Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Faux Pas Jaya Wilsona Po Niefortunnym Wywiadzie z Jednym z Ojców Diablo

Wczoraj, Rushster, jeden z redaktorów serwisu diablo.incgamers zamieścił wywiad z Dave'm Brevikiem (nie mylić z Breivikiem), w którym ten ostatni, dość niepochlebnie komentował całokształt Diablo 3, zwracając dalej uwagę na różnice między Blizzard North a "Blizzard South" (aktualna ekipa z Kalifornii) zaznaczając na przykład, że ci drudzy nie mają doświadczenia w robieniu gier ARPG. Jak zauważył sam Flux (tamtejszy naczelny), w wywiadzie nie padło nic, czego wcześniej zdegustowani i zawiedzeni fani by nie powiedzieli w sposób o kilka skal bardziej dosadny, żeby nawet nie powiedzieć - wulgarny. Nie zmienia to jednak faktu, że komentarze Brevika ewidentnie zaszły za skórę deweloperom "Blizzard South", jak i samemu Jayowi Wilsonowi. Oto transkrypt najistotniejszej, trwającej około 6 minut części wywiadu:

IncGamers: Jesteś bardzo dobrze znany w świecie ARPGów i chciałbym się spytać, jako że Diablo 3 jest prawdopodobnie najbardziej wyczekiwaną grą na PC ostatnich 10 lat, jaka jest twoja opinia na temat finalnego produktu?

David Brevik: Szczerze, myślę, że wiele rzeczy zrobili najlepiej, jak potrafili, to była zupełnie inna gra niż ta, którą ja bym stworzył, osobowości tej drużyny, ludzie, talent i cała filozofia designu ludzi pracujących w Irvine, których nazywamy Blizzard South, wszyscy mieli swój styl i własny sposób projektowania. Bardzo, ale to bardzo się on różni od Blizzard North.

Myślę więc, że kiedy Blizzard South przejął prace nad Diablo 3 nieuniknione było, że stworzą coś, co mieści się w temacie Diablo, ale będzie bardziej skoncentrowane na tym, czego oni sami lubią doświadczać. Więcej fabuły i inne tego typu rzeczy.

Kiedy zamknięto Blizzard North, firma straciło tony doświadczenia w tym, jak się robi poprawne Action RPGi. Bardzo trudno takie doświadczenie odzyskać. Nie było już doświadczenia ludzi, którzy znali ten temat na wylot. Z tego względu na przykład robi się losowe poziomy, a kiedy straciło się to doświadczenie, powstaje zupełnie inny rodzaj doświadczenia z gry niż ten, który my byśmy stworzyli.

IncGamers: Myślisz, że sprowadzili nie odpowiednich ludzi pod to zadanie? Rozumiem, żę Jay Wilson na przykład, był związany z RTSami. Z naszego punktu widzenia, nie udało im się zrozumieć, co tak naprawdę trzymało ludzi przy tych grach. Same typy fantów, które wypadały, wywołały sporo problemów. Inny problemem jest to, że najwyraźniej nie posłuchano społeczności i nie przeanalizowano, co tak naprawdę czyni Diablo uzależniającym. Co masz do powiedzenia na ten temat?

David Brevik: Cóż, jest to system fantów. Podjęli pewne decyzje względem systemu przedmiotów, które znacznie się różnią od tych, które podjęliśmy my w Diablo 2 i wydaje mi się oczywistym, że społeczność była do tych decyzji nastawiona negatywnie. Że wszystkie twoje moce są zależne od twojej głównej broni i tego typu rzeczy, niebieskie przedmioty potężniejsze od żółtych. Do tego dom aukcyjny i sposób jego działania, nawet coś tak prostego, jak przywiązywanie przedmiotów do konta po założeniu całkowicie zmieniłoby dynamikę gry.

Trochę dziwne mi się wydaje, że nie zareagowano na część z tych wątpliwości odpowiednio szybko. Wydaje mi się, że obecnie doskonale już zdają sobie sprawę z tych problemów i próbują część z nich naprawić. Szkoda tylko, że musieli się tego wszystkiego nauczyć boleśnie.

IncGamers:  Jako że stworzyłeś Diablo, jak się względem jego teraz czujesz? Nie czujesz się trochę zawiedziony, że jego spuścizna została trochę zmarnowana?

David Brevik:  Mam bardzo mieszane uczucia na ten temat (śmiech). Z jednej strony, smutno mi, że ludzie nie mogą się Diablo cieszyć pomimo tego, że je kochają, że jest ich pasją i oczywiste jest, że ludzie nadal darzą tą grę tymi uczuciami, bo zabierają głos w jej sprawach. To mnie akurat cieszy.

