Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Na Niebiesko: Beta, Data Premiery, Demo, Zegar, Balans PvP i Limity Poziomów

Na koniec dzisiejszego maratonu uzupełniania weekendowych braków, cała seria odpowiedzi Bashiok'a na tematy wszelakie. Zaczynamy od porównania Mnicha i Czarownika w ujęciu PvP:

Obie zdają się być rewelacyjnymi klasami. Która z nich by absolutnie wygrała w sytuacji PvP?

Ja by powiedział, że Mnich.
Jako że mogą przez dłuższy czas unikać zaklęć.

Co wy na to?

Jeśli byłby perfekcyjny balans, byłoby 50/50. 🙂

Nie wiem, klasy zasięgowe mają przewagę w obrażeniach ze względu na to... że zadają je z odległości. Klasa zorientowana na walkę wręcz, jak Mnich, musi najpierw podbiec do celu, coby zadać mu jakiekolwiek obrażenia, na szczęście jednak, Mnich ma to kilka dobrych sposobów. Do tego, Mnich będzie bardziej napakowany obroną i żywotnością niż Czarownik, co w idealnej sytuacji zaneguje przewagę obrażeń Czarownika, zanim sam zacznie obrywać.

Nie ma jednak jeden dobre odpowiedzi. Wszystko sprowadza się do wyboru umiejętności, sprzętu i samego gracza. Jeśli poprzednie są zrównoważone, reszta leży po stronie balansu, który też powinien być odpowiedni, jeśli dobrze wykonaliśmy swoją robotę. Jeśli nie, możecie się spodziewać patch'ów i hotfix'ów, które spróbują to naprawić. 😉

Dalej mamy kwestię przygotowania mechaniki Diablo 3 pod przyszłe dodatki oraz ich wpływ na obecne skalowanie zawartości do limitów poziomów postaci z wersji podstawowej. Bashiok w zasadzie potwierdza przewidywania fana:

Patrząc na ograniczanie obrażeń oraz Obronę, % redukowanych obrażeń skaluje się z poziomami potworów. Oznacza to, iż im wyższy poziom potwora, tym więcej ci trzeba obrony do zredukowania jego obrażeń. Szczegóły na ten temat znaleźć można w karcie postaci, porównując twoją obecną obronę oraz redukowane przez nią obrażenia w oparciu o potwory twojego obecnego poziomu. Implikuje to tyle, że jakakolwiek nowa zawartość (Dodatek), która wprowadzi lepszej jakości sprzęt, będzie również dodawała potwory o wyższych poziomach, coby skompensować ten lepszy sprzęt oraz wyższy limit poziomów gracza, dzięki czemu będzie można utrzymać relatywnie trafny % zmniejszenia obrażeń.

Jeśli tak nie będzie, trzeba by przerabiać sposób funkcjonowania statystyki obrony w coś straszliwie skomplikowanego, co zawierałoby prawdopodobnie zmniejszającą się z każdym atakiem skuteczność umiejętności [diminishing returns - przyp. red.], co z kolei dalej trzeba by przerabiać, za każdym razem, gdy wprowadzano by nową zawartość (np. co każdy nowy dodatek). Bardziej sensowne zdaje się wprowadzanie potworów o wyższych poziomach, lepszego sprzętu oraz podwyższonego limitu poziomów, jako że system statystyk już jest na takiej rozwiązania gotowe.

Nie jest to nic zaskakującego, czy szokującego, ale przynajmniej daje podstawę pod to, co większość ludzi od dawna już zakładała :p.

Poziomy Diablo III mają w założeniu nadać tempo zawartości, 1-30 na Normalu, 30-50 w Nightmare oraz 50-60 na Piekle. Logiczne jest, że jeśli mielibyśmy wydać dodatek, chcielibyśmy też mieć dodatkowe poziomy, które utrzymałyby tempo w nowej zawartości.

Z całą pewnością będą wprowadzane nowe i lepsze przedmioty, potencjalnie nawet za pomocą łatek.

