsądny sposób osiągnąć maksymalny poziom i by ten poziom w przeciwieństwie do Diablo 2 coś znaczył. Chcemy się upewnić, że po osiągnięciu maksymalnego poziomu nadal pozostaje zawartość rozszerzająca przestrzeń do gry. W Diablo 2, optymalnym rozwiązaniem było znalezienie sobie szybko dającego się zabić boss'a oraz powtarzanie z nim walki w nieskończoność. Naszym zamiarem jest stworzenie systemu zachęcającego ludzi do rozgrywki pośród bardziej zróżnicowanej zawartości, chcemy by taki właśnie sposób rozgrywki był najbardziej korzystny, dzięki czemu boss run'y nie będą już pierwszorzędnym zajęciem na końcu gry.

Diablo3.cc: Są jakieś wymagania do wejścia na areny? Jak jakiś konkretny poziom czy inne wymaganie?

JW: Akurat co do tego się jeszcze żeśmy nie zdecydowali. Bardzo prawdopodobnie będzie taka czy inna forma wymagań, jako że obecnie okazuje się, że walk i na arenach między postaciami nie będącymi na maksymalnym poziomie są bardzo nierówne i właściwie niczego nie jesteśmy w stanie na to poradzić. Jednak nawet jeśli pojawi się konieczność wprowadzenia systemu dobierania poziomów kombatantów, nadal będziemy ludziom pozwalać na tworzenie własnych gier na arenach, które nie będą się liczyć do ich statystyk i nie będą też tak bardzo ograniczone wymaganiami. Ludzie często chcą zobaczyć co ich postać na 20 czy innym poziomie jest w stanie zrobić na arenie przeciwko innym, często na wyższym znacznie poziomie. Prawdopodobnie na to pozwolimy, nie będzie to jednak związane z oficjalnymi rankingami aren. Areny rankingowe będą znacznie bardziej strukturyzowane. Do jakiego stopnia? To się jeszcze okaże.

Diablo3.cc: Jakie są plany na przyszłość Aren? Będzie to tylko miejsce na walki PvP czy może pojawią się specjalne ladder'y lub oficjalne turnieje?

JW: Raczej nie myśleliśmy o nich inaczej prócz sposobu na umożliwienie ludziom testowania między sobą swoich postaci i build'ów. Nie mamy konkretnych planów na przeprowadzanie dużych turniejów. Jeśli jednak ludzie będą ich chcieli, z pewnością będziemy mogli takowe przeprowadzić. Nie mamy zamiaru robić z D3 E-sportu. Gra nie będzie wyważona do poziomu akceptowalnego dla E-sportu. O to się tu przecież rozchodzi... możesz stworzyć szaloną postać, która... w zasadzie jest zupełnie niewyważona... po czym możesz stworzyć kolejne szalone postacie, które własnym niewyważeniem będą kompensować brak balansu poprzednich. Jest zbyt dużo wariantów, wokół których można budować swoje postacie. Nigdy nie zależało nam na zrobieniu hardcore'owego, super konkurencyjnego E-sportu. Zawsze chodziło o to... żeby ludzie mogli po prostu zobaczyć co się da zrobić ze swoimi postaciami, kiedy już osiągną wysoki poziom i nazbierają mocnych fantów. Dajemy im więc tą możliwość sprawdzenia się w boju.

Diablo3.cc: Możesz się z nami podzielić czymkolwiek odnośnie Battle.net,u 2.0 dla D3? Jakieś ekscytujące nowe funkcje? Coś czego SC2 nie będzie miało?

JW: Większość z pracy przy Battle.ne'cie dla D3 polega na adaptowaniu obecnych jego funkcji pod unikalną naturę rozgrywki Diablo. Kooperacyjne dobieranie drużyn jest z pewnością bardzo istotne i choć Starcraft 2 również jest wokół tego zbudowany, Diablo musi mieć dostosowaną do siebie wejście. Diablo 3 jest bardziej dynamiczne, ludzie mogą nagle dołączyć do gry i tak samo szybko ją opuścić, nie ma też żadnego systemu chat room'ów poprzedzających wejście do gry. Nie ma powodu, dla którego szukając gry nie mógłbyś od razu w niej być, szukając konkretnej w tle. Skupiamy się więc na adaptowaniu tych rozwiązań. System wiadomości, dzięki któremu możecie zapraszać graczy do swoich gier. Mamy system o nazwie "Arms", za pomocą którego możesz ściągać chętnych do swojej gry. Sporo jest takich rzeczy. Z achievement'ów jesteśmy generalnie bardzo zadowoleni. Nadal będziemy się również skupiać nad ulepszaniem obecnej już zawartości. Myślimy więc bardziej w rodzaju, "zróbmy achievement'y lepszej jakości," takie, które ciekawiej jest zdobywać, lepiej motywujące do ich zdobycia, mniej skupiające się na... no akurat tutaj niczego wielkiego nie szykujemy. Najbardziej nam zależy na iteracji obecnego zestawu funkcji. Oczywiście planujemy jeszcze kilka rzeczy, ale żadna z nich nie została jeszcze zapowiedziana.

Diablo3.cc: Ludzie mają pytania odnośnie postaci Diablo z plakatu BlizzCon'u 2011. Czy to rzeczywiście jest on? Jeśli tak, w jaki sposób trafi on do gry? Nadal będzie ostatnim przeciwnikiem w Diablo 3?

