Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Runic Games (Torchlight) AMA – Transkrypt Pytań o Diablo!

Jak w temacie! Ekipa z Runic Games – autorzy między innymi Torchlight i właśnie mającego premierę Torchlight IIzrobiła na reddicie AMA (Ask Me Anything), w którym prócz zatrzęsienia pytań około Runicowo-Torchlightowych padło też kilka odnośnie Diablo samego w sobie, Diablo 3, Blizzard North oraz przyszłości serii. Poniżej znajdziecie transkrypt najważniejszych momentów. Enjoy!

Pytanie: Macie już dość pytań o Diablo 3?
Erich Schaefer: TAK!

Pytanie: Czy wprowadziliście do Torchlight 2 jakiekolwiek zmiany w oparciu o to, jak gracze Diablo 3 zareagowali na zmiany Blizzarda zaimplementowane do serii Diablo? Jeśli tak, co w rezultacie zmieniliście?
Marsh Lefler: Będąc zupełnie szery, nie potrafię sobie przypomnieć ani jednej rzeczy, jaką byśmy zmienili z tego powodu. Wiedzieliśmy, jaką grę robimy w momencie premiery Diablo 3, nie było już czasu na zmienianie jądra mechaniki naszej gry. (musieliśmy być gotowi na koniec lata!)

Matt Tanwanteng (Tiamat): Po prawdzie, właściwie nic. Biorąc pod uwagę kierunek, w jaki szła nasza gra, ich decyzje względem designu nie miały wpływu na nasze. Największa zmiana polegała chyba na zmianie nazwy pierwszego lochu, jako że też nazywał się Defiled Crypt.

Pytanie: W jakich stosunkach żyją Max Schaefer, Erich Schaefer, David Brevik oraz Bill Roper w 2012? Czy pierwotna drużyna z Condor jeszcze ze sobą rozmawia i trzyma sztamę? Moim zdaniem, te imiona i nazwiska to najwspanialsza kombinacja umysłów w branży.
Erich Schaefer: Max i ja trzymamy się całkiem blisko, jako że jesteśmy braćmi, mieszkamy w tym samym budynku i pracujemy w tym samym miejscu. Nadal jesteśmy przyjaciółmi z Brevikiem i Roperem. Nie widuję ich już tak często, jakbym chciał, szczególnie Billa, który wyjechał, łączą nas jednak trwałe więzi ukute dobrymi i trudnymi momentami w naszych karierach. Z ekipą Condor raczej nie utrzymuję stałych kontaktów, za wyjątkiem Matta Ulemena, Petera Hu i kilku gości, z którymi kumplowałem się jeszcze przed Condorem, fajnie jest jednak spotkać ich na konwentach i okazjonalnych popijawach.

Pytanie: "Jednym z kluczowych powodów waszego zamknięcia, był kiepski progres Blizzard North przy tym, co miało być ostatecznie Diablo III i nie spełniało oczekiwań Vivendi" - Pytanie 1, zgadzacie się z poprzednim rozumowaniem stojącym za rozwiązaniem B.North? Jeśli nie, jaki był wasz powód, prawdziwy powód?
Erich Schaefer: Tamten powód to jakiś żart! Nigdy wcześniej tego nie słyszałem. Powodów naszego rozstania było wiele, jednak głównym był fakt próby sprzedania naszego studia przez Vivendi, które nie pytało się nas o zdanie w tym temacie (zarówno ekipy z południa i północy). Sam proces zaczynał trwać coraz dłużej i w miarę jego trwania, Vivendi coraz bardziej odraczało negocjacje na temat struktury naszych bonusów. (Nasze zyski ciągle rosły, ale struktura bonusów za nimi nie nadążała ze względu na jakieś złożone pierdoły.) Powiedzieliśmy więc: "hej, albo będziemy mieli coś do poweidzenia na ten temat... wiecie, o naszej przyszłości i w ogóle.. albo odejdziemy." Na co oni: pa-pa.  Jeszcze jednym powodem dla mnie osobiście był fakt tego, że się w Blizzardzie zaczynałem rozleniwiać i tyć. Trzeba mi było nowych przygód.

