Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Nerf Hammer: WW/Sprint Barbarzyńcy, Tornado Energii Czarownika

W notach do wersji PTR łaty 1.0.5 znaleźć można zapis traktujący o redukcji współczynnika efektu proc w runicznej umiejętności Szybki Jak Wiatr (Sprint) Barbarzyńcy:

  • Sprint
    • Runa Umiejętności – Szybki Jak Wiatr
      • Współczynnik proc zredukowany z 0.2 do 0.08

Wszyscy, którzy graja Barbarzyńcą w buildzie Sprint/WW zaciskają już zęby na myśl o dramatycznym spadku wydajności ich postaci (po prawdzie, Barbarzyńcy Sprint/WW staną się wreszcie "śmiertelnikami"). Temat trafił na forum z palców rozgoryczonego fana. Przybyła Lylirra i zaserwowała jedną z najdłuższych odpowiedzi w swojej karierze:

Gdzie jest zróżnicowanie w fakcie odcięcia głowy temu buildowi? Nie zapłaciłem za D3 1.0.5, przynajmniej oddajcie mi moje pieniądze!

Szybki Jak Wiatry czyni Barbarzyńców z WW/podwójnym tornado bardzo potężnymi, łącząc w sobie szereg korzyści w jedną, zgrabną paczkę: regenerację życia, przyrost Furii, obrażenia, mobilność w zwarciu oraz prędkość poruszania się. Wszystko, co najważniejsze. Spytaj kogokolwiek (albo przyjrzyj się postom na tym forum) i z miejsca usłyszysz odpowiedź, że Barbarzyńcy WW są niesamowicie potężni i kiedykolwiek ktoś wspomni słowo "nerf", ten build jest pierwszym, który przychodzi ludziom do głowy.

Myślę, że większość graczy -- czy się do tego publicznie przyznają, czy nie -- prawdopodobnie zgodzi się, że tornada pozostawiane po sprincie (umiejętności, która jest sama w sobie użyteczna, daje premie do mobilności oraz efekty proc włącznie z LoH oraz Do Boju [Bitewny Szał]) nie powinny być tak potężne w porównaniu do innych umiejętności, które mają restrykcje. Na przykład Młot Starożytnych, który który wymaga stania w miejscu i zamachu, a jego jedynym przeznaczeniem jest zadawanie obrażeń. Chcielibyśmy trochę bardziej zrównać tą umiejętność z innymi opcjami buildowymi i myślimy, że czysto projektowego punktu widzenia, problemem jest proc wyzwalany przez tornada, konkretnie LoH.

Zwiększenie szans na przeżycie, które zyskujesz przez WW z LoH jest zdecydowanie znaczniejsze, niż to, co do zaoferowania mają inne dostępne buildy. Wcześniej nie był to wielki problem, jednak po zapowiedzeniu Siły Potworów stało się jasne, że trzeba będzie trochę postroić. Kiedy przeprowadzaliśmy pierwotne testy pod 1.0.5, wszystko, co nie zabijało WW Barbarzyńców w pierwszej sekundzie walki, nie stanowiło dalej żadnego zagrożenia  i co gorsza, problem pozostawał nawet na wyższych poziomach Siły Potworów. Wartości obrażeń zadawane przez przeciwników na wyższych poziomach Siły Potworów są szalone i podczas gdy WW Barbarzyńca miał się dobrze, pozostałe klasy i buildy Barbarzyńcy czułyby się okrutnie nie fair.


To wprowadziło jeszcze jeden problem: Jeśli WW Barbarzyńca mógł się wyleczyć z zera do pełni żywotności w pół sekundy, to aby cokolwiek mogło cię zabić, musiałoby zbić ci żywotność z pełni do zera w mniej, niż pół sekundy. Zdecydowanie moglibyśmy zwiększyć rozmiar i częstotliwość skoków obrażeń, jednak większości graczy nie podoba się towarzyszący temu insta-gib i sami się zgadzamy, że przejście z pełni żywotności do ŚMIERCI bez możliwości zaobserwowania jej spadku na niższe wartości trochę spłyca całe doświadczenie walki. Okresy, w których chcesz gracz bardziej konserwatywnie vs. bardziej agresywnie dodaje walce głębi i czyni ją bardziej interesującą, więc (generalnie) staramy się unikać wywoływania sytuacji, w których skokowe obrażenia są normą.

Więc choć naprawdę ten build nam się podobał, ostatecznie zebrane przez nas dane przekonały nas, że WW potrzebuje zmiany.

Oni lubią nerfować fajne buildy.

