Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Inferno Nie Będzie Działać Tak, Jak Niebiescy By Chcieli?

Trzy dni temu na oficjalnych forach społecznościowych Diablo 3, pewien fan podniósł głos w sprawie rzekomych wad założenia funkcjonowania czwartego poziomu trudności - Inferno. Jako że gość sam objaśnia o co mu chodzi, pozwolę mu mówić za siebie. Odpowiedzią tym razem służy Bashiok. A było to tak:

Strefa dla poziomów 60+, gdzie wszystko może rzucić te same fanty. Jay powiedział, że najlepsze rzeczy będą lecieć z potworów "Rzadkich i z Czempionów".

Ok, tutaj mamy z tym problem: Zamierzam znaleźć najłatwiejsze miejsce w Inferno z dużą ilością rzadkich potworów i czempionów i zacznę tam farmować.
Na przykład lokacja Den of the Fallen zdaje się mieć rzadkie potwory.
Nie będę tłukł bossów, którzy są znacznie trudniejsi i fajniejsi bo rzucają te same fanty.

Nie będzie powodu by grać na trudniejszej zawartości. To stanowi problem.
Nie będziemy już mieli nieskończonych wypadów na Azmodana, będziemy za to mieli niekończące się wypady na łatwe do znalezienia lochy z łatwymi potworami.

Pewnie, potwory z aktu pierwszego będą miły ten sam poziom co potwory z aktu czwartego, ALE nadal będą miały swoje znacznie łatwiejsze mechaniki, więc ludzie będą się właśnie na nie wybierać.

Ten system nie zachęca nas do robienia losowej zawartości, miast tego, zachęca nas do robienia najłatwiejszej zawartości z rzadkimi potworami w Inferno.

Najpierw Blizzard poświęca masę czasu na mechaniki bossów, po czym odbiera sens powtarzalnego zabijania bossów.

EDIT:

Bossowie prawdopodobnie nadal będą mieli większe szanse na rzucenie fajniejszych fantów niż zwykły przeciwnik, jednak czempioni i rzadkie potwory będą miały jeszcze lepsze szanse.

Cel jest jednak oczywiście taki, że Inferno ma być płaskim poziomem trudności (wszystkie potwory na tym samym poziomie), dzięki czemu będziesz mógł pójść gdziekolwiek chcesz by łowić najlepsze przedmioty, a nie tylko biegać za bossami. Coby jeszcze bardziej do tego zachęcić, losowi czempioni i rzadkie potwory będą miały najlepsze szanse na rzucenie dobrych przedmiotów, zachęcając do eksploracji i jednocześnie zapewniając więcej z tego uczucia *wzdychania* na widok rzadkiego potwora i ponownego *wzdychnięcia* gdy leci z niego przedmiot. Bossowie mają zazwyczaj tylko ten drugi moment, który z czasem traci na wartości przez ciągłe go powtarzanie.

Pewnie można się kłócić, że chciałoby się mieć bardzo systematyczne metody na grind przedmiotów, natomiast z drugiej strony, my będziemy się kłócić, że większość ludzi wcale tego nie oczekuje.

To był post Bashiok'a.

A więc Blizzard próbuje nas zachęcić do robienia większych ilości losowej zawartości. Czy nie powinienem móc czerpać przedmiotów z bossów, jeśli chcę? Dlaczego karać ludzi, którzy chcą robić wypady na bossów i przy okazji tłuc losową zawartość? Dlaczego wszystkiego nie wyrównać?

Chodzi nam o dewaluację wypadów na bossów a nie uczynienie ich bezsensownymi. Pewnie mógłbyś się spierać, że wszystko co wychodzi poza najwyższą efektywność nie ma sensu i nie jest to do końca błędne założenie, istnieje jednak spora szara strefa w tym temacie.

Bossowie mają stałe lokacje i stałe mechaniki, te dwie prawdy oznaczają bardzo stereotypową rozgrywkę. Stereotypowa rozgrywka prowadzi do stereotypowych buildów i choć niektórym ta powtarzalność może się podobać, takie rozwiązanie nie wydają nam się zdrowymi przy naszych założeniach różnicowanego krajobrazu buildów postaci.

