Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Kapliczki, Innowacje i Affixy Potworów

Kilka mniej lub bardziej ważnych Niebieskich postów. Zaczynamy od króciutkiego napomknięcia o kapliczkach w Diablo 3 oraz zasięgu ich efektów:

Nie jestem pewien, czy to jest intencjonalne, czy jest to błąd, jednak mój towarzysz nie został błogosławiony bonusami gdy dotknąłem kapliczki.

Obecie plan jest taki, że wszystkie buffy w grze dotykają zarówno bohatera jak i jego towarzyszy.

Pewien fan zwrócił uwagę na problem nadmiernej iteracji oraz kolejek w Battle.ne'cie, stwierdzając dalej, że zbyt duży nacisk na marketing, może zabić innowacyjną firmę. Wpadł Bashiok:

Myślę, że może ona [nadmierna iteracja] grę zabić.

Zaczynam odnosić wrażenie, że D3 zaczyna właśnie z jej powodu cierpieć.

Prócz tego, Kolejki w Battle.ne'cie?
Dajcie spokój, poprawcie przepustowość swojej infrastruktury, ustawianie płacącego klienta w kolejkach nie wygląda dobrze, KROPKA.

Activision Blizzard to nic dobrego.

Staniecie się ofiarą własnego sukcesu.

Bez urazy dla moich kamratów, ale które z ostatnich gier czy pomysłów Blizzard'a można nazwać innowacyjnymi?

Osobiście, nie przychodzi mi do głowy nic, prócz może opartego o prawdziwą walutę domu aukcyjnego, czy systemu kamieniu runicznych, a oba te systemy znajdują się w grze, którą krytykujesz.

Moim zdaniem, robimy wypasione, wypolerowane i łatwo dostępne gry, które sprawiają frajdę szerokiemu spektrum ludzi, jednak kiedy myślę o konotacjach słowa "innowacyjne", nasze gry raczej mi się przypominają. Dokonujemy iteracji i polerki, na już dobrze rozumianych systemach i ideach. Ten proces tworzy nasze gry i stworzył całą naszą firmę.

Zdaję sobie sprawę, że odszedłem trochę od twojego postu, skończyłeś go jednak teorią spisku o wielkim-złym Acitivision|Blizzard, uznałem więc, że mogę zignorować pozostałą jego część.

Na koniec, trochę dłuższa wypowiedź Bashiok'a na temat ogólnie pojmowanych affixów potworów oraz jednego w szczególności (który wyleciał w ostatnim, #6 patchu do Bety Diablo 3) - "Die Together":

Czytałem sobie noty do Beta Patcha #6 i zauważyłem coś nietypowego:

Potwory
Ogólne
Affixy potworów "Die Together", "Powerful" oraz "Ghostly" zostały usunięte z gry.

Nie chcę mówić za wszystkich, ale różnorodność jest dobra. Więcej affixów = większa różnorodność potworów.

Czy te affixy wrócą do gry? Miały bugi? Co się dzieje? Martwi mnie, że będzie to przyczyną spadku zróżnicowania potworów?

Już na BlizzCo'nie wspominaliśmy, że chcemy mieć jak najwięcej affix'ów. Nadal tego chcemy. Częścią tego procesu jest żonglerka pomysłami, z których część nie daje rady. Inną częścią tego samego procesu jest kombinowanie, co tak na prawdę jest dostępne w becie i nie patchowanie tego, czego w niej spotkać się nie da. 🙂

"Die Together" było eksperymentalnym pomysłem, z którym bawiliśmy się przy okazji grup potworów z Czempionem. Owy affix losowo dobierałby sobie grupę z Czempionem sprawiając, że gdy zadałbyś śmiertelne obrażenia któremukolwiek z jej członków, cała ekipa wpadłaby w niezniszczalny "stan śmierci". Jeśli w ciągu kolejnych 10 sekund nie zabiłbyś ich wszystkich, zaczęliby się wskrzeszać.

Było z tym trochę kłopotów. Najwyraźniejszym z nich był fakt zbyt dużej złożoności takiej mechaniki. Co więcej, nie wszystkie z naszych potworów mają w ogóle "stan śmierci". Niektóre nasze potwory rozpadają się na kawałki, wyparowują w obłoku ognia, eksplodują, etc. W rezultacie, nie było uniwersalnego sposobu na wizualne zakomunikowanie graczom, że jakiś potwór "myśli o umarciu".

Odkryliśmy również, że ogólne nakładanie takiej mechaniki na dowolnego potwora, nie działa z wieloma z ich AI. W zasadzie nie dało się zabić, na przykład trzech Kościejów Przywoływaczy w 5 sekundowych odstępach, ponieważ ichnie AI nakazuje im ciągłe odsuwanie się od gracza. Mając takich trzech, każdy odbiegałby w innym kierunku i zwyczaje nie było to fair z naszej strony. Weźmy też takie Carrion Bat'y, które mogą sobie wlecieć tam, gdzie gracz wejść nie może; mógłbyś im wszystkim zbić żywotność do 5% i gotując się do zadawania śmiertelnych ciosów każdemu z osobna, jeden nagle ci odlatuje.

Ostatecznie, okazało się, że affix "Die Together" nie nadaje się do losowego rozmieszczania na dowolnym potworze, musi to być raczej coś zaprojektowanego pod konkretnego potwora, coś, co będzie z nim dobrze działać.

Tak więc naprawdę staramy się dodać więcej i po prawdzie, jeśli macie jakieś pomysły na affix'y potworów, z chęcią ich posłuchamy.

Pamiętajcie jednak, zgodnie z tym co było wyżej, affixy potworów mają kilka wyzwań, którym muszą sprostać. Projektując je, staramy się pamiętać o tych głównych założeniach:

- W idealnych warunkach, tworzą nowe elementy rozgrywki. Założeniem affixów jest przetasowanie sposobu rozgrywki gracza, wymagając od niego przystosowania się do nowej sytuacji.
- Muszą się sprawdzać dla szerokiego wachlarza potworów, w zróżnicowanym otoczeniu.
- Staramy się trzymać je jak najłatwiejsze do zrozumienia. Wewnętrznie nazywamy to "nasuwaniem się". Affix dla potworów, który "się nasuwa" jest intuicyjny w rozumieniu. Jego aspekty wizualne, koncepcja oraz nazwa, wszystkie jasno komunikują na czym on polega.

Idąc za Warunkami Użytkowania Battle.net'u, Blizzard Entertainment może dowolnie wykorzystywać wasze przemyślenia czy pomysły, które zamieszczanie na łamach tych forów. 🙂

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 22.11.2011 14:09

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.