Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Męstwo Nefalemów, EXP i Siła Potworów, Battle.net UI, Świąteczne Eventy

Zrobiło się dzisiaj Niebiesko na oficjalnych forach Blizzarda, dzięki czemu mamy cztery sprawy do omówienia. Po pierwsze, czy Męstwo Nefalemów jest udane?

TLDR poniżej.

Po testowaniu systemu Męstwa Nefalemów przez ostatnie 6 miesięcy, jestem nim dość zawiedziony. Kiedy pierwszy raz o nim usłyszałem, byłem bardzo podekscytowany. Z miejsca pomyślałem sobie "SUPER! Teraz już nie będziemy musieli farmować tylko w jednym miejscu i będzie motywacja do przemieszczania się po całym świecie!" Przez pewien czas, byłem naprawdę zadowolony.

Teraz, zaczynam odnosić wrażenie, że całość jest po prostu głupia. Nie mam żadnej frajdy z tego, że muszę na początku polować na bandy Elitarnych, coby zebrać pięć kumulacji tego buffa zanim zacznę MFować. Zawsze mi się podobało, że mogłem wskoczyć do Diablo na jakieś 20 minut, zanim wyjdę do pracy czy na lekcję; mogłem przez ten czas kilka razy zabić Mefista i przy okazji może zdobyć trochę fajnych fantów, którymi mógłbym się jarać na powrót do domu. Takie rzeczy nie są już możliwe, jako że nabicie tych pięciu kumulacji trwa właśnie około 20 minut. Obecnie MF-run, który mógłby zająć 5 minut, trwa 45. Diablo zwykło być dla mnie przeciwieństwem WoWa, ze względu na jego przystępność i natychmiastowe nagrody, gdzie w WoWie, trzeba było poświęcić masę czasu na osiągnięcie czegokolwiek. Diablo 3 zdaje się właśnie takim teraz być.

Ten post nie ma być porównaniem WoWa do Diablo, czy też przygodnego gracza z hardcore'owcem. Sprowadza się to dla mnie do tego, że robienie MF-runów za fantami (do czego cała gra się przecież sprowadza) jest obecnie zbyt żmudnym i męczącym procesem. Proponuję usunąć Męstwo Nefalemów i po prostu pozwolić nam farmować tam gdzie chcemy i kiedy chcemy. Podnieście jakość fantów lecących z bossów i nie każcie nam przemieszczać całego świata za jednym MF-runem.

Kumam, że macie swoją wizję i idealny obraz tego, jak w Diablo winno się grać, jednak zmuszanie ludzi do farmowania buffów wcale nie dodaje "zróżnicowania". Wcale nie zyskujecie tym samym większej ilości wartościowych miejsc do farmowania, ponieważ ludzie nadal będą znajdywać kilka kluczowych miejsc ze zgrupowaniami Elitarnych. Baza graczy Diablo jest wyjątkowo silna, tak jak jej historia. Uważam, że złym pomysłem jest zabieranie ludziom tego, do czego przez tak długi czas zdarzyli się przyzwyczaić.

TLDR: Męstwo Nefalemów nie jest fajne; usuńcie je i pozwólcie nam farmować gdzie chcemy, bez buffów do farmowania. Nie chcę grać w większej ilości lokacji i nie chcę grać dłużej. Chcę grać tam gdzie chcę, ile chcę

Generalnie uważamy, że Męstwo Nefalemów świetnie sobie radzi z dwoma istotnymi potrzebami. Po pierwsze, pozwala się upewnić, że ekstremalnie krótkie sesje rozgrywki (np. <1 minuty) nie są optymalną metodą na granie. Po drugie, możliwość zmiany umiejętności w dowolnym momencie i dostosowania swojego buildy do otaczającego cię środowiska jest bardzo wartościowa, jednak prócz tego jest również istotnym elementem rozgrywki w sensie poszukiwania buildu, który działa dla ciebie najlepiej w różnych okolicznościach -- podoba nam się, że MN pomaga zrównoważyć te dwa założenia, jednocześnie dając graczom okazję własnego wkładu w build umiejętności, przy okazji nie wymuszając od nich wiązania się z nim po wsze czasy. Tak też choć zdecydowanie obecny system ma trochę niedociągnięć, uważamy, że plusy przeważają nad minusami tego, jak gra by wyglądała, gdybyśmy się go pozbyli.

