Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Jeszcze Nowsze Diablo 3 Fansite Q&A

Wynurzyło się kolejne Fansite Q&A, tym razem najprawdopodobniej z Chin (za portalem diablo3.cc). Całość jest bardzo interesująca, jako że pytania są szczegółowe i zadawane były ewidentnie przez entuzjastów. Smacznego.

Pytanie: Na odświeżonej bazie danych przedmiotów strony społecznościowej, kamienie szlachetne wyświetlają tylko efekty umiejscowienia ich w slotach "Głowy" i "Broni". Czy to oznacza, że nie można ich już nigdzie indziej wsadzić? Poza tym, na stronie widać tylko cztery rodzaje kamieni szlachetnych, czyżby więc Diament i Szafir wyleciały z gry?

Odpowiedź: Nasza baza danych obecnie się myli, kamienie szlachetne nadal można wkładać do tych samych slotów, co zawsze. Istotnie, usunęliśmy Diament i Szafir już jakiś czas temu. Ich efekty po prostu nie były wystarczająco fajne.

P: Ostatnio dowiedzieliśmy się, że przekazanie farbowanego przedmiotu innej osobie, nie usunie efektu farbowania. Czy więc w takim razie możemy dawać innym przedmioty farbowane barwnikami z Edycji Kolekcjonerskiej? Są jakieś restrykcje?

O: Barwniki są usuwane w momencie wystawienia przedmiotu na AH, jednak przedmioty rzucone na ziemie, zachowują kolor użytego na nich barwnika. Może zafarbować przedmiot barwnikiem z EK i zostawić na ziemi dla znajomego. Nie uważamy, by była to jakaś poważna sprawa, jako że to gracz decyduje, czy zafarbuje komuś sprzęt. Jeśli gracz dokonuje takiego wybory, jego decyzją jest zmniejszenie unikalności kolorów swoich barwników. To jedna z tych rzeczy, które teoretycznie brzmią jak poważne zagrożenie, jednak w praktyce raczej nie będzie miała wpływu na rzadkość kolorów. Do tego, można być w zasadzie pewnym, że kolory z EK nie będą ulubionymi wszystkich.

P: Wydawanie złota na ulepszanie kowala wydaje się być bezsensowne... Można by to zrobić tak, żeby kowala działał na zasadzie profesji kowalstwa z WoW? Albo może kowal zyskiwałby na umiejętnościach w kolejnych poziomach trudności? Na przykład mógłby mieć X szans na wykonanie najlepszej jakości przedmiotów?

O: Za szkolenie kowala płacimy złotem, jako że nie chcieliśmy dopuścić do sytuacji, w której ktoś, kto ignorował rzemiosło przez cały poziom trudności, albo i dwa, musiałby wracać i zbierać materiały niskiego poziomu, tak jak to dzieje się w WoWie. A jako że rzemiosło ma zamiarze wspierać uprzedmiotowienie na wyższych poziomach trudności, skupiamy się na nim od Koszmaru i dalej.

P: Modelem mikstury żywotności jest sześcian, a na ikonce jest fiolka. Poprawicie to?

O: Nie zamierzamy poprawiać. Trójwymiarowe modele, które wypadają w świecie gry (nazywamy je klapkami [mogę się mylić... - przyp. tłum.]) nie są dokładnym odzwierciedleniem wyglądu przedmiotów w ikonach widocznych w ekwipunku.

P: Jeśli ktoś mi się dołączył do gry, jak go z niej wyrzucić?

O: Mamy plany co do systemu kicków, jednak nie dotrze on na czas premiery. Ważniejsze jest naszym zdaniem zaczekać i zobaczyć, w jaki sposób ludzie ze sobą grają, zanim damy im narzędzia, które potencjalnie posłużą do nadużyć i griefowania.

P: W Diablo II, gracze mają możliwość natychmiastowego opuszczenia gry za pomocą Alt+F4. Jest to bardzo ważne dla graczy hardcore, jako że pozwala im to uniknąć przykrych następstw lagów. Co możecie zrobić, jeśli postać hardcore zginie podczas laga wywołanego przez niestabilny serwer?

