Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Gniazda w Przedmiotach, Przedmioty Legendarne – Kontrowersje

Pojawia się coraz więcej problemów z przedmiotami (legendarne vs. magiczne) oraz ich relacji z instalowaniem kamieni szlachetnych. Wszystko naturalnie dotyczy rozgrywki końcowej, która z dnia na dzień okazuje się być tą jedną właściwą... Nakreślenie tych kontrowersji zaczniemy od oficjalnego komunikatu Zarhyma, przypominającego wszystkim, iż Jubliler nie tworzy gniazd w przedmiotach (i nie ma żadnej funkcjonalności, która by graczom na to pozwalała):

Patrzyłem na game guide i wygląda na to, że jubiler może tworzyć gniazda w przedmiotach, jednak w grze nigdzie nie mogę znaleźć takiej opcji.

Rzemieślnicy nie mogą wprawiać w przedmioty gniazd. Ta informacji na naszej stronie społecznościowej jest błędna i jesteśmy w trakcie jej aktualizowania.

Wprawianie gniazd było jedną z funkcji rzemieślników na bardzo wczesnym etapie prac nad grą. Ostatecznie, funkcja ta nie wspomagała rozgrywki na tyle, byśmy byli skłonni pozostawić ją w tamtej formie, która nie sprawiała zbyt dużej frajdy. Fajnie jest, gdy wypada jakiś lepszy przedmiot, z miejsce można go założyć i gnać przed siebie dalej. Kiedy do tego równania dodaliśmy wprawianie gniazd do przedmiotów, koniecznością stało się wracanie do miasta za każdym razem, gdy wypadał jakiś lepszy przedmiot, coby wyciągnąć kamień z obecnego, wprawić gniazdo do nowego i wsadzić weń swój kamień szlachetny. Nawet teraz jest trochę tego biegania w Diablo III, jednak fakt tego, że możesz w większości sytuacji zdecydować, czy będziesz korzystał z konkretnego przedmiotu z gniazdem, ma wielkie znaczenie. Kolejnym problemem byłaby dewaluacja losowego przydzielenia gniazda do przedmiotu jako affix. Biorąc dalej pod uwagę sposób, w jaki ogólnie przedmioty są w tej grze generowane – w zasadzie nie ma możliwości znalezienia takiego samego przedmiotu dwa razy – nie wydaje nam się, by na obecnym etapie brakowało głębi w customizacji.

Zwiększanie poziomu złożoności naszych systemów, nie jest dla nas problemem, jednak taki proceder musi ulepszać rozgrywkę, a nie tylko dodawać kolejny nudny element dla samego faktu osiągnięcia zawiłości. Ostatecznie dlatego właśnie usunęliśmy możliwość dodawania gniazd. Jeśli w toku rozwoju sytuacji uznamy, iż zabawa z przedmiotami potrzebuje czegoś więcej, z pewnością weźmiemy pod uwagę dodatkowe możliwości customizacji (w rodzaju nasycania magią i wprawiania gniazd). Musimy się jednak upewnić, że owe funkcje są zaprojektowane w sposób, który wzbogaca rozgrywkę i grą samą w sobie, nie odwracając jednocześnie uwagi od pierwotnej ekscytacji towarzyszącej znalezieniu nowej epickiej broni, czy też innego elementu wyposażenia.

Przechodząc do właściwego problemu, na początek, drobna uwaga Bashioka - nie skupiać się na przedmiotach legendarnych:

Z czego wypadają zbroje SZCZEBLOWE i LEGENDARNE? przeszedłem normal i niczego nie znalazłem.

Cóż, nie ma czegoś takiego jak zbroje "szczeblowe" w Diablo III. Termin "szczebla", stosowany jest przez nas do rozróżnienia spójnych wizualnie zestawów przedmiotów, a nie ich mocy.

Przedmioty legendarne mają małe szanse na wypadnięcie. W grze rozchodzi się o nieustanne zabijanie potworów przy bardzo małych szansach na rzadkie przedmioty, więc tak, masz bardzo wiele szczęścia, jeśli coś takiego ci poleci. Zalecałbym jednak nie skupiać się na przedmiotach legendarnych, nie traktując ich jako ostateczne rozwiązanie na rozgrywkę końcową. Doskonale wylosowany rzadki przedmiotów, czy na dobrze wylosowany, zawsze będzie lepszy od przedmiotu legendarnego.

Odpowiadając jednak bezpośrednio na twoje pytanie: Wszystko. Absolutnie wszystko może rzucić dowolnej jakości przedmiot, rozchodzi się tylko i wyłącznie o szansę na wypadnięcie. Bandy rzadkich potworów i czempionów mają najlepsze szanse na najlepsze przedmioty.