Smutno mi, bo ludzie są wściekli i części z decyzji, które oni podjęli, ja bym nie brał pod uwagę, a dalsze zmiany w filozofii designu tylko pogorszyły sprawę. Z tego powodu jest mi chyba trochę smutno.

Trochę też się cieszę, do czego trudno mi się przyznać, że pokazuje to, jak bardzo ważni byli ludzie, którzy tworzyli Diablo i cieszę się, że wyszło na jaw, jak bardzo utalentowana i jak i unikalna była ta grupa ludzi. Mam nadzieję, jako że dzieje się to w branży całkiem często, co widać było z Call of Duty i innymi przykładami, mam nadzieję,  że stanie się jasne, jak bardzo istotni są dla branży niektórzy ludzie, kiedy będziemy dalej obserwować efekty odchodzenia ludzi od stworzonych przez siebie gier.

[...]

Właściwa draka miała miejsce na profilu Facebooka Chrisa Haga, byłego pracownika Niebieskich, który pracował przy produkcji Diablo 3 do 2011 roku. Poniżej screenshot, na którym widać tytułowe faux pas Jaya Wilsona (kliknąć, coby powiększyć):

No i zaczęło się. Na chwile wyciszone fora po zapowiedziach zmian w łacie 1.0.4 ponowie eksplodowały trollami, które wywęszyły skandal i możliwość spuszczenia ciśnienia. Kilka przykładowych postów:

Choć naturalnie większość tego rage jest zdecydowanie przegięta i nieproporcjonalna do przewinienia Jaya, nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach, pracując dla międzynarodowej korporacji trzeba unikać tego typu komentarzy na swoim Facebooku. Idzie też się trochę zdziwić, skąd taka reakcja deweloperów Diablo 3 na w sumie nie aż tak bardzo negatywne opinie Brevika. Nie wydaje mi się, że aż tak im dogadał, że trzeba było się do tego stopnia zacietrzewiać i reagować komentarzami rodem z piątej klasy (nie ma znaczenia, że poza "oficjalnymi" kanałami). Jeszcze raz - nie usłyszeli przecież tutaj niczego, czego fani wcześniej nie powiedzieli tocząc często pianę z palców. Może te same zarzuty, ale z ust osoby z branży, która odpowiada za powstanie całej serii Diablo i której zdanie się jednak liczy, są bardziej bolesne dla Ekipy z Irvine, niż to samo padające z pod palców zawiedzionego fana, z myślą o którym tą grę przecież robili? A może po prostu nie rozumiem zawziętości branżowej rywalizacji? Na tą chwilę komentarz Jaya znikną z wątku na Facebooku Chrisa Haga, a pozostali uczestnicy miejscami zedytowali swoje komentarze, usuwając co bardziej soczyste zdania...

Bez znaczenia dla nas, po prawdzie, choć śmiechu co nie miara. Cieszy mnie też jeszcze to, że pośród tych wszystkich trolli są jeszcze tacy, którzy potrafią poprawnie to wszystko obśmiać:

Jay Wilson Instruuje Bashioka Coby Ukrył Jego Facebookowy Komentarz "Pieprzyć tego frajera" Skierowany do Davida Brevika

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 20.08.2012 14:32

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

21 komentarzy to “Faux Pas Jaya Wilsona Po Niefortunnym Wywiadzie z Jednym z Ojców Diablo”

  1. on says:

    hah, ten filmik i ta ostatnia scena XD rozwala ;p

    wstałem zaspany zastanawiając się po co wgl mam grać dalej w diablo, skoro juz osiągnałem wszystko praktycznie i nic mnie nei trzyma przy tej grze..

    a jak to zobaczyłem, to tylko potwierdziło moje przekonanie ;P znajomym urlopy się pokończyły, z randomami nie mam zamiaru grać, niedługo szkoła (to ostatnie to nic takiego xD)

    chyba czas odstawić D3 i zapolować na GW2…

  2. ZubenPL says:

    Rozumiem komentarze innych pracowników, ale Jay Wilson przesadził. A i wkleiłeś we większości mało popularne tematy z forum US.

    • Iskariota says:

      @ZubenPL: Może inne stały się w między czasie popularniejsze? W końcu to jest sprawa z przed kilkunastu godzin, więc jeszcze nabiera rozpędu (przynajmniej na forum). Jak znalazłeś popularniejsze (ociekające większą ilością kwasu) – dawaj linki, zrobimy update.