To powiedziawszy, masz rację -- system nie jest doskonały i przyglądamy się możliwościom poprawy. Oczywiście jednym z naszych celów jest pozwolenie ludziom grać po 5 - 10 minut, czując się odpowiednio nagrodzonym, musimy się jednak upewnić, że tym samym takie szybko tworzone gry nie staną się jedynym sposobem na wartościową grę. Wszystko się rozchodzi o uzyskanie odpowiedniego balansu, który pozwoli zaspokoić jak najszerszy wachlarz graczy i z całą pewnością będzie brali wasze opinie pod uwagę (jak i inne wątki na ten temat) w miarę jak eksplorujemy kolejne metody usprawnienia MN.

Świetny wątek!

"grać po 5 - 10 minut, czując się odpowiednio nagrodzonym". Czy naprawdę jest to jeden z waszych celów odnośnie tej gry? A, zaraz, to jest subiektywne; co macie na myśli mówiąc "odpowiednio"? Jeśli to jest wasz cel, to proszę postarajcie się to udowodnić, bo teraz w 5 do 10 minut to ja mam pełną sakwę bezużytecznych rzadkich.

Chyba mnie nie zrozumiałeś. Chodzi nam o to, że jest to cel, jaki chcemy osiągnąć, czuli poprawę względem obecnego stanu rzeczy. 🙂

I jeszcze, czy wy czasem nie robicie balansu wokół Plvl 100?

Nie, nie tylko. Bierzemy pod uwagę różne czynniki i rozdaje rozgrywki.

Po drugie, czy doświadczenie z potworów nie powinno się skalować wyżej z każdy poziomem Siły Potworów?

Strasznie długo trwa nabicie 100 poziomu Mistrzowskiego i bardzo bym chciał już mieć wszystkich pięć klas na tym poziomie, jednak niestety, nie widzę tego z obecnym systemem.

Wielka szkoda, że ludzie grają na SP0celem najwydajniejszego pozyskiwania XP, w zasadzie całkowicie ignorując cuda SP, które ofiarowano nam w 1.0.5.

XP *winno* się skalować tak samo, jak MF i GF, a może i nawet dwa razy bardziej. Nie wydaje mi się, by taka zmiana kogokolwiek skrzywdziła, czy źle wpłynęła na grę w jakikolwiek sposób.

Jak już Grimiku zdążył wyszczególnić w jednym wcześniejszym poście, jedną z rzeczy, jakie chcieliśmy uniknąć przy precyzowaniu struktury nagród dla Siły Potworów było wytworzenie sytuacji, w której gracze czuli się zmuszeni do grania na wyższych poziomach, nawet jeśli bardziej im pasuje coś, w rodzaju SP1 - SP3. W idealnym scenariuszu, dodatkowe wyzwanie powinno być główną motywacją przy dobieraniu dla siebie odpowiedniego poziomu SP, który w zamian da ci trochę fajnych bonusów.

Jednak z drugiej strony, zdajemy sobie sprawę, iż obecnie wielu graczy czuje się istotnie "zmuszonymi" do grania na niższych poziomach SP, ponieważ tak jest wydajniej (szczególnie, jeśli chcesz farmować XP). To też nie jest najlepsza sytuacja. Tak też choć nie chcemy całkowicie przetasowywać systemu nagród dla SP, zgadzamy się, że bonusy do XP mogłyby być bardziej zachęcające na wyższych poziomach i przyglądamy się szeregowi usprawnień.

Poza tym wszystkim, nie mam dla ciebie teraz zbyt wielu szczegółów na ten temat, jednak zdecydowanie słyszmy twój głos w tej sprawie i próbujemy wdrożyć go w życie w mający znaczenie sposób.

Największym dla mnie teraz problemem są gry publiczne na jakimkolwiek poziomie SP. Obecnie czuję się zmuszony do grania na SP0, ponieważ tylko tak da się robić publiczne runy... dodatkowo, praktycznie zawsze są to ostatnie zadania z aktu trzeciego. NAPRAWCIE TO PLZ.

