Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Sposób Na Rozgrywkę Końcową – Niekończący Się Dungeon?

Raz jeszcze cytujemy wypowiedź gracza, bez żadnych Niebieskich wstawek. Temat niekończących się lochów był rzeczywiście popularny w okresie przed premierowym, kiedy to wszyscy się zastanawiali, jak będzie wyglądać i jak może wyglądać rozgrywka końcowa w D3 (zanim ogłoszono Inferno). Osobiście od zawsze ten pomysł mi się podobał, z praktycznie tych samych powodów, dla których autor tekstu uważa ten pomysł za wartościowy. Momentami może trochę się zapędza - wydaje mi się, że można to nawet prościej zrobić i osiągnąć ten sam efekt - ale tak czy owak, bardzo dobrze, pomysł odżył, jako że na chwilę obecną, jest to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie problemu braku end-game w Diablo 3.

Smuci natomiast fakt, że nawet jeśli jakimś cudem Niebiescy przyklasnęliby na ten pomysł, nie ma co się łudzić o jego wprowadzeniu przed pierwszy dodatkiem. Do rzeczy:

W przeszłości stworzyłem trochę postów na temat implementacji Niekończącego się Lochu. Pomagając sobie opiniami i ciągłym obmyślaniem tego pomysłu, udało mi się wydestylować, w jaki sposób proponowany przeze mnie loch powinien działać. Czegoś Diablo 3 bardzo brakuje i jestem przekonany, że byłby to wspaniały dodatek do tej gry.

[...]

Niekończący się loch JEST ladderem
Jak dużo ludzi wyczekuje jakiejkolwiek formy współzawodnictwa w D3? Lekko mówiąc, sporo. Rozchodzi się o to, że niekończący się loch można połączyć z sezonem ligowym opartym na głębokości, do jakiej gracze dotarli, gdzie na pierwszym miejscu w zestawieniu jest ten, kto dotarł najgłębiej. Dzięki temu gracze mieliby co między sobą porównywać, jako że każdy gracz miałby jakieś miejsce w tabeli. Można by taką ligę resetować dwa razy w roku, dając tym samym dużo zachęty do powracania do gry.

Tam, gdzie są fanty
Pośród opinii do tego tematu mamy dwie różne na to metody. Jedna polega na wyższych poziomach przedmiotów, druga na wyższym Magic Find. Obie kwestie determinowane są tym, jak nisko udało ci się zejść; rosną w miarę tego, im głębiej schodzisz. Jednak odkładając na bok opinie na ten temat i przeglądając inne posty o łupach, pojawia się jeszcze jeden pomysł.

- Mieniące się Rzadkie Przedmioty: Patent polega na tym, że fanty tej jakości nie dawałby bonusów wyższych, niż maksymalne statystyki dla przedmiotu ilvl63, gwarantując jednak pewien poziom jakości. Taki przedmiot zauważalnie by się odróżniał od innych leżąc na ziemi, byłby bardziej złoty, mógłby się nawet swoiście "mienić". Ten sprzęt miałby po prostu inny schemat RNG. Np. jeśli obecnie przedmiot ilvl63 może wylosować od 20 do 200 Vit na pasie, wersja mieniąca się miałaby widełki od 80 do 200, dając znacznie większe szanse na wylosowanie jego wersji z zadowalającymi statystykami.

Nawiasem: Nazwa "Mieniący się Rzadki Przedmiot" pochodzi z posta na tych forach i uznałem, że całkiem dobrze pasuje do tego pomysłu na przedmioty.

Prawdziwe wyzwania, a nie sztuczne wyzwania
Trochę frustrujące jest zderzenie ze ścianą przy pierwszym wejściu na Inferno i co gorsza, mało ma to związku z umiejętnościami tego, który w tą ścianę głową bije. Inferno stało się testem sprzętu na podstawie crit/all res/LOH i tym podobnych, a zamysł jest taki, że taki loch mógłby pomóc z odejściem od takiego sposobu myślenia. Zakłada się tutaj, że żywotność i obrażenia potworów będą rosnąć z każdym kolejnym poziomem, jednak unikalne mechaniki walki z potworami w połączeniu ze środowiskiem, które definiuje jakie decyzje możesz podjąć w danej sytuacji, co daje w efekcie coraz intensywniejszą rozgrywkę z każdym zejściem niżej, jest zupełnie nowym podejściem do tego tematu.

- Choć nigdy bym nie powiedział, że ta gra powinna więcej czerpać z WoWa, można by się przyjrzeć niektórym mechanikom walk z bossami raidowymi. Nawet łatwiejsi bossowie mają mechaniki, które są zabójcze, jeśli kompetentnie się do nich nie podchodzi i taki design sprawia o wiele więcej frajdy, niż bossowie, którzy mogą cię zabić kilkoma uderzeniami za każdym razem (oczywiście trochę mniej się to daje we znaki, zważywszy na obecność Healerów, ale desgin i koncepcja się nie zmienia).