O: Granie na Hardcore wiąże się z immanentnymi zagrożeniami. Niektórymi z nich będą rzeczy, na które nie masz wpływu, takie jak wysypanie się systemu, zawieszenie się gry, padnięcie internetu, czy rozproszenie twojej uwagi przez pukającą w twoje okno wiewiórkę w przebraniu zbierającego skarby goblina, etc. Godzisz się na te ryzyka i absolutnie w żadnym wypadku nie będziemy przywracać postaci Hardcore, nawet jeśli jej strata wynikać będzie z winy wyraźnie nie leżącej po stronie gracza.

P: To pytanie tyczy się dwóch umiejętności Szamana. Opis umiejętności Haunt: "Nawiedź przeciwnika obcą duszą, zadając 575% obrażeń od broni w formie Arcane...", jednak dla innej umiejętności, Spirit Barrage, czytamy "Zbombarduj cel ładunkiem dusz zadającym 190% obrażeń od broni w formie Fizycznych", co w zasadzie nie ma dla graczy sensu, jako że obie umiejętności atakują duszą. Na czym polega różnica? Może wkradł się błąd?

O: Większy nacisk kładziemy na odzwierciedlenie efektu działania umiejętności w rodzaju obrażeń. Ważniejsze jest dla nas to, że obserwując wizualne efekty umiejętności, rodzaj obrażeń pasuje do sposobu ich zadawania w samej animacji, niż dopasowywanie go opisu lub nazwy umiejętności.

P: Czy affixy uzbrojenia, takiej jak wysysanie życia czy dodatkowe obrażenia od żywiołów tyczą się tez zaklęć (Spectral Blade Czarownika) i umiejętności (Bash Barbarzyńcy)? Jeśli nie tyczą się wszystkich, a tylko wybranych, w jaki sposób mamy je rozróżnić?

O: Działają na wszystkich umiejętnościach.

P: Czy istnieją jakiekolwiek zmartwienia, że niektóre affixy i ich kombinacje na potworach mogą być niepokonane, nawet dla najbardziej doświadczonych i najlepiej wyekwipowanych graczy na wyższych poziomach trudności? Na przykład, affix Jailer zdaje się być jednym z tych, które mogą sprawiać problemy w Inferno, ponieważ gracze będą przezeń przyszpileni do ziemi, nie mogąc unikać obrażeń. Pasuje wam, że będą niepokonane (lub prawie nie do pokonania) zgraje Rzadkich potworów i Czempionów?

O: Jeśli coś okaże się prawdziwie niepokonane, tak, będziemy się martwić. Nie wydaje nam się jednak, by jakiekolwiek były niepokonane.

P: Umiejętność Mnicha Crippling Wave, zdaje się przyćmiewać jego pozostałe Główne Ataki, głównie za sprawą jej zdolności do trafienia wszystkich przeciwników we frontalnym łuku przed Mnichem przy pierwszych dwóch uderzeniach, oraz absolutnie wszystkiego w 360 stopniach wokół Mnicha przy trzecim uderzeniu, do tego umiejętność zadaje tyle samo albo i więcej obrażeń niż jakakolwiek inna umiejętność Mnicha, zakładając jeszcze debuff. To powiedziawszy, strasznie fajnie jest z niej korzystać w obecnej wersji, więc szkoda by było ją nerfować.

O: Zdaliśmy sobie sprawę, że gra jest już prawie gotowa, kiedy wiele ludzi zaczęło grać tą samą klasą i każdy z nich mówił, że umiejętność X trzeba-mieć-koniecznie i tak jest też w tym przypadku. Crippling Wave jest bardzo mocne, jednak z pewnością nie jest koniecznością do odniesienia sukcesu, czy nawet pozostania konkurencyjnym względem innych buildów.

P: Czy Magic Find korzysta z malejących przychodów [diminishing returns - przyp. tłum.] tak samo, jak Diablo II, gdzie statystyka Magic Find działała inaczej na szanse znajdowania przedmiotów niebieskich, żółtych i złotych (właściwy bonus MF był zmniejszany dla rzadszych przedmiotów)?

