Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Nienastrojone Runy, Swapping Umiejętności, Losowość i Nostalgia D2

Nienastrojone Runy Umiejętności. Chyba w ogóle nie wspominaliśmy na ten temat do tej pory, lub trochę za mało uwagi mu poświęciliśmy. Nienastrojona runa, to swego rodzaju niezidentyfikowana runa, której identyfikacja następuje w momencie włożenia jej do umiejętności (dopiero w tym momencie, losujemy jej rodzaj). Do tego, takie runy miały mieć 1 - 2 losowe modyfikatory magiczne, zwiększające na przykład Attack i Defense. Mówię, że "miały", bo jak się okazuje, Niebiescy zupełnie nie wiedzą co z nich ostatecznie wyjdzie. Przy okazji tematu, Bashiok wspomina o swappingu umiejętności (podmienianiu ich "w biegu", co jest wciąż dość kontrowersyjną sprawą):


System Run Nienastrojonych jest w obecnym jego rozumieniu niewykonalny.

#1) Po prostu za dużo możliwości.

5 klas * 20 umiejętności na klasę *5 pięć run na umiejętność = 500 run
Teraz powiedzmy, że jest 5 losowych statystyk, każda z 5 różnymi # statystyk.

500*5*5 = 12,500 możliwych run rangi X
7 rang run => 87,500 możliwych w sumie run.

Bez filtrów, nie dałoby się przez nie wszystkie przejść w rozsądnym czasie.
Nawet jeśli odfiltrujesz rangi i klasy, nadal zostanie ci 2,500 możliwych run, nie wliczając duplikatów.

#2) Za mało miejsca w ekwipunku.

Czarownik ma 25 umiejętności i 125 możliwych run. Jest oczywiście bardzo problematyczne, jeśli chcesz próbować różnych buildów.

Nawet jeśli założysz, że możesz zostawić runy do nieużywanych umiejętności, nadal będziesz potrzebować 100 slotów ekwipunku na pozostałe runy. Z pięcioma klasami, mamy zatrważające ~500 run, na które trzeba znaleźć miejsce w inwentarzu.

Podstawowy inwentarz i skrzynia mają ~102 sloty. Po prostu nie ma miejsca na noszenie tych wszystkich run bez tworzenia mułów. A z pięcioma mułami, pamiętając o limicie 10 postaci, mamy jedynie ~300 slotów w skrzyni. Gdzie podziać pozostałe ~200?

Naturalnie nawet nie wziąłem pod uwagę tysięcy nienastrojonych run, których trzeba do zdobycia wszystkich możliwych run.

Sumując wszystko, okazuje się, że ten system w naszym obecnym rozumieniu jest zwyczajnie nie wykonalny. Albo więc mamy złe, albo niepełne informacje.

Nie mamy pojęcia jak będzie działał system run nienastrojonych, lub czy też w ogóle będzie działał. Próbujemy różnych rozwiązań, jednak raczej zbyt wiele nie będziemy o tym rozmawiać, nim nie pojawią się konkrety. Może na BlizzConie trochę więcej na ten temat będzie? ...może nie.

Trochę przy okazji, przyglądamy się opcji ograniczenia zmieniania umiejętności tylko w mieście. Definitywnie jeszcze się nie zdecydowaliśmy, jednak cobyście się dziwili, w pewnym momencie może się to pojawić w którymś patchu do bety. Bądźcie po prostu świadomi, że póki się nad tym zastanawiamy i nie jest to permanentne rozwiązanie.

Teraz temat powszechnego wrażenia beta testerów o niskim poziomie losowości pierwszych etapów rozgrywki, które w mniej lub bardziej ostatecznym wymiarze mamy właśnie w becie:

Obejrzałem całkiem sporo materiałów wideo z rozgrywki w becie i jestem trochę zmartwiony poziomem losowości, czy też jego braku w świecie gry i jego lochach. Może trochę za wcześnie na takie opinie, jednak wydaje mi się, losowe lochy są... praktycznie za każdym razem takie same. Katedra też się specjalnie nie różni przy każdym przejściu. Nie wiem, czy zwyczajnie za mało wideo widziałem, czy też nie wszytko w kwestii losowości zostało już zaimplementowane, odnoszę jednak wrażenie, że Diablo 2 było bardziej losowe w kwestii świata gry.

Czy późniejsze akty będą bardziej losowe? Może już nawet w późniejszych etapach I Aktu? Zdaję sobie sprawę, że w becie zabijamy w zasadzie ekwiwalent Krwawej Orlicy, więc może za wcześnie wyciągam swoje wnioski. Po prostu się martwię, bo losowość jest kluczem do utrzymania świeżości rozgrywki.

