Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Technika Animation Cancelling Odkryta w Becie Diablo 3

Przeglądając ostatnio Beta Fora Diablo 3 na diablo.ingamers, natrafiłem na post poświęcony odkrytej przez niejakiego Phunkapotamus'a i RobotGilardi'ego techniki Animation Cancelling (Pomijania, Przerywania albo dosłownie, Anulowania Animacji). Chłopaki są aktywni na głównie Starcraftowym portalu TeamLiquid i tam też znajduje się oryginalny post. Jak się okazuje, wcale nie musi to być bug czy exploit. Sami odkrywcy zwracają uwagę, że wszelkie przesłanki zdają się wykazywać, iż jest to w istocie zamierzone, choć samo w sobie nie pozbawione bugów. Na wszelki wypadek jednak, zgłosili sprawę na oficjalnych Bug Forach Bety Diablo 3.

Tak czy owak, jest to bardzo istotna wiadomość dla tych, którzy zamierzają wyciskać ze sowich postaci absolutnie wszystko, tak w PvP jak i PvE. Jako że sami odkrywcy temat szczegółowo przedstawiają, oddaję im głos (tłumaczę tylko najistotniejsze elementy... choć i tak wychodzi, że większość). W ogóle muszę załatwić quotację bez logo Blizzarda na tego typu okazje...

Odkryłem to przez przypadek podczas przerywania animacji ataku Firebomb Szamana. Na wszelki wypadek, jeśli nie jest to zamierzone, zgłosiliśmy już bug report do Blizzarda.

Prócz kilku bugów zawieszających stan twojej postaci, wszystkie znaki na niebie wskazują, że jest to funkcja gry. Jeśli nie, trzeba się upewnić, że zostanie w grze, jako że tego typu rzeczy potrafią naprawdę podnieść poprzeczkę zdolności do opanowania (a gra zdaje się tego bardzo potrzebować, biorąc pod uwagę na jak łatwą zaczyna się kształtować). (...)

Uwagi do Wideo:
00m00s - Pokazuje podstawowe powtórzenia Cleave.
00m07s - Pokazuje podstawowe powtórzenia Frenzy.
00m14s - Pominięcie Cleave we Frenzy.
00m26s - Pomijanie drugiego ataku Crippling Wave, trzeciego ataku Fists of Thunder.
00m38s - Pominięcie Auto Attack w pierwszy atak Fists of Thunder.
00m50s - Pokazuje podstawową szybkość powtórzenia Dashing Strike.
00m58s - Pokazuje powtórzenie pominięcia szybkości Dashing Strike w Fists of Thunder.
01m08s - Pierwszy atak Deadly Reach pominięty w drugi atak Fists of Thunder, z następstwem trzeciego ataku Fists of Thunder.
01m14s - Pominięcie Spectral Blade w Electrocute. Pokazuje również buga, przy którym można czasami wykonać podwójne Electrocute.
01m39s - Pominięcie Spectral Blade w Shock Pulse.
01m48s - Pominięcie Spectral Blade w Magic Missile.
01m57s - Pominięcie Spectral Blade w Energy Twister.
02m05s- Pokazuje podstawowe Hungering Arrow & Auto Attack.
02m12s - Pominięcie Auto Attack w Evasive Fire.
02m35s - Pominięcie Grenades w Hungering Arrow. Do tego pominięcie Auto Attack w Hungering Arrow.
02m56s - Pokazuje przeróżne bugi przy pomijaniu niektórych umiejętności.

1) Animacje można pomijać, dzięki czemu umiejętności można wyprowadzać ze znacznie większą częstotliwością.
2) Electrocute (i prawdopodobnie inne zaklęcia) będą rzucane podwójnie.
3) Pomijanie strumieniowanych zaklęć [z czasem rzucania - przyp. red.] zawiesi postać aż cała mana/hatred/etc. nie zejdzie do zera. (jedyny prawdziwy bug).

Legenda
LPM = Lewy Przycisk Myszy
PPM = Prawy Przycisk Myszy
Przycisk Myszy = Albo LPM albo PPM
Hotkey = Umiejętność przypisana do paska skrótów, ale nie do LPM i PPM. Domyślnie klawisze 1-6.

