Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Gniazda, Zestawy Run, Mody UI, Bonusy +Umiejętności, Beta Się Nudzi

Jak już wspomniałem w wypisie, a wczoraj krzyczał Aser, w Stanach właśnie miała miejsce pierwsza fala zaproszeń do bety dla normalnych zjadaczy chleba. Zaproszenia były realizowane w dwójnasób: było flagowanie kont i informacja mailem, oraz flagowanie z informacją mailem, która dodatkowo zawierała klucz (już wykorzystany). Na razie brak wieści co do Europy. Od razu was zapewniam - diablo3.pl niczego nie dostało. Nawiązując jeszcze do tematu bety, niektórzy fani zgłaszają nudę po kilkunastu jej przejściach, oczekując więcej zawartości (sic!). Bashiok się nie dziwi - tak ma być i będzie (daruję sobie cytowanie i tłumaczenie OP; sami sobie chyba potraficie wyobrazić co się tam dzieje):

Całkowicie rozumiem, że ludzie przeszli przez całą zawartość i chcą teraz więcej, postrzegam to jako pozytywne rokowania na przyszłość. Jeśli ludzie by się skarżyli na zawartość, jednocześnie mając gdzieś jej resztę, wtedy mielibyśmy problem.

Doskonale rozumiemy żądzę dostania dalszej części zawartości do grania, jednak beta nie przyniesie z naszej strony żadnych jej rozszerzeń. Test jest ma określić stabilność serwerów i kompatybilność hardware/software, bugi zawartości nie są priorytetem. Z tego względu, potrzebujemy tylko małej części zawartości, coby zaspokoić nasze testowe potrzeby.

Doceniamy zaangażowanie wszystkich, którzy do tej pory grają, jeśli jednak już skończyliście betę i zrobiliście wszytko co mogliście, zapewniając nam raporty o waszych wrażeniach i bugach, nie musicie już dalej grać. W miarę jak starsi testerzy zaczną odpadać a stabilność serwerów będzie się poprawiać, zaczniemy zapraszać coraz więcej ludzi. Nie ma w tym nic złego.

Następny mamy temat gniazd w przedmiotach, które zdają się być uwarunkowane z magicznymi atrybutami:

Wraz z udostępnieniem kowalowi możliwości dodawania gniazd do dowolnego przedmiotu, zdaje się, że każdy znaleziony lub wykonany przez nas przedmiot, który ma już gniazdo, jest w pewien sposób osłabiony. Wynika to z tego, że to gniazdo zabiera mu jedno miejsce na magiczny atrybut.

O ile w jakiś sposób to dodane przez kowala gniazdo ma odrębną klasyfikację, w sensie pozwolenia na dodanie gniazda do przedmiotu, nawet jeśli jedno już ma (przez co z jednego gniazda robią się dwa); takie przedmioty zawsze będą słabsze od swoich odpowiedników.

Przykład, w którym gniazdo zabiera przedmiotowi jeden ze slotów na magiczny atrybut, można zaobserwować w wideo z rzemiosłem autorstwa VesmarEntertainment:

http://www.youtube.com/watch?v=Z-WshUdul9E&feature=player_profilepage#t=393s

Gniazda są w zasadzie modyfikowalnymi slotami na magiczny atrybut, przez co na wiele sposób są one lepsze od zwykłych, losowych magicznych affixów. Możesz wybrać benefit dla swojego przedmiotu, a w miarę znajdywania lepszych kamieni szlachetnych, możesz je usuwać i zastępować. Pozwala ci to na utrzymanie przedmiotu zawsze na maksymalnym poziomie, bez konieczności znalezienia/wykonania kolejnego egzemplarza.

Warto też zauważyć, że nie każdy rodzaj przedmiotów może mieć sloty na kamienie szlachetne, więc wykonanie przedmiotu z gwarantowanym gniazdem jest zazwyczaj bardzo pozytywnym aspektem danego planu na przedmiot. Możesz wybrać benefit w tym gnieździe, miast zdawać się na losowanie przypadkowego affixu.

Teraz ciekawe pytanie o potencjalne bonusy z "zestawów run" (np. mamy same Indygo lub Karmazynowe runy w naszych umiejętnościach):

Braliście pod uwagę dodanie pasywnych bonusów dla graczy korzystających z tej samej runy we wszystkich swoich 6 umiejętnościach? Używanie tej samej runy w każdej swojej umiejętności, rzucało by graczom wyzwanie grania swoją postacią w nietypowy sposób, jednak takie pasywne bonusy mogłyby być warte poświęcenia.

Np.:
- Same Złote runy dają 55% dodatkowego Gold Find.
- Same Obsydianowe runy dają 55% dodatkowego Magic Find.
- Same Alabastrowe runy podnoszą szansę na unik o 55%.
etc.

Tak, dyskutowano na ten temat, jednak problem polega tu na tym, by osiągnąć balans między "fajnym bonusem" a takim, jak "musisz w taki a taki sposób wkładać runy do umiejętności, bo inaczej źle grasz".