Sam początek gry specjalnie prowadzi was za rączkę i jest ekstremalnie liniowy. Chcemy by każdy mógł zasiąść do gry i od samego początku się nią cieszyć. Oznacza to, że dużo czasu poświęciliśmy na osiągnięcie łagodnego i odpowiednio poprowadzonego początku gry. W rzeczywistości, jeśli siądziesz do Diablo II, przekonasz się, że poziom trudności i liniowość na samym początku są praktycznie takie same. Gra zaczyna się otwierać w późniejszym etapie Aktu I, a w szczególności w Akcie II.

Znaczna większość z was przejdzie przez Normal bez zająknięcia i nie ma w tym nic złego, jako że większość z procesu budowy postaci i jej dostosowywania nawet się nie zaczyna przed Koszmarem.

Na koniec, fan dopytuje się o stan nostalgii pracowników Blizzard'a względem Diablo II. Odpowiada CM Zhydaris:

Z pewnością nie jestem jedyny.

Ilu z was zaczęło nową postać w D2? Ja zrobiłem sobie kolejną amazonkę 😛

W tej chwili wypróbowuję Zabójczynię, w przeszłości zawsze wolałem klasy nie walczące wręcz i nadszedł chyba czas na zmianę!

No i oczywiście, zawsze jest dobra pora no nową postać w D2!

Wyświadcz mi przysługę i przeprowadź szybką (oczywiście nieoficjalną) sondę co do tego, ilu ludzi z ekipy D3 grało w D2 w wolnym czasie (nie jako badania tematu) w zeszłym roku? Dzięki!

Nie mogę mówić za Ekipę Deweloperską, siedzę w naszej Europejskiej filii, widziałem jednak ostatnio ludzi w biurze Europejskiej Ekipy Społecznościowej grających w D2.

D2 zawsze będzie miało miejsce w moim sercu. W końcu grając pierwszy raz w Diablo II będąc łepkiem, uzmysłowiłem sobie, że "Hej, to właśnie będę chciał robić jak dorosnę". Jestem przekonany, że każdy z moich kolegów z pracy czuje się tak samo. Po prostu uwielbiamy nasze gry, zarówno nowe jak i stare.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 29.09.2011 08:41

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

11 komentarzy to “Nienastrojone Runy, Swapping Umiejętności, Losowość i Nostalgia D2”

  1. Aser says:

    Mnie osobiście cieszy fakt, że „większość z procesu budowy postaci i jej dostosowywania nawet się nie zaczyna przed Koszmarem”. Dzięki temu będę mógł zacząć 2 lub 3 postaciami jednocześnie i przed „właściwą” grą wybrać taką, która Mi najbardziej odpowiada. Zresztą nie oszukujmy się Diablo2 też było banalnie łatwe na poziomie Normal.

  2. kalmarek says:

    nie no teraz przeciez sterta osob zacznie opowiadac jak to w siedlisku zla byl hardcore i gineli na kazdym kroku a d3 jest banalne…. ludzie! graliscie w tamta gre 11 lat temu!

  3. Aser says:

    No i co pany, lypa. Lypa jak sto pięćdziesiąt. Od ostatniej „fali” 26/27.09 bety ani widu, ani słychu. Pytanie jest nst. czy na weekend będzie jakaś mała seria zaproszeń czy musimy czekać do początku nst tygodnia. Bo o tym, że będą jeszcze zaproszenia jestem w 100% przekonany.

    • Iskariota says:

      @Aser: Oficjalnie rzecz biorąc, Opt-In Beta (czyli dla zwykłego śmiertelnika co się zgłosił) zaczęła się tylko i wyłącznie w Stanach. Nie wiadomo kiedy przyjdzie czas na Europę. Także może być i pięć kolejnych „fal” za oceanem, zanim Stary Kontynent dostanie swoje.

      • Aser says:

        Hmmm Ja przez to rozumiałem, że po prostu Europa gra na serverach US bo na czas bety nie będzie dostępnych serverów europejskich. W każdym razie kilku polaków dostało się do bety przez zaproszenia Opt-in jak i niektóre fansite’y… Reasumując z tego co widzę na forach oficjalnej strony o Diablo3 jest może garstwa osób co by zgadzało się z tym co napisałeś. Wierzę, że tak jest masz rację i nadal czekam, ale skąd „oni mają” ;/. Wierzę też, żę ta strona dostanie kilka zaproszeń, a wtedy nie zejdę Ci z głowy puki nie dostanę od Ciebie mojego małego malutkiego marzenia zagrania w betę Diablo3

  4. Aser says:

    Obiecaj Mi jedno, że jak dostaniesz extra zaproszenie to podurujesz Mi je, co? czytam tą stronę od końca 2009 nie możesz Mi tego zrobić. Obiecaj i już już zamykam temat 😉

  5. waski says:

    nie działa strona battle.net. moze cos aktualizuja???

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.