Zasady Pomijania Animacji
1) Ataki przypisane do LPM lub PPM mogą zostać pominięte do ataków przypisanych Hotkeyowi.
2) Nie można pomijać do ataków przypisanych do Przycisku Myszy.
3) Pomijalny atak może być zarówno na Przycisku Myszy jak i przy Hotkeyu. Nie pozwala to jednak na pominięcie innych umiejętności z powodu naruszania #2 zasady.
4) Zaklęcia strumieniowane mogą się nie poprawnie pominąć wywołując zamieszanie w stanie postaci.
5) Atak nie może być pominięty w ten sam atak, jako że koliduje to z #2 zasadą.
6) Auto Ataki nigdy nie są pomijalne, jako że występują tylko na Przycisku Myszy.

Jak To Zrobić
1) Przypisz atak do LPM (np. Cleave)
2) Przypisz kolejny, inny atak do Hotkeya (np. Bash do klawisza 1). Upewnij się, że ten drugi atak nie występuje na Przycisku Myszy. (Zasada #2)
3) Zaatakuj Cleave
4) Jak tylko Cleave zada obrażenia, wciśnij Hotkey dla drugiego ataku.

Co to dla mnie oznacza?
Pomijanie animacji ataków może zanegować czas Powrotny, poprawiając obrażenia przez zadawanie ich z większą częstotliwością.

Aby lepiej to zrozumieć, trzeba sobie przyswoić zasady wyprowadzania ataków.

W grach z motywami walki, każdy atak ma 4 fazy:
1) Uruchomienie - Animacja ataku się zaczęła, jednak nie zadano jeszcze żadnych obrażeń.
2) Aktywacja - Atak jest aktywny i zadaje obrażenia. Ta faza rozpoczyna się z pierwszą klatką, w której hitboxy ataku stają się aktywne.
3) Powrót - Obrażenia ataku zostały zadane i animacja postaci powraca do neutralnego stanu. Postać nie może wykonywać żadnych działań w tej fazie. Ta faza zaczyna się z pierwszą klatką, w której atak przestaje zadawać obrażenia i trwa, dopóki postać nie będzie mogła wykonać kolejne akcji.
4) Cooldown (opcjonalna) - Okres oporu, w którym postać nie może ponownie wykonać tego samego ataku. W Diablo 3, tylko niektóre umiejętności mają Cooldown.

Ataki Diablo 3 poddają się tym zasadom. Używając Cleave Barbarzyńcy jako przykład:
1) Uruchomienie - Barbarzyńca zarzuca bronią do tyłu.
2) Aktywacja - Pojawia się czerwony efekt wymachu bronią i atak zadaje obrażenia.
3) Powrót - Barbarzyńca animuje się z powrotem do stanu neutralnego.
4) Cooldown - Ten atak nie ma cooldownu. Działa w oparciu o prędkość broni, która wpływa na szybkość pierwszych trzech stanów.

Pomijając animację, pomijasz fazę Powrotu.
Jeśli pominiesz animację ataku na tej samej klatce, w której zaczyna się jego faza Aktywacji, jego obrażenia i tak zostaną zadane. Pominięta animacja i tak pozwoli mu wyprowadzić pełną fazę Aktywacji, nawet podczas przechodzenia w fazę innego ataku.
A więc: Aby maksymalizować obrażenia, pomijaj animację ataków z długą fazą Powrotną i krótką fazą Uruchomienia.

Sprostowanie: NIE TRZEBA tego robić dokładnie na konkretnej klatce. Nie jest to technika "Just Frame" [Tekken, meh - red.] jak to się zwykło nazywać takie rzeczy w świecie bijatyk. Większość pomijalnych ataków można pominąć w dowolnym momencie. Pominięcie po lub podczas pierwszej klatki fazy Aktywacji pozwoli zadać obrażenia obu atakom.

“To nie podnosi DPS! Wiem co mówię, bo jestem naukowiec!”
Niet. Podnosi i to sporo, szczególnie w przypadku wolniejszych broni. Posłużmy się przykładem:
Powiedzmy, że:
Cleave i Bash trwają 1 sekundę, możesz wykonać atak co 1 sekundę.
Pomijasz Cleave w Bash.
Faza Aktywacji Cleave zaczyna się w 0.5 sekundzie ataku i w tym momencie możesz cały czas pomijać.