Pytanie: Uważam, że obecna ekipa w Blizzard nie tyle nie podołała zadaniu, co zmasakrowała wasze dzieło swoją wersją "Diablo" 3. Zdaję sobie sprawę ze swojej stronniczości względem Diablo 2, jednak każdy, kto grał w D1/D2 i ma do czynienia z Diablo 3 z łatwością może dostrzec, że tworzeniu tej części nie towarzyszyła ta sama pasja i oddanie, które wy wkładaliście w tworzenie świata Diablo. Co myślicie o Diablo 3? W sensie, obaj; naprawdę, bądźcie szczerzy. I jeszcze, co byście zrobili inaczej?
Erich Schaefer: Nie uważam, że ekipa D3 czemukolwiek nie podołała a tym bardziej cokolwiek zmasakrowała. Stworzyli wypasioną grę, która sprawiła mi wiele frajdy. Te są straszliwie trudne do zrobienia. Dostrzegam całkiem dużo pasji w efektach ich pracy. To powiedziawszy...

re: Choć uważam, że D3 samo w sobie jest wielkim osiągnięciem, kilka rzeczy, na które się zdecydowali bardzo negatywnie wpływa na moją chęć do dalszego grania. Dom aukcyjny, nawet ten zwykły odwraca uwagę od szukania fantów. Nie znoszę widzieć tych wszystkich super przedmiotów, tak łatwych do kupienia i tak bardzo lepszych od wszystkiego, co mogę znaleźć sam.

Kolejna duża sprawa do customizacja postaci. Naprawdę nie wiem skąd się wziął ten pomysł, że ARPGi potrzebują mniejszej customizacji. Chcę stworzyć postać, która będzie świetna albo beznadziejna w oparciu o moje decyzje. Potem chcę stworzyć koleją, jeszcze później kolejną i jeszcze jedną, zupełnie inną od poprzednich. Pewnie jest sporo ludzi, którzy nie życzą sobie przedzierać się przez te gry po swojemu, dla mnie jednak jest to krytyczna sprawa.

Pytanie: Samemu będąc osobą zatrudniającą ludzi doskonale rozumiem niuanse kontraktowania w branży IT i często się zastanawiałem, czy kłótnia między wami i Blizzardem nie pozwoliła im chociaż skonsultować się z wami względem projektu Diablo 3, coby posłużyć się waszym doświadczeniem twórców świata Diablo. Czy kiedykolwiek byliście proszeni przez Blizzard o konsultacje albo 1099 nad projektem D3? [1099 oznaczałoby tutaj outsourcing usług poradniczych; 1099 to dokładnie rodzaj sprawozdania podatkowego (albo czasami i stanowiska pracy), stosowany w przypadku kontraktowania zewnętrznego wykonania jakiegoś zadania (kupujesz rezultat, nic innego cię nie obchodzi: wydatki, podatki po drodze, etc) – przyp. red.] Jeśli nie, jak duży waszym zdaniem był to błąd? Naprawdę nie jestem w stanie pojąć ich toku myślenia, próbując stworzyć coś bez serca (Max) i mózgu (Erich, wybacz Max) całej koncepcji Diablo. PS: Czy spodziewacie się pracy przy Dodatku do Diablo 3 po tak negatywnych opiniach premierowej wersji, czy myślicie, że biorą pod uwagę pracę z wami dwoma nad Dodatkiem? Chcielibyście w ogóle?
Erich Schaefer: Nie, Blizzard nigdy nie prosił nas o konsultacje. Nigdy by też tego nie zrobili – takie mają zasady i pełne do nich prawo. Ja bym też się na to nie zgodził. Muszę być wewnętrzną częścią ekipy, albo nie mieć z nią niczego do czynienia. Nie wydaje mi się, by było to ich błąd. Ta ekipa musi się rozwijać i krystalizować bez niczego, co mogłoby ich z zewnątrz rozpraszać. Prawdopodobnie byłoby to po prostu zbyt dziwne... Nie widzę się przy pracy nad jakimkolwiek Diablo prócz jednego wyjątku, który jest praktycznie astronomicznie niemożliwy. Jeśli byłoby mnie stać na odkupienie praw, zrobiłbym to natychmiast. Po czym przekazałbym je Davidowi Brevikowi, prawdziwemu Sercu i Umysłowi za Diablo.

Pytanie: Jeśli moglibyście ponownie zjednoczyć oryginalny skład ekipy Blizzard North (David Brevik, Bill Roper) do pracy nad Filmami Diablo 1 i Diablo 2, zrobilibyście to? (Błagam!!) Jeśli tak, z którym reżyserem chcielibyście pracować nad filmem Diablo? Jakieś wybory co do obsady!?
Erich Schaefer: Film Diablo byłby fantastyczny. Ale ja się do tego nie nadaję. Naturalnie trzeba tu Uwe Bolla. (Po prawdzie, to Roper powinien to zrobić). To oczywiście tylko wygłupy z mojej strony. Nie będzie to miało ze mną żadnego związku, nawet jeśli do tego kiedyś dojdzie.