Bardziej losowe mapy
Coby uczynić ten niekończący się loch bardziej dynamicznym, miast znowu sprowadzać wszystko do wywołującego ból głowy grindu, trzeba by zaprojektować kreatywniejsze mapy z dużym zróżnicowaniem terenu i otoczenia. Elementy środowiska można by czerpać z innych aktów, jak i również zaprojektować unikalny wygląd lochu, który pojawiał by się na niektórych poziomach, dając nam jeszcze więcej zróżnicowania.
 
- Kilka rzeczy oczywiście trzeba by wziąć pod uwagę, choćby upewnienie się, że będzie wystarczająco dużo otwartych przestrzeni vs. wąskich i długich korytarzy (to tylko przykład). Uzyskalibyśmy dzięki temu balans środowiska względem różnych klas i stylów rozgrywki.

[...]

Często Zadawane Pytania/Komentarze

Q: Dlaczego Blizzard miałby w ogóle chcieć coś takiego zrobić?

A: Uważam, że dzięki temu gra zyskałaby na tyle zachęty do kontynuowania przy niej zabawy, że warto to zaimplementować. Takie rozwiązanie zapełniło by uczucie pustki tych, którzy uważają, że obecnie grze czegoś brakuje, potencjalnie pomagając sprowadzić do gry większe ilości graczy, jako że koncepcja jest popularna i ogólnie lubiana. Do tego, takie rozwiązanie jeszcze bardziej umocniłoby pozycję RMAH, jako że gracz staraliby się wspinać jak najwyżej w tabeli, do czego potrzebne im będą odpowiednie przedmioty.

Q: Gdzie tu fair play, skoro ludzie przy kasie z pewnością będą zajmować najwyższe miejsca?

 A: Jak już mówiłem w opisie tego pomysłu, sprzęt z pewnością byłby pomocny w walce z potworami, jako że co poziom będzie im się zwiększała żywotność i obrażenia, jednak z drugiej strony, upewniając się, że to mechanika jest najważniejszym aspektem tego lochu, RMAH nie dałby graczom szczególnej przewagi. Taka osoba musiałaby również mieć doskonałe umiejętności, coby móc się dostosować/reagować na unikalne mechaniki, które owy loch mieć powinien. (Widzieliście kiedyś wideo, jak ktoś walczy z Yogg Saronem tylko przy pomocy rzadkiego sprzętu (niebieski)? Czas reakcji i koordynacja muszą być zadziwiająco wytrenowane aby powalić go z takich niskim sprzętem, jednak da się to zrobić).
 
Q: Skoro sezon ligowy resetowałby się co każde sześć miesięcy, dlaczego w ogóle miałbym zaczynać?
 
A: Liga nie jest dla wszystkich i wcale nie trzeba by w niej brać udziału. Postacie nie biorące udziału w lidze również powinny móc wejść do lochu, jako że nie wszystkim może się chcieć zaczynać od nowa co każde sześć miesięcy. Niektórzy mogliby chcieć wziąć udział tylko w kilku ligach, jeszcze innym może wystarczyć tylko jeden sezon. Ladder stoi na współzawodnictwie, świeżej ekonomii, zaczynaniu od nowa i posiadaniu wyznaczonego celu zaraz po resecie. Wszystko mogłoby działać tak, jak w Diablo 2, gdzie twoje stare postacie stawałyby się poza-ligowymi po resecie. Oczywiście wszystkie przedmioty i osiągnięcia na tych postaciach zostałyby zachowane po resecie.

Komentarz: To nie jest styl Diablo i w dodatku zrzynka z innych gier.

Odpowiedź: Musisz sobie zdawać sprawę, jak działa Diablo 1. Cały czas schodziłeś coraz niżej w piekielne otchłanie, walcząc z coraz trudniejszymi potworami. Ten pomysł idealnie pasuje do serii Diablo. Istnieją inne gry, które mają, albo zaimplementują ten pomysł, niech jednak Diablo 3 zrobi to na swój unikalny sposób. Pomysł może być taki sam, jednak dokładny sposób wprawienia go w życie już taki być nie musi.

[...]

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 06.07.2012 14:07

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

4 komentarze to “Sposób Na Rozgrywkę Końcową – Niekończący Się Dungeon?”

  1. oxox says:

    End game=end of the game. PiS. Przeproście i spiep***jcie. A największy skandal to to że WCIĄŻ nie mogę odsprzedać tego shitu.

  2. Sadkill says:

    Iskariota jakbyś mógł podać link do oryginalnego posta co by można było dać kciuk w góre 😛
    Pomysł ciekawy i naprawdę godny rozpatrzenie przez dewsów z Blizza. Jeśli jednocześnie wprowadzili by ladder w PVP było by to naprawdę fajne rozwiązanie

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.