  3. oxox says:

    za wklejenie tych linków na diablo3.net.pl dostałem bana:P

    Jay Wilson?? Fuck that looser

  4. Karciciel says:

    Najszybciej sprzedająca się gra w historii ? K**** aż mnie korci żeby mu wp*****ić w ten tępy ryj. Brawo głąby, też mi osiągniecie, najszybciej sprzedająca się kupa w historii ot co. A Jay Wilson tylko potwierdza swoją ułomność. Te grę można było zrobić na wiele lepszych sposobów i ten gostek, David Brevik powinien przy niej pracować.

  5. ZubenPL says:

    @oxox
    Nareszcie będzie spokój w komentarzach 🙂 A już się zastanawiałem czemu nikt tam o tym nie piszę a tu się okazało że jest cenzura .

  6. ZubenPL says:

    @Karciciel
    Przecież David Brevik nie chciał pracować nad Diablo 3.

  7. abra-kadabra says:

    @oxox

    Trzeba bylo zrobic z tego jpega i wkleic do IH, jak tak zrobilem i wklejalem na diablo3.net.pl juz dwa razy, moje komentarze zostaly usuniete, ale konto dalej mam (narazie) ^^

  8. ZubenPL says:

    Mnie ciekawi czemu usuwają to na stronach fanowskich, skoro na oficjalnym forum gry można o tym pisać ?

  9. Aser says:

    Fuck this… Patrzajcie jaką LEGENDĘ DZIŚ ZNALAZŁEM !!!!!!!!!!!!!! ;-). Już zaczeli je zmieniać ???

    http://i50.tinypic.com/2ptcdqx.jpg

  10. oxox says:

    Śmieszne, że dostałem blokadę konta akurat za to…cóż kolejne puzzle pasują do układanki. Jaka gra, tacy devsi.

    Sigmar (chyba to on ma dyżur) siedzi na diablo3.net.pl i cenzuruje (wrogie? heh) komentarze, bo nie są związane z treścią newsa…noooo ale w sumie rozumiem ich. Niebiescy mogą się obrazić i nie będzie zaproszeń na press eventy bety HotS. Choć z drugiej strony bronienie takiego zarozumiałego bufona, jak Jay „fuck that looser” Wilson to wstyd.

    Jay Wilson napisał do twórcy Diablo 1 & 2 Davida Brevika : „jeb*ć tego frajera”.
    Jill Harington chciałaby zalajkować więcej niż raz „jeb*ć tego frajera”.

    A wszyscy uważają, że to dzięki ICH?! pracy Diablo3 jest najlepiej sprzedającą się grą PC. WTF? Hahahahah

    Moim zdaniem Wilson za takie coś powinien wylecieć z roboty.

  11. ZubenPL says:

    @oxox najśmieszniejsze jest to że od 4 miesięcy pracujesz na bana trolując i obrażając innych(trzecia grupa pamiętasz) a dostajesz bana bo moderator był zbyt nadgorliwy z cenzurą. A tak poza tym tego nie powinno się tłumaczyć na pier.. tego nieudacznika ?

  12. oxox says:

    @ZubenPL też mnie to rozśmieszyło i pamiętam 3cią grupę – sam dałbym sobie za to bana…ale na litośc boga nie w ramach obrony tego buraka wilsona.

    Cóż, więc „pieprzyć tego nieudacznika”. Heh no ładnie, ładnie. Ale to profesjonaliści, oni wiedzą lepiej niż my:P

    • ZubenPL says:

      @oxox Ale mi nie chodziło o pieprzyć 🙂 Sigmar boi się że starci darmowe bilety na gamescom , WORLD CHAMPIONSHIP SERIES 2012 i inne imprezy/pokazy ale to w sumie podejrzane że tak nagle się obudzili , przecież przez ostanie 4 miesiące mieli na to wyj…..

  13. abra-kadabra says:

    Trzeba byc niezla gnida i miec tupet zeby pisac cos takiego o czlowieku, ktory stworzyl taka marke, ze pobil rekord sprzedazy mimo, ze od lat nie pracuje juz w tej firmie ^^

  14. L says:

    Sukces sprzedażowy nie polegał na zrobieniu dobrej gry, tylko na rozdmuchanym marketingu. Przecież „najszybsza sprzedaż” była w dniach premiery. Nikt prócz grających w betę nie wiedział przecież jaka ona jest dobra czy zła.

    Fajny filmik ;] Rzuca nieco świeżości do tych serii z Hitlerem, choć i taki by się tu przydał ;]

  15. oxox says:

    Nie mówił, że sam stworzył, mowił o „wyjatkowej drużynie” i takie tam. No i miał rację. Blizzard North to był wyjtkowy team…

Skomentuj wpis.

*