Coby nakreślić trochę historii, kiedy zaczęliśmy szukać metod na lepsze zrównoważenie Szybkiego Jak Wiatr, nie chcieliśmy całkowicie usuwać zdolności tornad do wywołania efektów proc. Miast zupełnie ten build łamać, chcieliśmy znaleźć sposób na zredukowanie jego niesłychanej wydajności bez usuwania fundamentalnie napędzających go mechanik. Dyskutowaliśmy również nad opcjami alternatywni do strojenia współczynnika efektów proc:

  • Przyglądaliśmy się nerfowi jedynie obrażeń zadawanych przez tornada, co pozwoliłoby nam zachować jądro mechaniki bez utrzymywania znacznej przewagi w wydajności tego buildu nad pozostałymi, jednak regeneracja żywotności nadal czyniła grę zbyt skokową na wyższych poziomach Siły Potworów.
  • Przyglądaliśmy się również redukcji prędkości poruszania się. Jednak zwiększenie prędkości biegu jest jądrem Sprintu, więc nie pasowało nam zmienianie tego aspektu tej umiejętności. Fakt posiadania mobilności w zwarciu jest fundamentalnym powodem pozostawiania za sobą tornad po sprincie, więc usunięcie tego aspektu byłoby równoznaczne z całkowitym wylotem tej umiejętności z gry, a to nas nie interesuje.
  • Ostatnią alternatywą były koszta w Furii. Furię zyskujesz z WW, pochodzi ona z Bitewnego Szału - Do Boju! Do Boju wydaje się wchodzić w interakcje z innymi umiejętności bez zarzutów, co tak naprawdę jeszcze bardziej podkreśla fakt jątrzenia się problemu w zdolności tornad do efektów proc.

Po mozolnych wewnętrznych testach i gorących debatach, ostatecznie zdecydowaliśmy zaadresować sedno problemu i zredukować współczynnik proc Szybkiego Jak Wiatr o znaczną wartość (z 0.2 do 0.08). Chcemy być pewni, że WW jest nadal wartościowe, więc celem kompensacji zmniejszyliśmy również koszt Furii za WW z 16 do 9. Powinno to dalej pozwalać graczom na ciągłe pozostawanie w WW, zmniejszając potrzebą posiadania Sprintu, by w ogóle z WW korzystać.

Oczywiście bardzo wyczekujemy graczy na PTR, celem przetestowania tych zmian na własnej skórze i podzielenia się wrażeniami. Szlifujemy jeszcze kilka problemów z clientem PTR, mamy jednak nadzieję, że będziemy mogli zacząć zbierać wasze opinie już wkrótce . 🙂

Powyższa niebieska odpowiedź zasugerowała kolejnemu fanowi próbę uzyskania podobnej w temacie nerfu Tornada Energii Czarownika:

Przeczytałem bardzo ładnego i szczegółowego posta na temat redukcji współczynnika proc Szybkiego Jak Wiatr, autorstwa Lylirry. Czy można dostać równie ładnego posta na temat branych pod uwagę metod podejścia do zmiany współczynników TE? Pierwotna zmiana została oparta na wysokich częstotliwościach proc Legendarnych. Jednak, o ile cała społeczność Czarowników się n ie myli, nie ma legendarnych, które by rzeczywiście wchodziły w interakcje z naszymi współczynnikami proc, prócz Skorn, które wcale nie jest wykorzystywane jedynie w buildzie CM/TE.

W 1.0.4 zredukowaliśmy współczynnik proc Tornada Energii z 0.25 do 0.125 i zaaplikowaliśmy tą zmianę do czterech z pięciu run. Problem w tym, że naszą intencją była aplikacja do wszystkich pięciu, włącznie z Łowcą Burz i zamierzamy tą pomyłkę naprawić w 1.0.5 (redukcja będzie z 0.5 do 0.125 celem zrównania z resztą). Prawdopodobnie można to teraz potraktować, jak bug fix, jednak aby wszystko pozostało jasne i przejrzyste, wyszczególniamy to jako normalną poprawkę w notach do PTR łaty 1.0.5. Możliwe, że to podejście się zmieni względem not do wersji Live, zależy to jednak od waszych opinii. 🙂

Co do pierwotnego powodu zmiany współczynników proc Tornada Energii, Wyatt całkiem nieźle to podsumował z w swoim blogu zapowiadającym 1.0.4: http://us.battle.net/d3/en/blog/6939564/

Kto tym razem oberwie nerf-młotem, może lamentować w komentarzach.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 26.09.2012 14:05

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.