Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Votekick vs PK, Konstruktywna Krytyka? Na Dniach Szczegóły 1.0.7

Powracamy do żywych razem z aktywnością Niebieskich (jak to zwykle zresztą bywa). Dzisiaj na patelni trzy sprawy: po pierwsze, Vaeflare wdał się w bardzo rozbudowaną krytykę Diablo 3 (naturalnie w roli obrońcy); po drugie, Lylirra zabiera głos w sprawie PK na Hardcore i potencjalnych metod ukrócenia negatywnych aspektów tego procederu, których raczej ofiarom tłumaczyć nie trzeba; po trzecie... po trzecie na samym końcu będzie! Do dzieła.

Zaczynamy od owej rozbudowanej krytyki, której w całości niestety nie będę w stanie przytoczyć (OP jest gargantuicznych rozmiarów), skupiając się jedynie na tym, co na Niebiesko:

Przeczytawszy ostatnio posta Vaeflare'a w wątku Good game, bad community, zdecydowałem, że sam opiszę swoje wrażenia z Diablo 3 i spróbuję określić, dlaczego mi się nie podobało po przejściu gry na Koszmarze. Założę, że ich CMowie to czytają... albo nie. Całe miesiące spędziłem na tych forach, jak już przestałem grać, główne dlatego, że z niecierpliwością wyczekiwałem zmian, mając nadzieje, że Diablo 3 może się zmienić na lepsze, zanim zdecyduję się raz jeszcze spróbować rozgrywki, ryzykując kolejnym rozczarowaniem.

Jeśli zamierzacie mi mówić, żebym GTFO, sami powinniście to zrobić. W tym poście zamierzam opisać, dlaczego mało co zostało usprawnione lub rozbudowane w nowej zawartości. Prócz tego, będę przedstawiał powody, dla których uważam, że gra wcale nie stała się lepsza. Możecie się ze mną spierać, jeśli macie inne zdanie, ale przynajmniej postarajcie się przedstawić konkretną argumentację, miast atakować poetyckim trollowaniem.

[...]

Dzięki za poświęcenie czasu na przygotowanie tak konstruktywnego i pozytywnego wątku. Naprawdę doceniamy pasję graczy Diablo III takich, jak ty. Twoje opinie i argumenty są bardzo interesujące, więc /piona za to!

Nie mówicie mi, że drzewka umiejętności i punkty statystyk są przestarzałe, skoro stara gra działająca na ich zasadzie nadal pozwala na ogromny poziom zróżnicowania przy posiadaniu zatrzęsienia drzewek umiejętności, jednocześnie po tych wszystkich latach pozostając popularną. Powiedzcie to tytułowi, który od 12 lat nadal funkcjonuje i jest aktualizowany. Drzewka umiejętności/statystki są przestarzałe tylko wtedy, gdy nie oferują żadnego zrównoważenia między mocą a zróżnicowaniem.

Choć nie lada frajdę sprawiało nam alokowanie statystyk i zabawa ze złożonymi drzewkami umiejętności w Diablo II (ze wszystkimi benefitami, jakie zapewniały), ostatecznie uznaliśmy, iż obecny system umiejętności i statystyk będzie dla Diablo III lepszy. Systemy punktów statystyk i umiejętności przeszły przez rozbudowany proces iteracji, jednak odnieśliśmy wrażenie, że żadna z jego wersji nie pasowała do kierunku, w jakim chcieliśmy grę poprowadzić. Dodawały sztuczną złożoność, nie specjalnie działając na rzecz customizacji. Przy okazji, błędnie wybrana statystyka czy umiejętność po uzyskaniu nowego poziomu, oznaczała konieczność grania ze swoim omyłkowym wyborem do samego końca.

Jesteśmy przekonani, że gracze będą w stanie stwierdzić, czy konkretna umiejętność bądź styl rozgrywki im odpowiadają jak już się nimi zaznajomią. Choć zdecydowanie istnieje pewna doza intrygi i frajdy wynikająca z konieczności permanentnego trzymania się swoich decyzji, nasza wizja Diablo III była inna. Chcemy, aby nasi gracze mogli dowolnie eksperymentować, opracowując kombinacje umiejętności i run, które im najbardziej odpowiadają. Nie uważamy również, by obecny system umiejętności odniósł jakiekolwiek korzyści z dowolnego alokowanie punktów statystyk. Uważamy, iż runy dają graczom odpowiedni poziom customizacji, jednocześnie znacznie lepiej pasując do ogólnego designu gry.

