Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Dogrywka Wywiadu z Jay’em Wilson’em – Zmiany w UI

Kuangtu z serwisu Diablo3.cc zakończył transkrypt swojego wywiadu. Najważniejsze jest tu ostatnie pytanie, traktujące o zmianach w UI.

Diablo3.cc: Czy gracze mogą podejmować decyzje, które będą miały wpływ na późniejsze etapy rozgrywki? Coś jak dzielone linie fabularne w SC2, ale ze z góry zdefiniowanym zakończeniem?

JW: Dynamiczny charakter rozgrywki oraz sam fakt budowania jej z myślą o kooperacji, nie działa najlepiej w połączeniu z rozbieżnymi ścieżkami fabularnymi, tak więc, nie. Jeśli masz innych prócz siebie w jednej grze i dokonają oni innych wyborów niż ty w danym momencie, nie moglibyście przez przynajmniej pewien czas razem grać. Staraliśmy się więc utrzymać wszystkich na jednym torze, głownie celem wsparcia rozgrywki kooperatywnej, na której też najbardziej się skupiamy, nie chcemy więc aplikować do gry rozwiązań, które nie zadziałają w trybie kooperacji w jakikolwiek sposób.

Diablo3.cc: Będą jakieś dzienne quest'y, jak w WoW'ie, takie co jak dobijesz do konkretnego poziomu, pozwalają ci codziennie zbierać gdzieś na przykład dodatkowe fanty?

JW: Tutaj wracamy do tematu rozgrywki końcowej, jako że dzienne quest'y są sposobem WoW'a na tą właśnie rozgrywkę końcową. Jak już wcześniej wspominałem, mamy co do niej plany, jednak niczego jeszcze nie ogłaszamy.

Diablo3.cc: Zgodnie ze screenshot'ami z różnych etapów procesu deweloperskiego, dostrzegamy dość znaczne zmiany w UI. W ostatniej wersji Diablo 3, tej z G-star, nie widzieliśmy już większych zmian. Pytanie więc, czy BlizzCon przyniesie jakieś dalsze zmiany?

JW: Większość z widocznych zmian w UI będzie... kosmetycznych. Niektóre z nich mogą być tak małe, że nikt ich nawet nie zauważy. Chyba największa zmiana dotyczyła alternatywnego przycisku na prawym przycisku myszy. Ta mała ikonka, która znajdowała się koło... usunęliśmy ją z dolnego paska, ponieważ większość ludzi grających pierwszy raz uznała ją za nie specjalnie intuicyjną, jej funkcja jednak pozostała. Prócz tego, raczej nic specjalnego się nie zmieniło, z pewnością pewnie jeszcze jeden lub dwa okienka zostały przeprojektowane. Zmiany kosmetyczne miały dodać spójności do interfejsu. Sporo interfejsów już przez te lata zaprojektowaliśmy i podczas ostatniego ich przeglądania, okazało się, iż wielu z nich brakuje spójności. Brało się to stąd, iż niektóre elementy były projektowane dwa lata temu a inne dwa tygodnie temu no i nie wyglądało jednolicie. Podeszliśmy teraz do tematu z trochę innej strony, trzeba więc było to wszystko trochę scalić. Nie ma jednak wielkich funkcjonalnych zmian.

Diablo3.cc: Więc ogólnie rzecz biorąc, design UI został już ustanowiony? Nie będzie się już raczej specjalnie zmieniał?

JW: W tym momencie jest już całkiem mocno ustalony.

Najistotniejszą z ostatnich zmian okazuje się być usunięcie z UI wizualnego komponentu funkcji klawisza TAB. Jego funkcja jednak pozostaje, będziemy więc teraz widzieć ikony dla klawiszy 1-5 oraz mapowanie dla PPM/LPM 7 naszych umiejętności, gdzie dwie z nich będzie można przydzielić do PPM i przełączać się między nimi klawiszem "X". Osobiście nie brzmi to dla mnie zbyt jasno i jak się okazuje, nie tylko dla mnie. Oto co fani i Bashiok mieli na ten temat do powiedzenia na oficjalnych forach:

Funkcjonalność używania klawisza TAB do przełączania się między dwoma klawiszami myszy nie jest już domyślna. Rozumiem, że powodowane jest to tak samo jak nie wprowadzenie przełączania się między broniami. Jest to słuszne zmartwienie; jeśli kiedykolwiek graliście w Torchlight, bardzo łatwo było pomylić się w tych dwóch umiejętnościach (spodziewałeś się użyć jednej, miast tego wyzwalając drugą). Oznacza to o jedną celowaną umiejętność mniej do użycia przy pomocy myszy.