Całkowicie zrozumiałe. Eksplorujemy najlepsze sposoby na udostępnienie tej opcji (bez negatywnego wpływania na wasze doświadczenia za grania, przez np. dłuższe czekanie w kolejkach).

Wygląda na to, że do tego stopnia się martwiliście zmuszaniem ludzi do grania na wysokich SP, że się zapędziliście w drugą stronę i teraz wszyscy muszą grać na niskich SP.

Może nie jest to aż takie ekstremum, jednak z pewnością uważamy, że nasz pierwotny cel (i po prawdzie obecny też) "nie tworzenia sytemu nagradzania zmuszającego graczy do grania na wyższych poziomach SP", mógł zostać osiągnięty aż za bardzo.

Choć nadal warto o nim pamiętać i doń dążyć, przyglądamy się sposobom zrównoważenia struktury nagród na wyższych poziomach, szczególnie odnośnie XP, coby gracze, którzy chcą grać na wyższych poziomach SP -- bo taki poziom wyzwania im odpowiada -- nie czuli się za to za bardzo pokarani.

5 minut bym zajęło uczynienie pozostałych 3 aktów grywalnymi.

Nie, naprawdę, tak to nie działa. =/

Nawet jeśli, zdecydowanie jesteśmy świadomi waszych zmartwień i opinii odnośnie zagęszczenia potworów w niektórych aktach i sprawdzamy, w jaki sposób można to poprawić. W tej chwili nie mamy więcej informacji na ten temat (problem jednak pozostaje na naszych radarach).

Po trzecie, dlaczego w Diablo 3 nie ma żadnych świątecznych eventów?

Dlaczego nie mamy żadnych specjalnych eventów; np. więcej doświadczenia, silniejsi bossowie, czy jakieś śmieszne rzeczy, jak w World of Warcraft na wszelakie święta? Dzięki temu więcej ludzi zaczęłoby grać, a dla tych, co nabijają poziomy Mistrzowskie, byłoby ciekawiej!

Bardzo bym chciał uzyskać odpowiedź od jakiegoś DEVa, albo Niebieski post od Blizzarda, nie mówicie mi, że to nie możliwe, widziałem, co potraficie z tym silnikiem robić na pokazówkach E3.

Mówiąc zupełnie otwarcie, specjalnie wydarzenia świąteczne są bardzo fajne i często stanowią inspirację dla pamiętnych momentów, często jednak sporo czasu trzeba poświęcić na ich przygotowanie (wykorzystują przy okazji bardzo dużo zasobów). Zazwyczaj też, lepiej się sprawdzają w stałych światach, gdzie rozgrywka nie jest powiązana ze skończoną fabułą, tak jak to ma miejsce w Diablo III. Tak więc choć nie jesteśmy zupełnie negatywnie do tego pomysłu nastawieni, szczególnie, jeśli znaleźlibyśmy dlań dobre miejsce (i przy okazji z sensem dla świata Sanktuarium), obecnie uważamy, że owe zasoby można wykorzystać pożyteczniej i nie mamy planów na specjalną, świąteczną zawartość. W międzyczasie, pozostajemy otwarci na sugestie co do tego, co mogłoby wam w tym temacie sprawić frajdę!

I wreszcie po czwarte, niejaki Sexton, na forach serwisu diablofans.com zamieścił tak zwane mockupy alternatywnego wyglądu interfejsu Battle.netu w Diablo 3:

Materiał trafił na oficjalne fora, gdzie całe szczęście został dostrzeżony przez Lylirrę:

Dzięki za ich przekazanie!

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 19.12.2012 14:57

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

5 komentarzy to “Męstwo Nefalemów, EXP i Siła Potworów, Battle.net UI, Świąteczne Eventy”

  1. AyJay says:

    Mi na MP7 nabicie NV5 zajmuje zazwyczaj poniżej 3 minut a na MP10 ok lekko powyżej 5 min, więc jak ktoś 20 min klepie NV5 to niech lepiej zmieni MP 🙂

  2. akuku says:

    no i s********* na mp10

  3. Karciciel says:

    Jeden gość zrobił o wiele lepszy interfejs niż grupa geniuszy z blizzarda, gratulejszyn 🙂

  4. zales says:

    GZ dla tego typa od interfejsu ! O to chodzi , a nie jakis wybrakowany zal 😛

Skomentuj wpis.

*