[...]

Odnośnie odliczania po śmierci: zwiększający się odliczanie po śmieci wylatuje w łacie 1.0.7.

Możemy się wreszcie na coś zdecydować i się tego trzymać? Sorry, że narzekam, ale musiałem to z siebie wyrzucić.

Uznaliśmy, iż toku ewolucji gry z każdą kolejną łatą, obecnie wystarczy już kar powiązanych ze śmiercią postaci, więc rosnące odliczanie po śmierci nie jest już konieczne.

Leveling Poziomów Mistrzowskich - To tylko rozbudowanie grindu. Wcale bym tego nie nazwał usprawnieniem. To tylko "iluzja" spełnienia po poziomie 60, która nie daje nic, prócz kilku auto-alokowanych statystyk. Z początku, kiedy pierwszy raz o tym usłyszałem, korciło mnie trochę się zalogować i spróbować, jednak gdy się okazało, że to tylko więcej automatycznych statystyk, przestałem w tym widzieć jakikolwiek sens. Jednak po zastanowieniu się nad główną statystką & vit, dlaczego moje poziomy Mistrzowskie nie tych wszystkich zdobywanych statystyk bezpośrednio do mojej głównej statystyki? [Ke? - red.]

To tylko osłabiona forma normalnego nabijania poziomów 1-60, tyle że bez nowych umiejętności na każdym poziomie.

System Poziomów Mistrzowskich został zaprojektowany z myślą o zaadresowaniu podmieniania wyposażenia z Magic Find oraz ogólnej niewydolności statystyki Magic Find, przy okazji oferując postaciom na etapie rozgrywki końcowej możliwość opartej na grindzie progresji. Rozgrywka końcowa w Diablo III jest fundamentalnie przeznaczona dla ludzi, którzy lubią maksymalizować wydajność swoich postaci, inwestując swój czas w masakrowanie hord przeciwników i poszukiwania najlepszego możliwego sprzętu. System Poziomów Mistrzowskich zapewnia graczom przewidywalny system nagradzania, nad którym stabilnie mogą pracować. Dla nas jednak, sam grind nie wystarczy. Podoba nam się, że nadal mamy losowe dropy przedmiotów, w każdej chwili można zmienić swój build, jeśli nam się nudzi, a wszystko to idealnie pasuje do płynnego systemu walki.

Infernalna Machina - Działa jak każdy event w dowolnym MMO. To jest zwykły raid łupieżczy i nie wygląda specjalnie zachęcająco oglądając go na nagraniach wideo i streamach. Naprawdę, szczerze wygląda to jak even z jakiegoś MMO, tyle, że takie darmowe MMO dają robią takie eventy sezonowo i znacznie częściej, niż Diablo 3 kiedykolwiek będzie mogło.

Jeśli chodzi o dodatkową zawartość darmową, to z chęcią dodalibyśmy więcej eventów w rodzaju Infernalnej Machiny do uniwersum Diablo, jednak cokolwiek dodamy, musi pasować do ogólnego oglądu gry, również pod względem zrównoważenia z pozostałymi planami designerskimi. D3 to nie MMO, więc nie będzie otrzymywało regularnych paczek nowej zawartości, jak zwykłe MMO (w rozumieniu częstotliwości i struktur nagradzania), jednak zdecydowanie pozostajemy otwarci na przyszłość, więc nie wstrzymujcie się z informowaniem nas o swoich oczekiwaniach!

FFXIV:ARR. REŻYSER tej gry powiedział na przykład, że WoWa trzeba brać jako bazę i od niej budować w górę, w miarę prac implementując swój styl. Trzeba też badać trendy rynkowe aby przekonać się, co się sprawdza i zbierać opinie graczy i WDAWAĆ SIĘ Z NIMI W DYSKUSJĘ  na DUŻĄ skalę, a nie tylko z kilkoma losowymi fanami, poprzez FORA, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, BLOGI & REGULARNE POSTY.