Pytanie: Jakie są twoje osobiście ulubione postacie z uniwersum Diablo i dlaczego?
Erich Schaefer: Moimi ulubionymi postaciami z uniwersum Diablo są wszystkie postacie, które stworzyłem i rozwijałem, wybierałem dlań umiejętności, ekwipowałem i tłukłem tyłek Diablo. Z postaci NPC tylko Caina lubię. [...]

Pytanie: Nie chcę z tego zrobić festiwalu obsmarowywania się nawzajem, ale naprawdę chciałbym wiedzieć, co myślicie o Diablo III zarówno o jego pozytywach, jak i negatywach.
Max Schaefer: Z radością odpowiem. Wiemy, jak trudno się takie gry robi, mamy więc dużo szacunku dla Blizzarda i jego ekipy Diablo III. Nawet jeśli dokonali wyborów różniących się znacznie od naszych, czy tych, które podjęliby niektórzy z ich klientów, nie da się stworzyć gry takiego rozmachu, jakości i dopracowania, bez posiadania oddanej i utalentowanej ekipy. Oczywiście ich premiera nie była idealna (czyje są?), jednak zdają się ciężko pracować nad zaadresowanie problemów graczy i wydaje mi się, że ci, którzy są względem nich nadal negatywnie nastawieni, powinni dać im trochę czasu na poprawki. Z chęcią jednak zapewniamy alternatywę. Ten gatunek jest wystarczająco rozległy by zmieścić przeróżne podejścia i style. Osobiście cieszę się, że Diablo III, Path of Exile, Borderlands 2, Grim Dawn i inne ARPGi dalej napędzają ten gatunek gier. I po prawdzie jesteśmy po trochu wszyscy dłużni Blizzardowi za sprowadzenie dosłownie milionów nowych graczy do naszego gatunku.

Tworzenie gier jest fizycznie i emocjonalnie wyczerpujące. Bardzo bolesne jest obserwowanie poziomu, jaki krytyka niezadowolonych w 100% graczy miejscami sięga i choć z pewnością każdy ma prawo do swojej opinii, jednocześnie winniśmy darzyć odpowiednim szacunkiem tych, którzy spędzają lata swojego życia i esencję talentu na tworzenie tych gier. Runic Games szanuje i podziwia Blizzard za wszystko, co zrobił dla naszej branży.

Pytanie: Diablo 3. Ktokolwiek z was gra? Co wam się najbardziej podoba, a co najmniej?
Matt Tanwanteng (Tiamat): Grałem do 60 po premierze, potem jakieś półtora poziomu mistrzowskiego po 1.0.4. Walka jest świetna i możliwość zabawy z kombinacjami umiejętności jest fajna. Nie podoba mi się konieczność siedzenia w Domu Aukcyjnym.

Pytanie: Nie mam dobrego pytania, chciałem tylko żebyście wiedzieli, że zamiast zrobić pre-order Torchlight II, utopiłem kasę w Diablo 3 i poważnie się poparzyłem. Co powiecie klientom w mojej sytuacji, którzy może boją się wydać kolejne pieniądze na podobną grę w obawie przed powtórką z rozrywki?
Max Schaefer: Podejrzewam, że Diablo 3 w końcu otrzyma tyle łat, że większość ludzi będzie zadowolona. Jedna w międzyczasie, zapoznajcie się z naszymi materiałami wideo, materiałami prasowymi oraz recenzjami i przekonajcie się, do czego podeszliśmy inaczej. Wiele z tego, na co ludzie narzekają w D3 nie istnieje w Torchlight II. Wydaje nam się, że znaczna większość będzie zadowolona z tego, cośmy tu zrobili. Do tego, to tylko $20, więc ryzyko znacznie mniejsze, jeśli okaże się, że ostatecznie ta gra nie jest dla ciebie.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 20.09.2012 12:00

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Runic Games (Torchlight) AMA – Transkrypt Pytań o Diablo!”

  1. L says:

    Dobrze, że nie dają się podpuścić do wywoływania jakiejś niepotrzebnej i tak już rozdmuchanej „wojny”. Flame zostawmy nastolatkom.

    Co do TL2 to zapowiada się ciekawie. Muzyka, którą można pobrać z ich strony jest świetna, choć klimat jest nieco monotonny (jakby wszystko było w Akcie II Diablo 2). Mimo żywszej grafiki może być mroczniejsza od DIII (lol). Oby tylko multi było dobrze zorganizowane (na szczęście można grać po LANie), bo w DIII kurwica bierze od wymuszonego BN. Żeby lagowało na kompach stojących obok na łączu 12 MB to przegięcie.

Skomentuj wpis.