Rozpiszmy sobie czasy potrzebne na wyprowadzenie 5 Cleave i 5 Bash po bożemu:
0.0 Sekunda: Cleave(1)
1.0 Sekunda: Bash(1)
2.0 Sekunda: Cleave(2)
3.0 Sekunda: Bash(2)
4.0 Sekunda: Cleave(3)
5.0 Sekunda: Bash(3)
6.0 Sekunda: Cleave(4)
7.0 Sekunda: Bash(4)
8.0 Sekunda: Cleave(5)
9.0 Sekunda: Bash(5)
10.0 Sekunda: KONIEC - 10 Ataków w 10 Sekund

Teraz z pomijaniem:
0.0 Sekunda: Cleave(1)
0.5 Sekundy: Bash(1)
1.5 Sekundy: Cleave(2)
2.0 Sekundy: Bash(2)
3.0 Sekundy: Cleave(3)
3.5 Sekundy: Bash(3)
4.5 Sekundy: Cleave(4)
5.0 Sekunda: Bash(4)
6.0 Sekunda: Cleave(5)
6.5 Sekundy: Bash(5)
7.5 Sekundy: KONIEC - 10 Ataków w 7.5 Sekundy

Zastosowania

Niektóre postacie lepiej się do tego nadają niż inne. Mam nadzieję, że runy pomieszają trochę animacje co poniektórych ataków, dając więcej możliwości. Obecnie najwięcej czerpią z tego triku Barbarzyńca i Mnich.

Barbarzyńca
Cleave pominięte w Frenzy z Dwoma Broniami: Jeśli masz szybkie bronie, twoje Frenzy finiszuje BARDZO szybko, przez co możesz właściwie za darmo się cieszyć stackami Frenzy.
Dowolna umiejętność generująca Rage, pominięta w Hammer of the Ancients lub Weapon Throw: Klasyczne zastosowanie 2 w cenie 1.

Łowca Demonów
Auto Attack pominięty w umiejętność wykorzystującą Hatred: Z pasywem "Fundamentals", twoje Hatred może się regenerować w miarę używania umiejętności.
Vault w cokolwiek: Możesz pominąć Vault w połowie animacji. Czasami nawala i teleportuje cię do miejsca przeznaczenia. Czasami rwie za wcześnie. Prawdopodobnie użyteczne do szybkich uników w PvP.
Granaty w cokolwiek. Granaty mają długą fazę Powrotu. Pomijamy ją.

Mnich
Wszystkie umiejętności generujące Spirit w inne umiejętności generujące Spirit. Najlepszym zastosowaniem jest Crippling Wave na Przycisku Myszy, jako że ma najwolniejszą fazę Powrotu i czerpie największe korzyści z pomijania.
Exploding Palm świetnie się nadaje ze względu na jego szybkość.
Dashing Strike w Auto Attack lub Exploding Palm celem pominięcia Powrotu po teleportacji.
Lashing Tail Kick - Pominięcie fazy Powrotu.

Szaman
Nie ma wielu zastosowań, jako że większość jego ataków nie jest wyprowadzana wystarczająco szybko aby usprawiedliwić spamowanie falowych ataków. Znalazłem tylko dwa dobre zastosowania.
Zmobie Charger pominięty w Poison Frogs lub vice versa.
Haunt pominięty w cokolwiek - To akurat jest całkiem dobre. Haunt się wyprowadza prawie natychmiast, jako że faza Uruchomienia jest bardzo krótka. Większość z czasu rzucania Haunt jest w fazie Powrotu. Najlepsze co znalazłem to Haunt w Firebomb lub Haunt w Poison Frogs. Pozwala na falę 3 Aktywnych Hauntów w pole bitwy podczas zabijania innych mobów pozostałymi umiejętnościami.

Czarownik
Większość z jego pomijalnych zdolność daje ciała. Rzucający zaklęcia nie specjalnie zyskają na tej technice.
Może pomijać Arcane Orb i Energy Twister, jednak zyski z fazy Powrotu nie są zbyt duże.
Najwięcej daje Spectral Blade, co widać na wideo. Ten atak praktycznie w ogóle nie ma fazy Uruchomienia i stoi w całości na fazie Powrotu. Możesz go więc pomijać w cokolwiek. Melee-Sorc FTW.
Jeśli miałbym pomijać Arcane Orb lub Energy Twister, pomijałbym w Magic Missile, jako że nic nie będzie ono kosztować na wyższych poziomach.  Typowe 2 w cenie 1.

Brzmi nieźle co? Trzeba będzie sprawdzić w praktyce jak tylko dostaniemy swoje Bety... Póki co, hardcoreowcy niech już wkuwają zasady i trenują palce.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 06.10.2011 14:38

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Technika Animation Cancelling Odkryta w Becie Diablo 3”

  1. grzesiek says:

    to jest skipping. w aoc melaki na tym jada od premiery. tam nazywa sie to combo skipping.

Skomentuj wpis.

*