I z grubej rury: ewidentny brak sposobu na wyciąganie kamieni szlachetnych z ekonomii, negatywne wrażenia odnośnie ich wpływu na przedmioty same w sobie (vs. immanentne ich affixy) oraz potencjalna bezużyteczność przedmiotów gniazd pozbawionych. Odpowiada Bashiok:

Drogi Blizzardzie,

Dziękuję, za uczynienie tej gry praktycznie bezużyteczną. Gniazda zajmują miejsce jednego affixa i nie da się dodawać nowych rzemieślnikami. Następnie w całej swojej mądrości zrobiliście affixy, które dodają 100+ pojedynczej statystyki, gdzie kamienie szlachetne w najlepszym razie dają tego połowę. Śmiało, nazwijcie mnie głupkiem. Po 2 miesiącach przekonacie się, że me słowa były prawdziwe. Zmniejszajcie "złożoność" gry jeszcze bardziej, bo przecież EWIDENTNIE dlatego właśnie diablo 2 odniosło taki sukces.

Jako że przedmioty nie mogą mieć dwóch affixów dodających do tej samej statystyki (choć hybrydowe affixy na siebie nachodzić), gniazdo pozwala ci podnieść bonus konkretnej statystyki.  A więc nawet jeśli dobijesz do górnego poziomu konkretnej statystyki na przedmiocie, gniazdo pozwoli ci ten limit przebić. Naprawdę chcesz zbierać VIT? Nawet jeśli doszedłeś do górnego limitu zwykłych affixów na losowanym przedmiocie, nadal możesz mieć tam więcej VIT, jeśli przedmiot ma gniazda.

Oh... i bez znaczenia ile przedmiot ma gniazd, wszystkie liczą się jako jeden affix. Jeśli przedmiot ma 2, czy 3 gniazda, nadal jest to tylko jeden affix na przedmiocie. Przedmiot z kilkoma gniazdami może być lepszy niż jego odpowiednik z samymi affixami.

Wybaczcie mi to pytanie (nie jestem specjalnie zaznajomiony z serią Diablo), jak to się jednak ma do wkładania różnych kamieni szlachetnych do kilku gniazd, np 2 do Dex i 1 do VIT? W jaki sposób jest to traktowane jako jeden affix, skoro mamy dwa różne kamienie szlachetne?

Sam się chyba już w tym pogubiłem 🙁

Pogubiłeś się 🙂 Przedmioty mają maksymalną ilość affixów, w rodzaju: "rzadki przedmiot tego poziomu może wylosować maksymalnie 4 affixy". Gniazda, bez znaczenia na ich ilość, liczą się jako jeden z tych czterech affixów. (w tej hipotetycznej sytuacji, w której ten konkretny rzadki przedmiot ma limit 4 affixów) Więc ten przedmiot może wylosować +MF, są to buty więc +szybkości ruchu, +INT oraz dwa gniazda. Oto limit 4 affixów.

Znajdowałem pierścienie i amulety bez statystyk, jedyną "statystyką" było gniazdo, więc... były to puste pierścienie/amulety z gniazdami. Wcześniej tak być nie mogło. Były jakieś statystyki, do których mogłem dołożyć gniazdo, 🙁

Tak. Nie wszystkie przedmioty będą świetne. Niektóre będą zupełnie do kitu. Trzeba prać więcej demonów. 🙂

Jeśli kamieni szlachetnych nie byłoby w grze, nie byłoby różnicy, bo dodają tylko +statystyki bezpośrednio powiązane ze sprzętem, który może mieć nawet +200 tej samej statystyki.

No dobra, powiem jeszcze raz. Kamienie szlachetne pozwalają ci uzyskać bonus potencjalnie o 100-150 punków wyższy, niż byłoby to możliwe bez ich udziału.

Przeszło mi to przez myśl. Po pewnym czasie... po dłuższym czasie... wszyscy będą mieli maksymalne poziomy wszystkich kamieni szlachetnych jakich potrzebują. Będzie można je przerabiać i wymieniać między przedmiotami. Są jakieś plany, co do sposobów na wyciąganie kamieni szlachetnych z ekonomii, czy może koszta usunięcia kamieni klasy Radiant z przedmiotu większe, niż mi się wydaje?

Koszta są wielkie, jednak... istnieje taka możliwość po odpowiednio długi czasie. Na tą chwilę tak to nas jeszcze nie martwi. Póki co, chcemy by ludzie robili z tym systemem co się da, chcemy się przekonać, jak szybko uzyskujecie kolejne kamienie i ustalić co (jeśli w ogóle) musimy zrobić, by potencjalnym problemom zaradzić.

Jeśli do tego dojdzie, myślę, że Blizzard mógłby po prostu zrobić "pył diamentowy" (uzyskiwany oczywiście ze złomowania kamieni szlachetnych), potrzebny do planów rzemieślniczych.

Mieliśmy coś takiego w pewnym momencie, jednak kamienie z wyższych poziomów tak trudno jest uzyskać, że konieczność podejmowania tej decyzji zdawała się być zbyt wymagająca. "Miesiącami pracowałeś nad tym kamieniem, teraz go zniszcz!" Może trochę później, kiedy kamienie wyższych poziomów staną się powszechniejsze, będzie można się nad tym zastanowić.