Odnosząc się do rozmawiania z graczami: dokładnie do tego zmierzamy i pozostajemy poświęceni ciągłej poprawie w tym temacie. Osobiście jest ekstremalnie aktywny na naszych oficjalnych kanałach społecznościowych (szczególnie na Twitterze i Facebooku) i ostatnio zacząłem rozszerzać swoją aktywność na inne społeczności, próbując połączyć się również z nimi (włącznie z Redditem i DeviantArt). Jednak jedną z rzeczy, o których trzeba mieć świadomość jest to, iż choć częścią naszych obowiązków rzeczywiście jest utrzymywanie obecności na forach i komunikowanie się z wami, winni jesteśmy również co jakiś czas od forów odejść, coby móc zebrać wasze opinie, przekazać je deweloperom, brać udział w zebraniach, moderować, przygotowywać media dla kanałów społecznościowych, pisać blogi, słowem: wszystko, co robić trzeba. Element naszej pracy, który pozostaje za kurtyną jest dość trudny do zobrazowania i zrozumienia, jednak mamy nadzieję, że liczne usprawnienia poczynione na przestrzeni ostatnich miesięcy są dowodem na to, że słuchamy waszych opinii i przekazujemy je tam, gdzie mogą dać jakieś rezultaty. Nie zamierzamy od tego odstąpić. 🙂

Brzmi to jak: "Cieszcie się, że cokolwiek dla was robimy. Bez znaczenia na to, co myślicie, zmiany były super a gra rządzi. Wybór przedmiotów jest interesujący, a alokacja statystyk jest idealna. Jeśli tego nie widzicie, cóż... po prostu coś musicie robić źle."

Tak, no... naprawdę nie fajnie jest tak parafrazować moje słowa aby wypaczyć przekaz mojego posta. :-/

Decyzje designerskie są podejmowane z myślą o bardzo wielu sprawach, a sam proces trwa bardzo długo i zazwyczaj bierze w nim udział dużo ludzi. Choć mogę próbować zaoferować wgląd co do niektórych podjętych, lub planowanych przez nas rozwiązań, ostatecznie opinie na ich temat będą się bez wątpienia różnić od osoby, do osoby, a jako że ludziska w Blizzardzie są graczami, tak jak wy, możecie się założyć, że ta zapalona banda ma zróżnicowane opinie na wszelakie tematy związane z Diablo III.

Choć istnieją aspekty gry, które z pewnością do was trafią, bez wątpienia są też i inne, które nie koniecznie będą wam pasować. Jeśli zauważyliście coś, co waszym zdaniem można usprawnić, wierzcie nam, kiedy mówimy, że chcemy o tym wiedzieć, jednak pamiętajcie, że gdzie większość z waszych opinii brzmi całkiem nieźle (a widziałem tu nieprawdopodobnie wypasione pomysły), nie oznacza to niestety, że mamy na tyle możliwości, by je wszystkie zrealizować, ani że akurat ten konkretny pomysł jest najlepszym rozwiązaniem dla Diablo III. Jednak jak już mówiłem wcześniej, nie zamierzamy się poddać, zamierzamy uczynić Diablo III tak dobrym, jak to tylko możliwe.

W odpowiedzi na sugestie graczy, Lylirra przedstawia Niebieskie stanowisko w sprawie exploitowania Votekicków na Hardcore (w oczywistym celu):

Kiedy głosowanie na wykopanie kogoś z gry przechodzi, usuwany gracz ma 60 sekund na wyjście z gry. Po 60 sekundach straci kontrolę nad postacią na 10 sekund, po czym zostanie automatycznie rozłączony. 

Dlaczego nie dodać opcji nie wyświetlania naszej gry w liście gier publicznych, dzięki czemu nikt losowy się dołączy? NAPRAWDIONE, . . . mądrze.

Ehhh. Choć rada "nie graj Hardcore w grach publicznych" w niektórych sytuacjach może być wartościowa, zdajemy sobie sprawę, że jest to rzeczywiście problem dla graczy Hardcore i chcemy go zaadresować ASAP -- w najlepszym wypadku tak, by nie uszkodzić rozgrywki co-op (albo z minimalnymi efektami ubocznymi).

Obecnie przyglądamy się usunięciu 10-sekundowego zablokowania możliwości poruszania się po przejściu głosowania nad wykopaniem, zarówno w Hardcore, jak i Normalnym trybie gry. Choć zdajemy sobie sprawę, że to rozwiązanie może w pewnym stopniu pozwolić na exploitowanie funkcji Vote Kick do unikania śmierci, nie będzie to metoda, na której będzie można polegać i z pewnością lepiej jest zgodzić się na coś takiego, niż pozwolić na griefing i tracenie postaci, w które zainwestowało się bardzo dużo czasu.

