Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Grupowy Magic Find i Potencjalne Exploity

Padło pytanie w często powracającym temacie polowania na przedmioty w Diablo 3. Skoro każda postać ma własne dropy, co stoi na przeszkodzie graczom przed staniem w drugim szeregu, nie robiąc praktycznie nic, jeśli tak czy owak będą dostawać doświadczenie i przedmioty? Gorzej. Co będzie jeśli ci gracze mają wysoki Magic Find? Czy rzeczywiście będą dostawać lepsze przedmioty od tych, którzy wykonują za nich całą brudną robotę?

Z tego co rozumiem, każdy ma własne dropy. Czy to oznacza, że trzeba będzie brać czynny udział w zabiciu danego potwora by coś z niego dla nas wyleciało, czy może przedmioty będą lecieć bez znaczenia na to czy zadajemy obrażenia czy nie?

Weźmy pod uwagę co następuje:

Mamy jednego potężnego bohatera na 60 poziomie w Hell. Mamy trzech jego kumpli, nie tak mocnych jak ten pierwszy, napakowanych jednak całą masą Magic Find. Czy te trzy postacie z wysokim MF będą mogły ssać dropy z akcji tego potężnego gościa na 60 poziomie? Załóżmy, że też mają 60 poziom. Odnoszę wrażenie, że ta mechanika może być niecnie wykorzystywana w grze.

Jest bardzo prawdopodobne, że Magic Find będzie ograniczony do bardzo konkretnych przypadków. Działałoby tylko dla danego gracza, więc jeśli ja mam jakiś MF, będzie to działać na dropy które ja widzę a nie te, które widzisz ty. Dla koncepcji co-op'u, nie wymagamy być zadawał wrogom obrażenia by dostawać doświadczenie czy przedmioty, wystarczy, że będziesz dość blisko. Kazanie każdemu tłuc wszystko co się rusza by dostać doświadczenie i fanty, zachęca do bardzo agresywnych względem siebie zachowań, które nie idą w parze z ideą co-op'u. Tak więc opisana tu sytuacja może być problemem, jednak...

Jak już mówiłem, będzie to zapewne ograniczone do bardzo konkretnych źródeł i wartości. W zupełnie hipotetycznym przykładzie, powiedzmy, że jedyną możliwością na uzyskanie Magic Find, jest umieszczenie Diamentu w gnieździe na głowie. Jest to użyteczne, ze względu na bonus jaki daje, jednak może inne kamienie szlachetne w tym gnieździe daje takie rzeczy jak bonusy do doświadczenia, więcej złota, etc. Wtenczas nie jest to już wybór między mocą a MF i budowaniem postaci wokół tego systemu a wybór między interesującymi bonusami, które prawdopodobnie będą się zmieniać podczas kariery danej postaci. Tak czy owak, to jest tylko propozycja tego, jak mogłoby to działać. Nadal nad tym się zastanawiamy. Podoba nam się pomysł sposoby na zwiększanie swojej szansy na zdobycie magicznych przedmiotów, jednak na zasadzie śrubowania statystyk postaci.

Warto też przy tym zaznaczyć, że wrogowie w Diablo III są znacznie bardziej złożeni. Będą atakować postacie w grupie, które uznają za najsłabsze, będą utrzymywać dystans, współpracować ze sobą. Także sytuacja z jedną osobą biorącą na klatę wszystko samemu, czy grającą solo w grze dla wielu graczy, nie będzie raczej częstym widokiem.

Więc combo gniazda/kamienia szlachetnego dającego dziwne, nie powiązane z siłą postaci bonusy może równie dobrze się pojawić jak i nie? W sensie, nigdy nie może dawać bonusu do Ataku, Precyzji czy Obrony a tylko MF, Złota i Doświadczenia?

Tak, potencjalnie możemy robić kamienie szlachetne na coś więcej niż tylko zbroje/broń/tarczę.

A co z szansą z znalezienie kamieni szlachetnych lub run?

Całkiem intensywnie się nad tym zastanawialiśmy. Zobaczymy.

Bashiok, mógłbyś powiedzieć coś więcej, na temat tego, dlaczego zdecydowaliście się na osobny MF dla każdego gracza, miast średniej wartości dla całej drużyny?

W sensie, dla mnie to jest jasne, nigdy nie myślałem o tym, żeby spytać.

Masz z tym jakiś problem?

Chyba jedynym jasnym rozwiązaniem w tym temacie, jest uwarunkowanie drop'a pod to, czy gracz zabił danego potwora (trafił ostatni), zadał mu najwięcej obrażeń, lub zadał najwięcej obrażeń w danym czasie. W sumie każda z tych metod jest dobra, choć zapewne koniecznością byłoby wprowadzenie jakiejś ich kombinacji.

Pomijając tą kwestię, jest jeszcze kilka innych spraw, które warunkują inny sposób działania Magic Find w Diablo 3 oraz fakt jego mniejszego potencjału na exploit'y:

  • Wyższy poziom trudności. Walka w multiplaye'rze będzie na tyle wymagająca, że trzeba będzie pracować razem. Obserwatorzy i pijawki wszelakiej maści nie będą mile widziane.
  • Bonusy do MF z przedmiotów są o wiele mniej popularne w Diablo III i nawet jak już się do nich dobierzemy, korzystanie z nich będzie oznaczało dużą stratę w innych bonusach. Taktyka z Diablo 2, w rodzaju "napakujmy tyle MF ile się do najmocniejszych przedmiotów", tym razem nie przejdzie.
  • Obrażenia od zaklęć. W Diablo 3 obrażenia od zaklęć są zliczane podobnie do obrażeń od broni; zaklęcia mają niskie obrażenia bazowe, które są modyfikowane umiejętnościami, trait'ami, statystykami oraz bonusami z przedmiotów. Tak więc Czarodziej lub Szaman, który myśli tylko o MF, będzie raczej bardzo słabą postacią.

Biorąc to pod uwagę, zdaje się że Magic Find będzie jednak o wiele bardziej zrównoważony w Diablo 3, niż miało to miejsce w Diablo 2. Osobiście, podobają mi się wszelkie rozwiązania, które nie pozwalają na budowanie postaci pod wewnętrzne mechaniki gry (w rodzaju MF Sorc i im podobnych w D2). Przecież zgodnie z ideą, nasza postać jest częścią stworzonego przez kogoś świata, naszym awatarem, proxy, surogatem (zwał jak zwał) i przede wszystkim, ma ona pozwolić nam, odbiorcom, zagłębić się w opowiadanej historii i towarzyszącej jej atmosferze świata przedstawionego. Jak będę chciał wykorzystywać mechaniki gry na swoją korzyść, włączę StarCraft'a.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 01.03.2011 14:45

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*