Gdzie są te gniazda przydatne... skoro mogę wylosować w jednym affixie więcej, niż bonus z trzech kamieni razem wziętych?

Super... 3 GNIAZDA... er, czekaj... mogłem mieć +180 do INT zamiast tego... lipa.

Nie jestem tego pewien, musiałbym sprawdzić jakie są tu maksymalne pułapy, jednak raz jeszcze, pomijacie tu fakt customizacji swoich statystyk oraz kumulowania ich z pomocą kamieni szlachetnych.

Powiedzmy, że masz to swoje +180INT, jeśli masz tam jeszcze gniazda, możesz mieć 300+, co nie jest bez nich możliwe.

I na koniec, czyż przedmioty legendarne nie powinny być czasem najpotężniejszymi w grze? Okazuje się, że na tą chwilę zdaje się tak nie być. Bashiok próbuje bronić:

W zamyśle gracz na etapie rozgrywki końcowej ma mieć miks przedmiotów legendarnych/zestawów, rzadkich i uzyskanych za pomocą rzemiosła. Przedmioty Legendarne nie będą najlepszymi. Ten tytuł wyróżnia przedmiot, daje mu specjalne statystyki oraz unikalny model. Nie oznacza to, że przedmiot będzie najlepszy. Zupełnie losowe rzadkie przedmioty będą najlepsze w grze, jeśli wylosują odpowiednie statystyki.

Problem polega na tym, że legendarne przedmioty są obecnie zupełnie śmieciowe. Fajnie było znaleźć wspaniały unikat w D2. Nie fajnie jest znajdować rzadkie przedmioty. Nie trudno to zrozumieć. Legendarne powinny być o wiele, wiele lepsze, niż są teraz. Powinno ich też być więcej. 

Powszechne, niebieskie bronie mające dwa razy więcej obrażeń, niż najlepszy przedmiot legendarny, to złamany design, jeśli celem jest frajda z rozgrywki.

Twoje doniesienia trafią tam, gdzie powinny. Dziękuję.

Co do "powinno być więcej", Diablo III w momencie premiery ma więcej legendarnych przedmiotów niż Diablo II w momencie swojej premiery. Z pewnością w przyszłości będziemy dodawać więcej, nie zgadzam się jednak, że na tą chwilę mamy mało.

 

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 21.05.2012 17:01

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

8 komentarzy to “Gniazda w Przedmiotach, Przedmioty Legendarne – Kontrowersje”

  1. Protain says:

    Ogólnie bardzo fajnie napisane i przetłumaczone, podoba mi się. Jednak ten komentarz nie jest czysto pochlebczy, nie, nie, nie napisałbym takiego, jeżeli wszystko byłoby OK.

    Koszta są wielkie, jednak… istnieje taka możliwość po odpowiednio długi czasie. Na tą chwilę tak to nas jeszcze nie martwi. Puki co, chcemy by ludzie robili z tym systemem co się da, chcemy się przekonać, jak szybko uzyskujecie kolejne kamienie i ustalić co (jeśli w ogóle) musimy zrobić, by potencjalnym problemom zaradzić.

    Od kiedy „póki” się piszę przez „u” ;)? Dość mocno to razi oczy.
    Patrząc przez pryzmat całego tekstu, domyślam się, że to czysta nieuwaga, a nie braki w wiedzy ortograficznej autora.

    Pozdrawiam :).

  2. Karciciel says:

    oj, niech się chwycą za te grę porządnie.
    Albowiem unikat to rzecz święta i najlepszą być winna.

  3. oxox says:

    czytam te wypowiedzi niebieskich i przecieram oczy ze zdumienia. oni zupełnie nie wiedzą co czynią :-/ zaprawdę powiadam Wam devsi na czele z Bashiokiem przedkładają WoWa ponad Diablo, nie rozumieją, ani nie kochają tej gry (Diablo) dla nich to „its all about fast pacing, all about loot” jak mantrę powtarzali to na BlizzConach…no i mamy efekty

  4. as says:

    gra jest neidopracowana i mala jak nieszczescie mail byc godny nastepca d2 a jest jakas niedorobiona gra …

  5. waski says:

    daiblo 2 tez byl na poczatku nie dorobiony!!!! dopiero po paru pqachach fajnie sie w niego grało!! zgadzam sie ze legendarne powinny byc najlepsze szkoda ze tak nie ma, ale moze poprawia to w jakiejs pachu.

  6. problem ? says:

    cale piekno z gry zostalo usuniete zawsze czekalo sie na zadki fantastyczny przedmiot teraz czeka sie na przedmiot ktory wypada dosyc czesto ale ma miec statystyki ktore sa dopasowane do danej klasy postaci a to mi sie bardzo nie podoba -.- blizzard ogarnij sie -.-

Skomentuj wpis.

*