Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Nabijanie Poziomów Jest Bezmyślne?

Na oficjalnych forach pojawiają się coraz to nowsze opinie ludzi, którzy w ten weekend mieli okazję pierwszy raz zagrać w betę Diablo 3. Pierwszą z tych opinii, jaką zdecydowałem się przywołać, jest wrażenie (wcale nie nowe), iż nabijanie kolejnych poziomów w Diablo 3 nie niesie ze sobą żadnego istotnego przełomu dla naszej postaci. Rozchodzi się o rutę i - jak sam autor opinii mówi - bezmyślność rozgrywki. Broni Bashiok:

TLDR - Nabijanie poziomów w D3 jest suche i bezmyślne. Po zdobyciu kolejnego poziomu nad niczym nie myślisz i niczego nie planujesz. Najemnicy wywołują przy kolejnym poziomie bardziej organiczne wrażanie, niż twoja główna postać. To śmieszne. Tylko klikam, klikam, klikam i podnoszę przedmioty a przy kolejnym poziomie nie czuję nawet, że cokolwiek zyskałem - po prostu kolejna umiejętność lub runa, której dostać w ogóle wcześniej nie planowałem. Naprawdę mamy z tym wytrzymać aż do 60 poziomu? Piszę to jako prośbę o danie graczom jakiegokolwiek wyboru podczas doświadczenia kolejnego poziomu, najlepiej w runach, co pomogłoby w personalizacji i utrzymaniu progresywnego wrażenia z rozgrywki. To tak proste założenie, jednak dla mnie stanowi ono głównym problem w grze, która nadal przecież w sercu jest tytułem RPG.

Wydaje mi się, że jest to symptom grania w betę, gdzie znajdujesz się w części gry, w której naumyślnie prowadzimy graczy za rączkę, tutaj dając jakąś umiejętność, a tam runę. Początek jest rzeczywiście linearny i zaplanowany (zarówno pod względem prezentacji i środowiska), ponieważ te pierwsze kilka godzin jest najważniejsze dla osiągnięcia satysfakcjonującego i długotrwałego doświadczenia z rozgrywki. Nie chodzi nam o zrzucenie wam na głowy wszystkich systemów gry na raz i obwieszczenie: "Powodzenia, frajerzy!"

Niektórych z was nasze podejście może odstraszać, ponieważ oczekujecie stania się częścią elitarnej grupy ludzi, która potrafiąc skumać złożone i rozległe systemy rozgrywki, zostanie postawiona przed nie lada wyzwaniem od pierwszej sekundy rozgrywki. Wydaje mi się, że jeśli dacie grze szansę, odkryjecie w niej ogromne ilości głębi i złożoności. Ową głębię zawarliśmy w samej rozgrywce, umiejętnościach i podejmowaniu decyzji samym w sobie, a nie w konieczności wyuczenia się interfejsu, czy zrozumienia, jak ta gra w ogóle działa.

Jeśli jesteś jednym z tych graczy, przepalisz się przez Normal, dobijesz do Koszmaru i tutaj zaczniesz się czuć coraz lepiej. Trzeba tylko zrozumieć, że nie każdy jest taki, jak ty, a naszym zadaniem jest zrobienie gry, którą szeroki wachlarz ludzi będzie się mógł zadowolić.

Zgadzam się ze wszystkim, za wyjątkiem tego całego "przerżnięcia się przez Normal", które moim zdaniem jest do kitu. Chcę za pierwszym razem cieszyć się fabułą i z miejsca stawać przed wyzwaniami. Wygląda jednak na to, że przynajmniej do Koszmaru nie będzie mi to dane. Jednak do tego czasu, całą fabułę będę już znał.

Nie jestem pewien, jak można by to rozwiązać, tak czy owak, trochę lipa.

Naprawdę wiele ludzi u nas ma problemy z późniejszymi aktami Normalnego poziomu trudności (na przykład przez całe tygodnie nie mogą sobie poradzić z ostatnim bossem), nie chcę jednak zachęcać kogokolwiek do późniejszego przywoływania moich słów w rodzaju "Mówiłeś, że będzie trudno!" 🙂 Nie jestem pewien, czy można cokolwiek tu jeszcze dostroić przed premierą.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 24.04.2012 14:35

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

5 komentarzy to “Nabijanie Poziomów Jest Bezmyślne?”

  1. khorba says:

    przywroccie drzewko skili i rozdawania pointow i bedzie gi

  2. abra-kadabra says:

    NIE

    Tak jest dobrze!

  3. Fanboy says:

    Fanboye Diablo atakują!!!!!!!!

  4. gość says:

    Ludzie nie rozumieją że będzie można ingerować w statystyki po przez itemy. Jak graliśmy przez weekend w open betę mój koleś wycrafcił rare belt dla barba i chodź był on od 25 czy 27lvl posiadał +62 do siły, ileś tam do vita i co najważniejsze miał 1socket. Mało komuś siły w tym przedmiocie? Włóż sobie kamyk i będziesz miał więcej. Chcesz jednak taki item z intem? Pocraftuj trochę a za którymś razem zrobisz.
    Mi to odpowiada. Na pewno lepsze to niż walenie 1000000 puntków jak w Diablo2 w vita żeby się liczyć z buildem na hellu i uberach.
    Żeby nie było że jestem jakiś fanboy. A’propos skilli – muszę niestety pograć w fulla żeby wyrobić sobie opinię czy taki system jest ok. Jeżeli chodzi o runy do skilli to jednak wolałbym żeby się je znajdowało niż żeby były odblokowywane. Trochę teraz za prosto. W sumie to pojęcie build na daną chwilę w D3 traci swoją wartość bo każdy może mieć wszystko niemalże na raz.

  5. Jinxu says:

    Uważam, że system, jaki obrany został teraz w diablo 3 jest bardzo fajny i dający pewne ciekawe możliwości podczas grania, których nie osiągniemy przy starym systemie rozdawania punkcików.
    Mianowicie w d2 gra się wobec już sprawdzonych schematów i wybierając postać już wiemy gdzie punkciki się popakuje i tak biegamy na maksymalnym levelu i według danego schematu farmujemy grę, co po pewnym czasie nudzi, bo ciągle tak samo unicestwiamy wrogów i wtedy reset umiejętności i na innym schemacie się bawimy i robi się pewne koło w historii grania.
    Natomiast rozwój postaci w D3 spodobał się mnie, bo każdej chwili można zmieniać umiejętności, jakie posiadamy a co za tym idzie pewnie to wykorzystane zostanie na wyższych lewelach żeby zwyciężać będzie trzeba zmieniać umiejętności w biegu by niszczyć wrogów (bo np. się nie przedrzemy na aktualne używanej), co czynić będzie grę bardziej zmienną trochę taktyczną.
    Uważam, że w D2 mamy ślepe złudzenie, że rządzimy i mamy władze nad rozwojem postaci by była naj, naj, naj, naj, bo mamy własny najlepszy schemat albo znajdujemy taki u wujka google.
    To już wole używać wszystkich umiejętności z całego „drzewka umiejętności” kiedy tylko sobie zażyczę.

Skomentuj wpis.