Kamienie runiczne same w sobie, dodają szaloną ilość modyfikacji i jesteśmy zadowoleni z tego, jak działają i ilości frajdy, jaką dają. Wydaje nam się, że mamy wystarczająco złożoności systemowej i miejsca na własną modyfikację, jednak z pewnością po premierze, w miarę jak gra zacznie się starzeć, zaczniemy wszystko miksować na nowe sposoby.

Co z bonusami +umiejętność na sprzęcie? Nie będzie? No to Blizzarda nie lubimy. Bashiok tłumaczy od podstaw:

Naprawdę nie wydaje mi się, że ta gra mi się spodoba bez modyfikatorów +umiejętność na przedmiotach.

Bez tego nie ma tyle frajdy. Jak czytałem w innym wątku, inne gry, jak Torchlight, miały podobny model.

Nudne robi się martwienie tylko statystyki i modyfikatory obrażeń. Znacznie lepiej nagradza bonus do umiejętności. Technicznie może to być to samo, jednak psychologicznie już nie.

Razem z tym, pozostałe zmiany, opóźnienie i okropni CM społeczności Blizzard'a i fatalna obsługa klienta sprawiają, że zaczynam patrzeć na Blizzard z góry. Zaczynają się zachowywać jak dzieci.

Coby naprostować użyte tu terminy, nigdy nie zakładaliśmy żadnej możliwości zdobywania umiejętności innej klasy za pomocą przedmiotów. Niektórzy ludzie nazywają to affixami +umiejętności [+skill - przyp. red.], w rodzaju niesławnej Enigmy, która każdemu dawała zdolność Teleportacji. Aby więc uniknąć zamieszania, dobrze by było zdefiniować to, co rozumiecie przez +umiejętność.

To, do czego zdaje się odnosić OP, to affixy stanowiące bonus do umiejętności, którą już posiadasz. W takim przypadku, mógłby wypaść przedmiot z +%obrażeń do umiejętności Bash, przez co ta jedna linijka w opisie przedmiotu, dawałaby benefity tylko Barbarzyńcom.

Powinienem teraz zrobić krok do tyłu i powiedzieć, że nie każda umiejętność skaluje się tak samo i nie każda umiejętność czerpie korzyści z tych samych statystyk - generalnie umiejętności skalują się z twoim poziomem - jednak ostatecznie, najwięcej korzyści czerpią z noszonych przedmiotów.

Naprawdę bardzo nam się podoba koncepcja affixów dających korzyści konkretnym umiejętnościom klasowym, lub potencjalnie nawet całym klasom umiejętności. Jak już wcześniej pisałem, jeszcze z affixami nie skończyliśmy i rozchodzi się tylko o to, by wprasować ich jak najwięcej do premiery. Osiągnięcie pełnego rozmachu affixów dających korzyści umiejętnościom wszystkich klas jest niebywałym przedsięwzięciem, tak czy owak jednak, leżąca u jego podstaw koncepcja jest czymś, co z raczej w pewnym momencie chcielibyśmy w grze mieć.

Kończymy modyfikacjami (a w zasadzie i brakiem) w Diablo 3. Bashiok nadal nie rozumie o co się jeszcze w tym temacie rozchodzi:

(...) Bogata historia Blizzard'a zezwalania na modyfikacje użytkowników oraz ilość dodatkowych rzeczy dołączanych do ich poprzednich gier, trudno nie czuć się zawiedzionym decyzją o zakazie modyfikowania Diablo 3. Miejmy nadzieję, że zmienią zdanie szczególnie w tym właśnie temacie.

Nadal nie rozumiem o co się tu rozchodzi. Czy ludziom się wydaje, że Diablo i Diablo II wspierało mody? Czy może jest jakieś oczekiwanie, że skoro w WoW'ie pozwalamy na modyfikację UI, i/lub nasze gry RTS mają edytory map, powinniśmy zacząć dodawać takie rzeczy do Diablo?

Chyba po prostu widzę to jako reakcję opartą o wrażenie, że coś zmieniamy, w przeciwieństwie do robienia kolejny gier Diablo.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 27.09.2011 13:16

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “Gniazda, Zestawy Run, Mody UI, Bonusy +Umiejętności, Beta Się Nudzi”

  1. Aser says:

    Co do Bety EU to są jakieś „przebąkiwania” na forach typu
    -„Są dwie osoby Szwecja” …..itp

    Narazie nic bardziej, że tak się wyrażę „widocznego”. Osobiścię liczę na to, że te „fale” będą trwały do końca 3 kwartału 2011 czyli końca września. Czekamy

  2. Aser says:

    P.S. Iskariota jak dostaniesz jakiś extra klucz to w zamian za niego dam Ci magiczny przepis na Twistera, który smakuje identycznie jak w KFC!!!

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.