Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Kim Jest Travis Day i Posty Deweloperów

Jak zapewne część z was zdążyła już zauważyć, od mniej więcej tygodnia na Amerykańskich forach można znaleźć posty od deweloperów, konkretnie Travisa Daya i Wyatta Chenga. Jako że jest to proceder pozbawiony precedensu, fani postanowili po pierwsze wybadać, kim dokładnie jest Travis Day i po drugie, zwrócić uwagę Lylirry na ewidentne zalety tej nagłej zmiany w zasadach komunikacji między fanami i Blizzardem samym w sobie.

Zaraz zaraz, kim jest Travis Day?

To byłby ja.

Chciałem tylko na szybkiego wskoczyć i naprostować ten temat, jako że zaobserwowałem trochę zamieszania wokół tego pytania. Nie jestem tym samym Travisem Day, który pracuje w Activision, choć czasami dostaję maile przeznaczone dla niego, co zazwyczaj razem z nim obśmiewamy. Jestem projektantem w Blizzardzie od około 8 lat. Pracowałem wcześniej przy World of Warcraft i część z was mogła mnie zobaczyć na wczesnych Blizzconach i panelach poświęconych WoW. Przeszedłem to zespołu Diablo, ponieważ tak, jak reszta ekipy, darzę tą grę wielką pasją i chciałem przyczynić się do uczynienia jej jeszcze lepszą.
 
Mam nadzieję, że to odpowiada na twoje pytanie.

Bez obrazy dla Lylirry i reszty ekipy, ale świetnie jest mieć kogoś głęboko związanego z rozwojem gry odpowiadającego na twoje pytania.

Poziom obrażenia się? Zero. ;)

Rola CMa sprowadza się do trzech rzeczy: wchodzenie w kontakt z graczami, zapewnianie wartościowej wymiany informacji oraz reprezentowania głosu społeczności i deweloperów. Można nas chyba nazwać pasterzami, jednak miast zajmować się małymi kochanymi owieczkami, zarządzamy informacjami -- informacjami od deweloperów do graczy, jak i informacji od graczy do deweloperów. Kiedy przychodzi do przekazywania informacji od deweloperów do was, czasami jest lepiej, lub też bardziej znacząco, kiedy wychodzą one do was bezpośrednio ze źródła (np. od samych deweloperów). Całkowicie i w 100% się zgadzamy.
 
Takie rzeczy, jak noty do łat, zapowiedzi funkcji lub ogłoszenia, ankiety, chwalenie przejawów kreatywności społeczności, hotfixy... wszystko to mieści się w ramach zarządzania społecznością. Wyjaśnianie filozofii projektowania gry i dyskutowanie nad ich wpływem na pewne decyzje czy przyszłe zmiany? Jasne, też możemy się tym zajmować (i często tak jest), jednak zdajemy sobie sprawę, że o takich sprawach wolicie czytać prosto z pod palców zespołu deweloperskiego kiedy tylko jest na to odpowiedni moment i możliwość.

Tak więc naszym zadaniem, jako CMów -- albo przynajmniej częścią naszych zadań -- jest praca z projektantami w rodzaju Wyatta i Travisa przy publikacji blogów deweloperskich, zapowiedzi łat i prowadzeniu sesji Q&A; ostatecznie dlatego też zachęcamy ich do dołączenia do nas na tych forach. Jestem super podekscytowana, że piszą razem z nami, bo to są świetni ludzie (i kapitalni projektanci) i wiem, że są w stanie pomóc w zapewnieniu takiego rodzaju interakcji między wami, a nami, jakiego potrzebujecie.

Powiedziawszy to wszystko, deweloperzy zawsze przede wszystkim skupiać się będą nad rozwojem gry, więc posty CMów będą się pojawiać z większą częstotliwością. Mamy jednak nadzieję utrzymać ten trend lepszej komunikacji między wami, a nami -- nie tylko dlatego, że o to prosiliście, ale też dlatego, że zdajemy sobie sprawę jak bardzo jest to istotne.

Zgaduję, że sama jesteś graczem. Zgaduję również, że kiedy grasz, myślisz sobie czasami, "WOW! Społeczność ma rację! To _______ (wklej problem) jest kompletnie bez sensu" i zgłaszasz to deweloperom.

Pewnie. Są momenty, w których grając nie do końca się zgadzam, lub rozumiem dlaczego dana mechanika działa tak, a nie inaczej, albo uważam, że można ją poprawić i zgłaszam swoje wątpliwości deweloperom. Dużo rozmawiamy, na wiele różnych spraw i takie rzeczy wychodzą. Czasami mowa o rzeczach, o których wy gdzieś wspomnieliście i rozmowa jest pod to kształtowana, a czasami chodzi tylko o osobiste/trywialne obserwacje (w rodzaju, dlaczego nie mogę farbować włosów mojego damskiego barbarzyńcy, albo czemu UI porównywania broni oburęcznych z dwoma jednoręcznymi nie jest wcale intuicyjne).

Nie przekazujemy jednak deweloperom tylko swoich wątpliwości. Jeśli opinie społeczności są konstruktywne, mają dobre intencje i odzwierciedlają to, co zdaje się być ważne dla pokaźnej ilości graczy, staramy się je przekazać, gdzie trzeba.

Niektóre z twoich postów brzmią ewidentnie jak wypowiedź osoby pośredniczącej w imieniu kogoś innego. Tak jakbyś była poza tematem i próbowała nas tylko zbliżyć do deweloperów. Jakbyś nie grała. *wzrusza ramionami*

Jestem zarówno przedstawicielem graczy, jak i deweloperów. Jestem więc pośrodku i staram się zbliżyć do siebie obie strony kurtyny. Masz rację. (Zdecydowanie istnieje powód, dla którego wybrałam Auriel jako mojego awatara.)

W pewien sposób czyni mnie to chyba neutralną? Ale tylko dlatego, że dzięki temu mogę wszystkiego przypilnować. W żaden sposób nie ukróca to mojego oddania pasji względem Diablo. Przecież nie byłabym tu -- ani wy, ani deweloperzy -- gdybyśmy nie podchodzili do Diablo 3 z pasją.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 08.03.2013 14:50

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*