Zróżnicowanie buildów i postaci nie stoją tylko na mechanice i systemach, które dany build tworzą, chodzi to też o wyzwania, jakie przed danymi buildami stawiamy, które to wyzwanie decydują o wartości i jej braku w przypadku danego buildu. Możesz mieć wypasiony system modyfikacji postaci z całymi tonami złożonych systemów, które w efekcie dają ci nieskończone możliwości, jednak to wszystko będzie bezwartościowe, jeśli zawartość, której bohater stawia czoła nie stawia wyzwań tym wszystkim możliwościom i nie utwierdza dokonanych wyborów przy tworzeniu tej złożonej postaci.

Potwory rzadkie i czempioni mają zazwyczaj częściowo lub całkowicie losowe lokalizacje i affix'y. Uważamy, że uciekając się mniejszej ilości formułek na rozgrywkę oraz używając Diablo-centrycznej losowości do napędzania rozgrywki końcowej i samego wypadania przedmiotów, uzyskamy bardziej porywające i zróżnicowanie wrażenia z gry, co przełoży się na dotarcie do większej ilości graczy. Spodziewamy się, że znaczna większość ludzi, którzy kupią Diablo III nigdy nie dojdzie do Inferno. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy tym samym karać ludzi, którzy lubią zdobywać przedmioty nudnymi i powtarzalnymi metodami. Stereotypowa natura walki z bossami zapewni ich pierwszeństwo w poszukiwaniu przedmiotów o ile nie zmniejszymy wartości takich eskapad i to właśnie staramy się osiągnąć.

Chcę również powiedzieć, że wcale nam się nie wydaje, by Inferno było absolutnym rozwiązaniem problemu ekscytującej rozgrywki końcowej. Z pewnością będzie to znaczny postęp względem przeszłych rozwiązań i doskonały pierwszy krok ku przyszłym pomysłom, daleko mu jednak w tym stanie do prawdziwej metody na rozgrywkę końcową. Mamy nadzieję, że po premierze będziemy mogli się z wami podzielić naszymi przemyśleniami na ten temat.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 01.11.2011 14:13

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “Inferno Nie Będzie Działać Tak, Jak Niebiescy By Chcieli?”

  1. Tomasz says:

    Ot wielki problem:
    Przecież farmiąc jakiegoś bossa po drodze nie raz natrafisz na jakieś czempiona lub rare.

  2. Maruz says:

    Dokładnie, w D2 farmienie itów sprowadzało się do Baalrunów lub Mephrunów (boty boty). W tym momencie odejście od koncepcji boss – najlepszy drop, jest świetnym posunięciem, jeśli zostanie to odpowiednio zbalansowane wielkością lokacji oraz częstotliwością spotykania rare/championów. W D2 „przypadkowość” ich spawnu nie była aż tak przypadkowa, przez co łatwo można było przewidzieć, gdzie można ich spotkać. Oby tu było inaczej 😉 A tak btw to z każdym dniem rośnie ochota na D3… 😀

  3. Khorba says:

    do inferno zawsze bede mogli dodac jakies eventy albo innego rodzaju zdarzenia losowe …czampioni sa losowi i nie zawsze beda w tym miejscu gdzie maja byc i nigdy nie wiesz na jakiego trafisz moze sie okazac ze dasz sobie spokuj z czempionem z I actu bo juz 15o razy dal ci w kosci i poszukasz innego gdzie indziej moze w innym akcie zreszta od premiery blizza napewno wprowadzi nowe patche i balnsy bo wszystko bedzie wtedy mozna w pelni doszlifowac nie tak jak teraz a jak zapowiedzieli inferno to nie jedyny motyw na zakonczenie gry wiec licze ze bedzie cos jeszcze ala event za ktory mozna dostac fajny przedmiot ale trzeba go przejsc do konca moze bedzie on sie opieral na kilku aktach jakis Q czy wyzwanie zobaczymy mozliwosci jest wiele….

  4. fdefloslrd says:

    BKeL8n , [url=http://jvdwfhwlmxhz.com/]jvdwfhwlmxhz[/url], [link=http://nqmnrksedite.com/]nqmnrksedite[/link], http://lxhnmtjcinjs.com/

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.