Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

@Forum Diablo: Przeklęte Przedmioty

Na oficjalnych forach Diablo 3, pojawił się pewien temat, który choć pozbawiony (jeszcze) niebieskich wpisów, zdaje się być wyjątkowo jak na ostatnie tygodnie ciekawy i wartościowy. Mianowicie topic "Bring back Cursed Gear!", bo o nim właśnie mowa, zgodnie z tytułem, stanowi jak na razie bardzo dobrze argumentowaną prośbę o przywrócenie przeklętego sprzętu w takiej formie, w jakiej mieliśmy z nim do czynienia w Diablo 1 (graty z Diablo 2 zmniejszające promień światła, raczej się nie liczą...).

Jak zapewne większość z was pamięta, w Diablo 1 mieliśmy do czynienia z pokaźną ilością (bardzo dobrze zresztą zrównoważoną) przedmiotów przeklętych. Te generowane losowo (i nie tylko; zdarzały się unikaty) ustrojstwa, posiadały modyfikatory zmniejszające nasze charakterystyki, lub też podnoszące jedne, kosztem drugich. Rozwiązanie naszym zdaniem było świetne, ponieważ dodawało oczywistego smaku rozgrywce i jej zróżnicowania. Przy okazji, całość historii i świata zdawała się bardziej przez to trzymać kupy. Mieliśmy w końcu do czynienia z mrocznym, gotyckim światem, w którym ludzkość ma częściej przechlapane niż jak pączek w maśle. Fakt istnienia przedmiotów nasyconych negatywną energią, doskonale wartościował istnienie tych pozytywnych.

I tak dla przykładu, taki skądinąd słynny Constricting Ring zwiększał nasze odporności o 75%, za cenę ciągłej utraty punktów żywotności. Trzymało się to ustrojstwo w inwentarzu na specjalne okazje, w rodzaju starcia z wyjątkową zgrają bestii atakującej magią, zakładając tylko i wyłącznie na czas walki. Rewelacyjnie podnosiło to poziom zaszczucia w ostatnich poziomach piekła, na najwyższym poziomie trudności.

Z innej beczki, mieliśmy taki oto Fool's Crest który za cenę obniżenia wszystkich głównych atrybutów o 4 punkty i zwiększeniu otrzymywanych od bestii obrażeń o 3, dodawał nam 100pkt. żywotności i zadawał wszystkim nam atakującym przeciwnikom między 1 a 3 punktami obrażeń.

Dalej weźmy taki Falcon's Talon zwiększający Zręczność o 10 punktów, o 20% szansę na trafienie i zapewniający największą częstotliwość ataku, obniża zadawane przez nas obrażenia o 33%. Zupełnie jakby jego drobne rozmiary wpływały na poręczność i doskonałe wyważenie, nie zapewniając przez to dużej przestrzeni do cięcia z powodu bardzo krótkiego ostrza. Logiczne cholera i jak fanie jest mieć z czymś takim do czynienia.

I wreszcie Storm Spire laga o wyjątkowo dużych obrażeniach, dodatkowo nasycona energią elektryczności, zadająca od niej obrażenia i zwiększająca nań naszą odporność. Stworzona do walki wręcz bardziej niż do wyzwalania zaklęć, dodaje 10 pkt. do Siły, ujmując 10 od Magii.

I o to się właśnie rozchodzi. Autor i forumowicze biorący udział w tej dyskusji, pragną powrotu tego typu przedmiotów. Oczywiście, w jakiś sposób przeklęte unikaty nie były w Diablo 1 jedynym przejawem takich procederów. Była jeszcze cała gama przedmiotów magicznych z odpowiednimi affix'ami, idealnie odzwierciedlającymi noszącą w sobie klątwę (w rodzaju "Helm of the Ungifted", o ile pamięć nie myli negatywnie wpływający na zdolności magiczne"). Zdania są tu teraz podzielone. Rozprawia się, czy klątwy powinny móc wystąpić tylko w przedmiotach Legendarnych, czy też może mogłyby również znaczyć przedmioty o niższym prestiżu. Podstawową kwestią zdaje się być czas, który należałoby poświęcić na ich przygotowanie. W przypadku przedmiotów niższej wartości (magicznych, rzadkich), jest to tylko kilka linijek kodu i parę nowych prefix'ów i affix'ów. Inaczej ma się sprawa w kwestii przedmiotów Legendarnych. Aż się prosi przecież, by wykorzystać możliwości, które dają nam nowoczesne metody tworzenia tego typu gier. Można sobie z powodzeniem wyobrazić:

Przedmioty stające się coraz słabsze z czasem, czy też zadające nam % swoich obrażeń przy każdym trafieniu, spowalniające nas, przyciągające do nas potwory...

Efekty specjalne i wyjątkowe efekty DŹWIĘKOWE. Dla przykładu, powiedzmy, że stoisz sobie w ciszy obozowiska, robiąc co tam sobie robisz i nagle zaczynasz słyszeć odległy głos, śpiewający melancholijną melodię...

Oburęczny topór jest opętany jakimś wściekłym duchem i ma żądzę krwi, przez co osiągając odpowiednią ilość następujących po sobie zabójstw, można wyzwolić z niego potężną eksplozję. Jeśli nie będzie się dalej nim zabijało, jego szybkość ataku zacznie spadać w miarę jak sam topór będzie się opierał swojemu niezaspokajającemu jego potrzeb właścicielowi.

Przeklęty hełm, który przyciąga potwory do naszej postaci miast do naszych sojuszników i przyzwanych stworów. Może się przydać, jeśli mamy dużo życia i chcemy odwrócić uwagę potworów od naszych słabszych braci, Czarodziejów etc. Może jednak sprawiać problemy gdy gramy sami.

Zbroja opętana przez pożądającą zemsty duszę, która koniecznie chce nas krzywdzić. Taka klątwa mogłaby detonować zwłoki wokół nas. Zamanifestować Zjawę koło nas, lub ściągać na nas bestie. Mogła by tez ograniczać nasze pole widzenia czy sprawiać, że Kule Życia słabiej nas leczą.

Właściwie nie ma końca dla takich pomysłów. Możliwości silnika, którym Diablo 3 stoi, z pewnością pozwalają na wprowadzanie wyjątkowych dla przedmiotów animacji, efektów specjalnych, czy choćby nawet proponowanych dźwięków, w rodzaju wymienionego wyżej przeklętego topora, który na przykład śmieje się wściekle z każdym zadanym potworom ciosem, czy też wspomnianej opętanej zbroi, z której co jakiś czas, ni z tego ni z owego, wyłania się pokraczna głowa czy ręka, wściekle nas okładająca i gryząca, aż do puki jej nie zatłuczemy (widzieliśmy już animowane elementy zbroi na hełmach Szamana (4:28), wiec coś takiego nie powinno stanowić problemu). Oczywiście tego typu wyjątkowe dziwy, powinny tyczyć się tylko przedmiotów Legendarnych.

Pytanie pozostaje jedno. Mianowicie czy w świetle nowej polityki Niebieskich, możemy mieć nadzieję na przeklęte przedmioty? Polityki nie mającej wymuszać w żaden sposób na graczu trudnych wyborów ani go od niczego nie odstraszać i zniechęcać? Redakcja diablo3.pl, ma taką dzieję. Pozostaje czekać na reakcję Bashiok'a, która w tak ważnej kwestii zdaje się być nieunikniona. Trzymamy kciuki!

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 20.12.2010 17:46

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “@Forum Diablo: Przeklęte Przedmioty”

  1. Paweł Gosek says:

    Całym sercem jestem za wprowadzeniem tego typu przedmiotów. Przecież to dodatkowy element rozbudowania mechaniki rozgrywki i możliwości modyfikowania własnych postaci. Mam nadzieję że Blizz przeczyta omawiany wątek i dojdzie do podobnych wniosków 🙂

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.