Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Runy – Seria Pytań i Odpowiedzi

Spowinowacony z zagranicznym serwisem www.diablofans.com, Scyberdragon, zadał na forach Diablo 3 pięć pytań szczegółowo traktujących o Runach Umiejętności. Bashiok podjął temat, udzielając mniej lub bardziej konkretnych odpowiedzi. Bez zbędnych ceregieli:

No więc mam jeszcze kilka pytań odnośnie run.

Postaram się!

1. Czy wszystkie runy będą wypadać? Czy może będą działać podobnie do kamieni szlachetnych, gdzie runy wysokiego poziomu trzeba będzie stworzyć?

Obecnie wszystkie rangi run mają wypadać, może się to jednak zmienić. Pojawiało się sporo pomysłów co do możliwości zdobywania run w inny sposób, jednak sukcesywne obniżanie szansy na wypadnięcie dla coraz potężniejszych run, nadal zdaje się być dobrym rozwiązaniem. Pozostaje jeszcze pytanie, w jaki sposób będziemy usuwać runy z obrotu i mamy kilka dobrych na to pomysłów.

2. Wszystkie runy są tak samo rzadkie czy może niektóre są rzadsze od innych?

Dobre pytanie i widzę w jaki sposób można to uzasadnić. Nie wiem jakie są w tym temacie plany, będą musiał spytać. Przeczucie podpowiada mi jednak, że raczej trudno byłoby utrzymać ten swego rodzaju "ranking mocy" run, jednocześnie modyfikując szanse na wypadnięcie, szczególnie po premierze gry, kiedy to patche będą mogły znacznie tu namieszać. "Ta runa jest teraz do kitu, ale wciąż jest najrzadszą!". Prócz tego, w najlepszym scenariuszu, każda runa będzie równie wartościowa dla różnych ludzi i build'ów postaci. Stwierdzenie, że jedna jest mocniejsza od drugiej, oznaczałoby, że prawdopodobnie je balansujemy, a tak nie jest.

Czyż nie są te strumienie świadomości Bashiok'a wkurzające?

3. Czy zwiększanie rangi runy, nie będzie znosiło zmiany do umiejętności jaką wprowadzała ta runa z niższą rangą? Na przykład Alabastrowa Runa z umiejętnością Szamana Poison Dart, zmienia strzałkę w węża. Jak będzie więc działać tu Alabastrowa Runa o wyższej randze?

Tak, mechanika pozostaje bez zmian dla danej runy we wszystkich rangach (mniej lub bardziej), zwyczajnie zwiększając jej moc. W przykładzie Poison Dart z Alabastrową Runą, nie jestem do końca pewien na czym polega zwiększenie mocy, ale prawdopodobnie efekt ogłuszenia staje się intensywniejszy (wyższe rangi ogłuszają cel na dłużej). Runy zmniejszające koszta użycia umiejętności, zmniejszają je jeszcze bardziej wraz ze wzrostem rangi. Runa pomnażająca ilość wystrzeliwanych pocisków, będzie robiła to jeszcze efektywniej wraz ze wzrostem rangi, etc. Nie koniecznie jest to żelazna zasada, gdzie wzmacniana jest tylko jedna cecha runy. Możliwe, że oznacza to w ostatnim przykładzie więcej pocisków i odrobinę więcej obrażeń, coby upewnić się, że efekt jest nadal konkurencyjny w stosunku do pozostałych run i umiejętności. Do pewnego stopnia, musi to być płynny system.

4. W okolicach którego poziomo trzeba będzie być, by móc skorzystać z runy najwyższego poziomu?

Ograniczenie jest w tej chwili oparte o poziom umiejętności. Poziom umiejętności jest określany przez poziom samej postaci i co za tym idzie, ilość punktów które wpompowało się w umiejętność, ale dochodzi też jeszcze kwestia podnoszenia poprzeczki rozwoju umiejętności. W kompletnie zmyślonym przykładzie, możesz potrzebować 6 punktów umiejętności w danej umiejętności, nim będziesz mógł wpakować w nią runę 3 rangi. Jednak nie możesz wydać w tej umiejętności więcej niż 5 punktów, do puki nie podniesiesz poprzeczki rozwoju! Ha HAH!

Mechanika do podnoszenia poprzeczki rozwoju umiejętności, jest wciąż mielona.

5. Jak rzadkie będą runy najwyższych poziomów? Możemy się spodziewać posiadania run najwyższej rangi we wszystkich naszych umiejętnościach, czy może będą one ekstremalnie rzadkie?

To sprowadza się do balansu szansy na wypadnięcie, jednak założenie jest takie, że runy najwyższych rang są długoterminowymi celami dla postaci. Dlatego też, wzmacniają one moc powoli, dzięki czemu nie ma sytuacji, w której ranga 5 runy rozniesie kogoś z tą samą runą o randze 4. Mam jednak przeczucie, że to co właśnie powiedziałem jeszcze mnie pogryzie.

W kwestii pierwszej, lepszym rozwiązaniem zdawałoby się pozostanie przy sukcesywnym zmniejszaniu szansy na wypadnięcie, miast wprowadzania elementu rzemiosła. Kamienie Szlachetne mają już element rzemieślniczy, gdzie każdy poziom jakości od piątego w górę, może być osiągnięty tylko i wyłącznie z pomocą Jubilera (liczby są tu porażające - 19,683 gem'y L5 do uzyskania jednego L14). Wydaje mi się, że zostawiając sprawy takimi, jakimi się mają teraz, obydwa systemy (runy i gem'y) są ładnie od siebie rozróżnione. Dodatkowo, podkręca to mistycyzm kamieni runicznych, które mając na uwadze pewien rodzaj "fantastycznej logiki", są bardzo tajemniczymi obiektami, stworzonymi eony temu przez nie-wiadomo-kogo, nie dającymi się łatwo manipulować przez jakiegokolwiek dzisiejszego dla Sanktuarium rzemieślnika... Poniosło mnie.

Zastawiająca jest jeszcze sprawa czwarta i owa "Mechanika do podnoszenia poprzeczki rozwoju umiejętności". W Diablo 2, poziom postaci robił za poprzeczkę i puki nie zdobyło się wyższego poziomu, nie dało się podnosić dalej poziomu danej umiejętności. Jak dla mnie, działało to dobrze i nie rozumiem (jeszcze) czemu trzeba to zmieniać. Zupełnie nowy system, zastępujący ten z D2, jest całkowicie poza moimi możliwościami spekulacyjnymi - matematyka i wszelakie systemy liczbowe, nie są moją najmocniejszą stroną.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 13.01.2011 13:51

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*