Problem polega na tym, że rzucanie celowanych zaklęć z dolnego paska jednocześnie celując myszą jest zupełnie nieintuicyjne. Od kiedy zaczęliśmy obsługiwać komputery przy pomocy myszy, najeżdżamy na coś kursorem i kilkamy. Wskaż-i-kliknij [Point-and-click - przyp. Red.].Za każdym razem, gdy ktoś korzysta z komputera i musi kursorem w coś wcelować, od razu chce kliknąć - w ten sposób obsługujemy komputery od ostatnich dwudziestu lat! Bardzo dziwnie to wygląda, gdy nagle trzeba trafić kursorem w cel, po czym nacisnąć klawisz na klawiaturze (oczywiście umiejętności, które nie wymagają celowania, działają doskonale na dolnym pasku). Nie przyjemnie się korzysta z takiego interfejsu.

Bardzo ważne jest, by ta trzecia umiejętność była nadal dostępna za pomocą myszy. Nie wystarczy argument możliwość przypisania TAB'a do podmiany umiejętności, jako że nadal związane są z nim problemy, które spowodowały jego wyrzucenie na samym początku (a nie były one małe, zważywszy na zmianę po 4 latach procesu deweloperskiego). Jakiś czas temu, Snurrfint zwrócił uwagę na kwestię zmiany umiejętności TAB'em i zaproponował zmianę (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27607275487&postId=276047416602&sid=3000#0). Biorąc poda uwagę, że problem, którym on pisze był na tyle ważny, że zaowocował wywaleniem tej opcji z gry, uważam,  że należy mu się ponowne rozpatrzenie.

Padła sugestia, by alternatywna umiejętność przypisana do prawdego przycisku myszy była tylko uruchamiany gdy TAB jest wciśnięty. Uważam, że jest to świetny pomysł. Pozwala to na korzystanie z trzeciej umiejętności za pomocą przycisków myszy, efektywnie sprawdza się w walce (a la SHIFT) i nie pozostawia żadnej wątpliwości co do tego, która umiejętność jest w danym momencie aktywna. Rozwijając na tym pomyśle, owa funkcja mogłaby zostać połączona z klawiszem SHIFT; trzymanie go wciśniętego powodowałoby, że postać atakowałaby z miejsca z LPM, pozwalając na zmianę na alternatywną umiejętność pod PPM. Uwolniłoby to klawisz TAB, który mógłby być wykorzystany do przywołania mapy, jak to było za starych, dobrych czasów.

Hrm, sam się zgubiłem i wy chyba też. Niech no wam wyjaśnię dokładniej jak to teraz działa.

Na UI zobaczycie miejsca na 5 umiejętności, domyślnie powiązanych z klawiszami 1-5. Można je zmienić jeśli się chce. Będziecie też mieli sloty dla prawego i lewego przycisku myszy. Wciskając klawisz X zmienicie prawy przycisk myszy na slot innej umiejętności. Klawisz zmiany (X) również może być zmieniony jeśli chcecie, na TAB, jeśli wolicie staro-szkolne rozwiązania. Kiedy zmienicie na ten slot, zachowuje się on dokładnie tak samo i nadal jest aktywowany prawym przyciskiem myszy.

Jest to właściwie sposób na uczynienie tej funkcji niewidzialną dla ludzi, których wprowadzała w błąd, przy okazji zwalnia ona trochę miejsca w UI, oferując jednocześnie lepszą funkcjonalność, w sensie że klawisz zmiany może być dostosowany, dzięki czemu nie będziecie go ciskać, kiedy tego nie chcecie.

Ja akurat preferuję T, jako że blisko do niego z klawisza 5, na którym spoczywa mój palec wskazujący, inni mogą go sobie ustawić wedle życzenia.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 04.05.2011 14:31

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Dogrywka Wywiadu z Jay’em Wilson’em – Zmiany w UI”

  1. Zolw says:

    Zamiast tak owijać w bawełnę nie łatwiej było napisać że zmiana umiejętności pod PPM będzie teraz pod dowolnym klawiszem ustawionym przez gracza, a nie ściśle przypisana do TAB?

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.