Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Wideo: Mroczniejsza Wersja Gameplay Trailer’ów

W sieci pojawił się przygotowany przez fana o nick'u Steyaertr materiał wideo, będący montażem kilku Gameplay Trailer'ów Diablo 3. Nie byłoby w tym nic dziwnego czy ciekawego, gdyby nie fakt przepuszczenia całości przez szereg filtrów w After Effects'ach. Jak sam Steyaertr podkreślał (na forach i na swoim kanale YouTube), nie zamierzał tu dolewać oliwy do przygasającego ognia pod niesławną kontrowersją odnośnie obranego przez Deweloperów Diablo 3 stylu graficznego. Jest to bardziej eksploracja innych możliwości wyglądu gry i efekt czystej ciekawości. Poniżej, materiał w pełnej krasie.

Co o tym myślicie? My wyróżniamy co najmniej dwie istotne kwestie, tak samego efektu jak i procesu, który pozwolił go osiągnąć. Rzeczywiście, miejscami, szczególnie w pomieszczeniach, nastrój jest zaiste wspaniale zagęszczony. Mrok dosłownie nas zalewa i będąc jedynym źródłem rozganiającego ciemność światła, współczynnik "straszności" i "mroczności" osiąga bardzo zadowalające poziomy. Tak samo ma się sprawa nasycenia barw. Pamiętne "Czerwone Lochy" z Gameplay Trailer'a Łowcy Demonów, nie gryzą już tak w oczy. Na zewnątrz też nie jest gorzej. Na mostach (6:29 i 7:30) w Leoric Highlands, efekt praktycznie nie odstaje od robiących najlepsze wrażenie screenów z czasów "Wielkiej Kontrowersji".

Niestety, nie wszystko jest takie fajne na dłuższą metę. Problemem jest za wysoka saturacja barw (nasycenie) i zbyt duży kontrast. Otóż pomimo tego, że uzyskujemy dzięki temu świetną atmosferę w bezpośredniej okolicy naszej postaci, wszystko wokoło zostaje zalane czernią, w bardzo dużej mierze przesłaniającą przeróżne interesujące rzeczy dziejące się w tle (5:04, 5:34, 12:36). Kontrast również nie pomaga. Wystarczy zobaczyć co się dzieje z ekranem podczas błyskawicy (7:11) - ziemia zostaje pokryta bielą, nierównomiernie rozchodzącą się po wszelakich krzaczkach i innych kamieniach czy drewnianych elementach. Wygląda to jak zwykłe przekręcenie suwaka kontrastu na maksa. Może zwyczajnie Steyaertr gdzieś w filtrach przesadził?

Tutaj też dochodzimy do tego, co mieliśmy na myśli mówiąc o procesie pozwalającym osiągnąć ten efekt. Otóż chodzi o fakt edytowania materiału wideo, który jest tylko i wyłącznie zapisem odgórnie ustalonych wartości oświetlenia, barwy, jasności, kontrastu, nie mówiąc o takich rzeczach jak odbicia na teksturach, zdolność materiałów do przyjmowania światła, wszelakich rozproszeniach i refrakcjach. I tak więc podkręcenie kilku suwaków jasności, kontrastu i nasycenia w filtrach w After Effects, nie pozwoli równomiernie dostroić tych wszystkich wymienionych wcześniej wartości (a jest ich zapewne jeszcze kilka razy tyle), przez co nie da się osiągnąć efektu, prawdziwie i logicznie (z perspektywy rozgrywki i elementów graficznych na ekranie) oddającego swoistą inną atmosferowo wersję stylu graficznego gry. Coby móc to osiągnąć, trzeba by grzebać w samym silniku gry i zwałach plików z teksturami a tego zrobić, żadnemu z nas nie będzie dane.

Tak czy owak, jest to ciekawy eksperyment, informujący nas przede wszystkim, że łatwiej jest edytować kolorystycznie statyczne obrazy od wideo (choć mogę się mylić - nie wiemy do jakiego stopnia Steyaertr jest katem w edycji wideo - to zależy od poziomu znajomości oprogramowania a profesjonaliści, potrafią czynić cuda), oraz że Diablo 3, nawet ze swoimi mocno stylizowanymi modelami (tak postaci i potworów, jak i otoczenia), mogłoby nieść ze sobą prawdziwie mroczny klimat.

Jakie jest jednak wasze zdanie? Czy zdążyliście się już przyzwyczaić do graficznego stylu Diablo 3? Dalej was może mierzi? Będziecie gmerać w suwakach gammy, kontrastu i jasności zaraz po włączeniu gry?

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 17.03.2011 16:56

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Wideo: Mroczniejsza Wersja Gameplay Trailer’ów”

  1. Zolw says:

    No ja przyznam, że jeszcze nie pogodziłem się do końca z cukierkową grafiką D3, chociaż nie mogę powiedzieć że jestem nadal tak poirytowany jak po obejrzeniu pierwszego gameplaya (oczywiście po ochłonięciu z emocji jakie wywołał sam fakt ogłoszenia Diablo III). Steyaertr pokazał nam że można uczynić Diablo 3 bardziej klimatycznym, jednak jak widać kosztem klimatu straciliśmy trochę szczegółowości postaci i otoczenia. Ale gdyby ktoś mnie zapytał czy warto uczynić grę bardziej mroczną, tym samym tracąc trochę na detalach? Wg mnie zdecydowanie tak! Moim zdaniem, jeżeli chodzi o grafikę… Stayaertr > Blizzard

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.