JW: Cóż, jeśli miałbym odpowiedzieć na te pytania, zespoilowałbym wam historię, nie? Od samego początku staliśmy przed tą zagadką... w sensie czy gra o nazwie Diablo, mogłaby być jego samego? Możemy filozofować czy może czy nie, jednak sprowadza się to do tego, że... mieliśmy już zamysł opowieści. Nawet wcześniej... Ciągnęło się to już od jakiegoś czasu. Więc nie zdradzając zbyt wiele, mogę powiedzieć, że... był pewien plan. Jeśli gracze pomyślą sobie, że przejrzeli moce piekła i zła i że w zasadzie wygrali, cóż, ostro się zdziwią. Odkryją, że w Diablo 3, wszystko w zasadzie potoczyło się dokładnie tak, jak piekło sobie od zawsze planowało.

Diablo3.cc: Spytam się teraz o przypisywanie do kont przedmiotów i ogólnie wyposażenia. W Diablo 3, jeśli jesteś w jakiejś grupie, coś wypadnie, tylko osoba, która jego wypadnięcie spowodowała może go zobaczyć lub podnieść. Słyszeliśmy już trochę o bind'owaniu przedmiotów w D3. Możesz nam coś powiedzieć o zasadach bind'owania wyposażenia? Będą jakieś różnice względem WoW'a?

JW:: Z przyjemnością mogę tu ogłosić, iż ostatnie zdecydowaliśmy nie bind'ować przedmiotów. Zawsze będzie je można dowolnie wymieniać między graczami. Jedyne co będzie bind'owane, to rzeczy wrażliwe na progres postaci. Jak, powiedzmy... przedmioty z zadań. Nie chcemy, byście mogli dać komuś przedmiot z zadania, pozwalając mu tym samym na zrealizowanie go na skróty. Jeśli jednak znajdziesz miecz, element zbroi, kamień szlachetny... cokolwiek co wypadło na ziemię, jak tylko to podniesiesz, możesz tym dowolnie handlować... na zawsze.

Dodałby również... Zawsze mówiłem, że wolelibyśmy nie bind'ować, nigdy jednak ostatecznie tego nie powiedzieliśmy... więc tutaj pierwszy raz komukolwiek o tym mówimy... Nie! Nie zrobimy tego! Ostatecznie zdecydowaliśmy. Exclusive!

Diablo3.cc: To jeszcze jedno o przedmiotach Legendarnych. Tak się będą nazywały unikaty w Diablo 3. Prócz samej zmiany nazwy, czy zostały one w jakiś inny sposób ulepszone czy może ich atrybuty zmienione?

JW: Nie specjalnie. Niektóre z atrybutów są inaczej traktowane w Diablo 3 niż w D2, jednak nie koniecznie w odniesieniu do tego, jak działają przedmioty legendarne. Nazwę zmieniliśmy głównie dlatego, że uznaliśmy iż unikaty nie brzmiały najlepiej... *śmiech*... czuliśmy, że nazywając je legendarnymi, będą od razu znacznie fajniejsze, nadal jednak spełniają tą samą rolę przewidywalnego źródła mocy oraz pewnego celu, do którego osiągnięcia gracze będą dążyć. Staramy się je równoważyć pod względem build'ów postaci, więc jeśli będziesz robić... powiedzmy... bardzo dobrego Barbarzyńcę Berserker'a, może istnieć legendarna broń zaprojektowana specjalnie z myślą o nim. Generalnie jednak, nie chcemy by wszyscy używali tylko legendarnych przedmiotów, chcemy byście korzystali z szerokiego wachlarza legendarnych, rzadkich oraz przedmiotów z zestawów.

To nie koniec, jako że Chiński transkrypt źródłowy jest nadal tłumaczony spisywany. Jeśli kolejna część będzie równie ciekawa, z pewnością będziemy kontynuować jego tłumaczenie.

Co jednak powiecie na obecne rewelacje? Czy usunięcie bind'owania przedmiotów nie zachwieje ekonomią Diablo 3? Poradzi ona sobie z prędzej czy później kolosalnymi ilościami towaru na rynku? A no i mamy też właściwie pierwsze wieści odnośnie fabuły Diablo 3! Naturalnie mgliste jak pierun, no ale jest obietnica porządnego zwrotu akcji i podłoże pod zacięte spekulacje. Tyrael agentem Gorejących Piekieł? A może jest architektem własnego planu, grając na nosie zarówno demonom jak i ludziom? Ha!

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 02.05.2011 17:23

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

2 komentarze to “Diablo3.cc: Wywiad – Jay Wilson”

  1. kolorowy says:

    To jest oficjalny transkrypt rozmowy, a nie tłumaczony z chińskiego, jeżeli tłumaczysz stąd:
    http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=797856&page=3

    • Iskariota says:

      @kolorowy: Słusznie, to nie jest tłumaczenie Chińskiego transkryptu, tylko oryginalny, Angielski (doczytałem w poniższych postach). Nie zmienia to jednak faktu, że jest trochę koślawy 🙂 Najwyraźniej Angielski jest którymś z kolei językiem „kuangtu”.

      Tak czy owak, dzięki za zwrócenie uwagi.

Skomentuj wpis.

*