Nie wiem jeszcze, czy jest to coś, co można będzie zaadresować hotfixem; możliwe, że trzeba będzie to tego łaty po stronie clienta. Nadal pracujemy nad szczegółami i możecie liczyć na aktualizację, jak tylko będzie na tyle informacji na ten temat, by można się było nimi podzielić.

Myślicie, że ci, którzy używali takiego exploita, powinni być niezwłocznie banowani?

Choć uważamy, że kiepscy z nich są sportowcy i po cichu mamy nadzieję, że na ostatnie Święta nie dostali żadnych fajnych prezentów, nie wydaje nam się, że istnieje konieczność dobrania im się do kont. Bardziej nas martwi konieczność rozwiązania tego problemu i poprawienia wrażeń z rozgrywki w trybie Hardcore -- czego zamierzamy dokonać usuwając 10-sekudnową blokadę poruszania się.

Wygląda na to, że ludzie nie kumają, co się dzieje,

Usuną blokadę poruszania się kiedy gracz zostaje wykopany z gry.....
W sensie, nadal czekasz 10 sekund, ale możesz się poruszać i walić umiejętności.....

Tak jest. 🙂

Skoro waszym rozwiązaniem jest pozbycie się 10-sekundowego odliczania i martwicie się, że może to utworzyć nowe sposoby na exploity, dlaczego godzicie się na tak drastyczną zmianę, jeśli możecie po prostu szlifować to, co już macie?

To wcale nie jest taka drastyczna zmiana i z chęcią weźmiemy pod uwagę alternatywy. Ten konkretny wybór wydawał się być najbardziej logicznym na rzecz tej konkretnej sytuacji, ponieważ pozwala nam zaadresować ten problem z minimalnym wpływem na samych graczy (tak na Hardcore, jak i Softcore). Jest to również zmiana, którą powinno się udać wprowadzić całkiem szybko, w sam raz na łatę 1.0.7.

Dodatkowo, problem z rozłączeniami na Hardcore to bardzo poważna sprawa i należy się nią zaraz zająć. Oto moje (moim zdaniem porządnie argumentowane) przemyślenia na ten temat:

Auto-pauza, w rodzaju tej z SC2 jest idealna. Jedyny exploit, jaki może z tego wyniknąć, to umożliwienie pauzowania w multiplayerze, co i tak jest nieznacznym kłopotem, w porównaniu do obecnego protokołu przy DC, który jest po prostu nie fair.

Jeśli auto-pauza nie jest możliwa, przynajmniej samo wykrywanie DC musi zostać poprawione. Obecnie, DC może potrwać nawet 50 sekund. To 10-sekundowe obliczanie nie jest tu nawet problemem. Jeśli byłoby to tylko te 10 sekund (może maksymalnie do 10 sekund na wykrywanie DC), dałoby się to jakoś przeżyć. Przy 50 sekundach nie ma sensu się porządnie ubierać, jako że zawsze możesz trafić na skomasowane promienie Arcane, lub kumulacje Desecratorów.

Dzięki! Wszystko jasne. Przekażę dalej. 

Słyszeliście to z ust Niebieskich! Wyzysk podatnych elementów gry nie spowoduje bana. Choć dyskusje o botach i zdania typu "powinienem był botować", które ludzie lubią losowo rzucić (nawet w żartobliwym sensie) gwarantują bana z forum. Gites!

Nie wszystkie sytuacje są równe sobie. Nadal ewaluujemy, jakie podejście jest najlepsze i zdecydowanie chcemy pozostawić Obsłudze Klienta trochę miejsca na wydawanie sądów na zasadzie od-sprawy-do-sprawy. Obecnie wolimy unikać spuszczania ban-młota na wszystko i wszystkich.

I wreszcie po trzecie, Twitter @Diablo zapowiada, co następuje (wtóruje Vaneras z forum EU):

Nadal jesteśmy zajęci szczegółami, ale mamy nadzieję coś opublikować w najbliższych dniach. 🙂 -@Diablo

No to za miesiąc, co nie?

Mamy nadzieję, że nie, jednak na tą chwilę nie możemy podać żadnego ETA.

Możesz nam przynajmniej powiedzieć, czy to jest "soon™", czy "nie tak soon™"?

W tym przypadku wybrałbym klasyczne "soon™".

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 10.01.2013 09:47

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.