Następnie Bashiok jeszcze raz zaznacza rozbieżność braku daty premiery i farsy z Południowo Koreańskim GRB:

No i co się stało? Czy za wcześnie jeszcze pytać?

Coś takiego może przynieść tylko rozczarowanie. Kiedy już pojawi się ostateczna decyzja a gra nadal nie będzie wydana, ludzie sobie wreszcie zdadzą sprawę, że jedno nie miało żadnego związku z drugim, tak już mówiliśmy. Gry dalej nie będzie i dalej nikt nie będzie zadowolony. Wydaje mi się, że takie są po prostu uroki śledzenia rozwoju czegoś pod tak dużą lupą.

CM Lylirra potwierdza prace nad wprowadzeniem odpowiadającego systemowemu zegara:

Przeszukując fora bety, zaskoczył mnie brak jakiejkolwiek o tym wzmianki, przez co pomyślałem, że tutaj to zamieszczę. Za każdym razem, gdy jakaś gra ma w moim przekonaniu taki potencjał do uzależnienia jak ta, fajnie jest wiedzieć, która jest naprawdę godzina, dzięki czemu nie okaże się nagle, że gram dalej o 3 w nocy.

/popieram

Prace nad wprowadzeniem do gry zegara już trwają i obecny plan, zakłada wsadzenie go do mini-mapy (co oczywiście może się zmienić przed premierą). Jako że nie jest to fundamentalna zmiana, nie musi się ona koniecznie pojawić w becie.

Na koniec, Bashiok przypomina kiedy zazwyczaj Blizzard ogłasza datę premiery, wspomina o spodziewanym zakończeniu Bety oraz dodaje trochę tekstu o potencjalnej wersji Trial Diablo 3:

Czy Blizzard da nam znać, kiedy przestaną już rozsyłać zaproszenia do bety?

Chciałbym po prostu wiedzieć, czy tak właśnie się stało, coby przestać nerwowo sprawdzać swoje konto b.net.

Raczej bety nie zakończymy aż na kilka chwil przed premierą i tradycyjnie, daty premier zapowiadamy zazwyczaj na jakieś dwa miesiące przed autentyczną premierą. Nie mogę spekulować nad częstotliwością zaproszeń gdy beta będzie się już kończyć, póki co jednak, zdecydowanie nie jesteśmy jeszcze przy końcu.

Bashiok mówił, że istnieje duża szansa na demo po premierze.

Prawdopodobnie w którymś momencie zrobimy wersję trial. Jest to pewien rodzaj demo, tyle że lepszego o tyle, że jest to w zasadzie pełna gra, tylko że w pewnych miejscach zablokowana. Będziesz mógł przykładowo grać z kumplami, jednak możesz nie móc im towarzyszyć poza jakiś konkretny moment w grze i nie będziesz miał dostępu do wszystkich dostępnych w grze funkcji (z pewnością zablokowane będą domy aukcyjne). Jeśli jednak zdecydujesz się na zakup gry, wszystko się po prostu odblokuje.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 09.01.2012 19:39

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

7 komentarzy to “Na Niebiesko: Beta, Data Premiery, Demo, Zegar, Balans PvP i Limity Poziomów”

  1. Aser says:

    Iskariota tak z innej beczki… dostałeś się do beta testów D3?. Ja kupiłem nawet SC2 by dostać się do bety, ale narazie lipa, a w SC2 boję się grać bo przegrywam bo serce mi za szybko bije jak zaczyna się „mecz” i po jakimś czasie już nie wiem co robię 😉

    • Iskariota says:

      @Aser: Przyjacielu, jakbym się dostał do bety, to bym tu takie zamieszanie zrobił, że nie miałbyś co do tego wątpliwości 🙂

  2. kamil306 says:

    iskariota, pisałem do ciebie na forum, czy możesz od pisać?

  3. piećka says:

    a ja sobie gram 🙂 nie wiem czy w becie lecą jakieś unikatowe przedmioty? bo jak narazie tylko magiczne (niebieskie) mi dropią :/ a od tych lepsze są te które sam sobie zrobie przez crafting.

Skomentuj wpis.