O: Nie, jest to jednoznaczne (i odrębne) poprawienie szans na na całej linii przedmiotów. Możemy stroić, jednak tak to na tą chwilę wygląda.

P: Co się dzieje, kiedy grupa trzech graczy, która nazbierała trzy kumulacje Nephalem Valor, zostaje powiększona o czwartego gracza? Czy nowy gracz zacznie bez żadnej kumulacji Nephalem Valor?

O: Tak, osoba, która właśnie dołączyła, zacznie z zerową wartością Nephalem Valor.

P: Czy zasięg działania buffa Nephalem Valor jest ograniczony, czy może wszyscy gracze w grze są pod jego wpływem, bez znaczenia na ich lokalizację w momencie wywołującej go śmierci?

O: Wszyscy gracze go dostają. Mogą siedzieć w mieście i też dostaną kumulację. Trzeba pamiętać, że sama ich obecność w grze wszystko utrudniła, więc powodzenia ekipie, które zabija czempiona/rzadkiego bez wszystkich swoich członków.

P: Czy istnieje w grze odporność na sidła, która pozwala częściowo zniwelować ich efekt, czy może jest tylko całkowita na nie odporność?

O: Istnieje redukcja CC, która zawiera w sobie sidła.

P: Jaki jest maksymalny bonus do prędkości poruszania się? Istnieje jakiś limit?

O: Maksimum to 25%.

P: Z usunięciem drugorzędnych efektów z żywiołowych affixów (prócz zamrażania z obrażeń od zimna), gracze zastanawiają się, czy nadal istnieje różnica między obrażeniami generowanymi z różnych affixów żywiołowych, prócz efektów graficznych?

O: Nadal istnieją odporności na żywioły, zarówno na graczach, jak i nach potworach, więc rodzaje obrażeń liczą się tak w PvE, jak i PvP. Nie ma ich jednak zbyt wiele, nie jest to więc wartość, która może się nie wiadomo jak wysoko kumulować i nie ma również prawdziwie całkowitej odporności na żywioły. Umiejętności też się pod tym względem różnią, będziesz więc doświadczać spadków obrażeń, jeśli trafisz na przeciwnika z wysoką odpornością. (to nie jest D2, gdzie po prostu spamujesz swoją jedną umiejętność, aż trafisz na przeciwnika, który jest odporny na jej obrażenia, przez co w efekcie masz przerąbane).

P: Czy potwory będą miały jakiś rodzaj odporności na ogłuszenie? Drużyna 4 barbarzyńców z Ground Stomp zdaje się móc aplikować niekończące się ogłuszenia poprzez rotację kolejności używania tej umiejętności przez graczy w takiej drużynie.

O: Tak, istnieje taka możliwość, jednak wrogowie na wyższym poziomie mają wyższe odporności na CC, przez co trudno będzie odtworzyć taką taktykę na Koszmarze i wyżej.

P: Co stało za decyzją zastąpienia animacji kopnięcia z Diablo 2, używanej przy atakach i zaklęciach podczas rozbijania beczek, urn, słojów i rozgrzebywania prochów w Diablo 3?

O: Bo znacznie bardziej wypasione jest wysadzanie w powietrze tuzinów zniszczalnych obiektów na raz, niż podchodzenie i kopanie każdego jednego po kolei.

P: Będąc przy prochach i luźnych głazach - czy mają one takie same szanse na rzucanie przedmiotów jak potwory, czy może jest ona wyższa/niższa?

O: Wszystko w grze ma zróżnicowane szanse na rzucanie przedmiotów. Jak najbardziej możesz dostać legendarny przedmiot rozbijając urnę, jednak szanse na to są szalenie mniejsze, niż w przypadku potwora rzadkiego/czempiona, który ma wysoką szansę.

P: Czy gracze czerpią korzyści z wysokich modyfikatorów MF i GF podczas rozgrzebywania prochów, podnoszenia luźnych głazów i przetrząsania regałów z księgami?

O: Tak. Jest tylko trochę konkretnych przedmiotów, głównie związanych z zadaniami, które rzucić mogą tylko złoto. Jednak i na nie będzie wpływał twój Gold Find.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 30.03.2012 12:22

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.