Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Reakcje Społeczności na Aktualizację Jaya Wilsona

Wczorajsze wystąpienie Jaya Wilsona nie mogło przejść bez echa. Zmiany są duże, miejscami nawet zaskakująco i kontrowersyjne duże. brak zwojów identyfikacji i zastąpienie ich zwykłym kliknięciem prawym przyciskiem myszy, wycięcie Kostki Nephalemów i Kociołka Jordana (kowal odpowiada teraz za złomowanie), dedykowany przycisk użycia mikstury zrobiony z piątego slotu umiejętności na dolnym hotbarze, zmiany nazw atrybutów i części z ich funkcji i wreszcie - usunięcie Mistyka (oficjalnie - Wieszczki). Bardziej może dziwić nawet zakres tych zmian, niż one same, szczególnie na ostatniej prostej przed premierą. Na oficjalnych forach zawrzało i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, zjawił się srebrnopalcy Bashiok, coby trochę przykręcić pokrętło pod gotującymi się fanami:

Pamiętajcie, że wszystko, co zostało wyszczególnione w dzisiejszym artykule, jest już w grze i w większości przypadków, zostało skończone. Jak już dostaniecie 10# Patch i sami się o tym przekonacie, wydaje mi  się, że dotrze do was, że nie było tu mowy o teoretycznych zmianach, nad którymi jeszcze niby pracujemy; są to zmiany, które zostały już wprowadzone. Ewidentnie przycisk mikstur potrzebuje jeszcze trochę pracy, coby go odpowiednio pod wszystko podpiąć, a zmiany w atrybutach postaci muszą zostać zbalansowane i przetestowane względem przedmiotów w całej rozciągłości gry, jednak ogólnie rzecz biorąc, są to zmiany, które zostały już wprowadzone.

Nie chcę wywrzeć na was wrażenia, że jesteśmy już blisko premiery, czy też obwieścić, że "tylko <-- tyle --> jeszcze pracy zostało", jednak większość z tych zmian jest całkiem jasna i została już wprowadzona. Jest tego oczywiście więcej: umiejętności i runy, więcej affixów, więcej przedmiotów, funkcje Battle.net, testy, testy i jeszcze więcej testów, etc. Więc to jeszcze nie koniec, jednak powtarzam: żadna z dzisiaj przedstawionych zmian nie jest w fazie teoretycznej czy przed implementacją.

Zgadzam się z większością tu piszących, że jest wyraźnie jest coś BARDZO nie tak z dopasowaniem elementów gry, skoro mamy do czynienia z tak ekstensywnym żonglowaniem systemami i funkcjami. Tracę wiarę w Blizzardowską "wizję" tej gry, szczerze, wydaje mi się, że ekipa deweloperska nie jest już nawet pewna tego, co chcą tu osiągnąć. Może przyszedł czas na zasięgnięcie języka/poproszenie o pomoc z zewnątrz, coby przynajmniej wyszło z tego coś grywalnego przed 2013 rokiem. Po prostu naprawdę trudno mi jest ogarnąć fakt, że zupełnie nie potrafią wykombinować, co chcą zrobić z ogólnym modelem rozgrywki, dodać to, usunąć tamto, dodać tamto. Weźcie się zdecydujcie albo znajdźcie kogoś, kto będzie to potrafił i nie zmieni zdania po jakimś czasie. Jesteście podobno najlepsi w branży, Blizz, zachowujcie się więc jak na kogoś takiego przystało.

I przy okazji, akurat PODOBAJĄ mi się te nowe zmiany, jednak chciałby, by konieczność ich wprowadzenia nigdy się pojawiła, o ile ma to jakiś sens.

To dość dziwne, bo właśnie w taki sposób pracujemy nad każdą jedną naszą grą. Trzeba się temu systemowi poświęcić w całości. Trzeba w niego wierzyć, trzeba go sprzedać i mieć absolutną pewność, że jest możliwe najlepszy... dopóki nie zdasz sobie sprawy, że taki nie jest, wyrzucasz go i zastępujesz nowym, lepszym rozwiązaniem, którego przewagę nad poprzednim, właśnie sobie uświadomiłeś. Nie robisz czegoś na pół [email protected]#& tak jak i nie siedzisz jak głupi, testując możliwe teorie, znajdujesz najlepsze z dostępnych ci rozwiązań i wgryzasz się weń z pełną mocą. To jest jedyny sposób na prawdziwe czegoś przetestowanie i przekonanie się, czy płot pod napięciem ma jakieś słabe punkty.

Na tym polega nasz iteracyjny design gier. Tak to się u nas robi. Wydaje mi się, że sprawa polega na tym, że Diablo III jest prawdziwie pierwszą grą, moim zdaniem, w której okno na proces projektowania było otwarte na całą szerokość od samego początku* (i niech mnie, jeśli nie pozostało takim na długo). Nie było BlizzConu podczas prac nad Diablo II, Warcraft III, czy nawet World of Warcraft. Nie było stron internetowych, prezentujących rozległe, głębokie w analizy problemów artykuły, nie mieliśmy miliardów ludzi w internecie, nie było Twittera i Facebooka, chatów Q&A na żywo i całej reszty tego wszystkiego, co daje wam dostęp do procesu deweloperskiego danej gry. Nam nie małą przyjemność sprawia możliwość dzielenia się z wami tymi informacjami. Wszyscy macie okazje śledzić proces tworzenia naszych gier! Uważamy, że to świetna sprawa. Ma ona jednak swoje wady, w postaci częstych trudności w pojęciu naszych decyzji. Nie będę was prosił o "Zaufanie Blizzardowi" [lepiej to brzmi po angielsku - Trust in Blizzard; odniesienie do Trust in God - przyp. red.] czy proponował inne, równie wybujałe motto, chcę jednak zaznaczyć, że ten proces deweloperski w niczym nie różni się od wcześniejszych.

*Pewnie, że był StarCraft II, jednak zmiany w designie nie są aż tak WIELKIE, ponieważ chodziło w nich bardziej o indywidualne jednostki i ich balans, choć pod koniec prac deweloperskich, były całkiem poważne zmiany w systemach StarCraft'a II.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 20.01.2012 18:05

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “Reakcje Społeczności na Aktualizację Jaya Wilsona”

  1. TYMCIO says:

    Fajnie Bashiok powiedział. Myślę, że proces tworzenia każdej jednej ich gry wyglądał tak samo. Diablo 2 powstawało tak samo, tyle że nie mieliśmy (mieliście, bo ja to dzieckiem byłem jak ta gra powstawała, z resztą nadal jestem XD) takiego ogromnego wglądu w proces developerski tak jak to Bashiok powiedział. A gra wyszła, fanów oczarowała swoją genialnością i była grana przez nich przez dekadę, z resztą nadal jest … gdybyśmy nie mieli takiego wglądu w proces tworzenia D3 efekt byłby taki sam jak przy D2, sami sobie to fundujemy !!

  2. BiałoBrody says:

    „…poczekamy zobaczymy…”

    Ja wierze w potencjał niebieskich i coś czuję że jak wyjdzie DIABLO3 to ta gra „pozamiata”
    w przedziale gier H&S!
    Zresztą czy zawiedliśmy się kiedykolwiek na ich dziełach?
    No pewnie że nie! 🙂
    Więc pozostaje nam zakasać rękawy i cierpliwie siedzieć na 4 literach w oczekiwaniu na premiere tej gry 🙂

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.