Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Powrót do Podstaw: System Zasobów Klas Postaci

Bez znaczenia czy jesteś głęboko zaznajomiony ze światem Sanktuarium, czy też będzie to twój pierwszy raz z grą serii Diablo, najwyższy czas odświeżyć twoją wiedzę o zasobach energetycznych klas postaci. Zarządzanie zasobami, takimi jak Furia (barbarzyńca) czy Mana (szaman) będzie integralną częścią twojej wydajności oraz zdolności do posyłania w zapomnienie demonów i szerzących się band ghuli.

Żyj i Pozwól Umrzeć

Nie sposób dostatecznie podkreślić istotności takiego zasobu jak Żywotność. Choć nieumarli kroczą po świecie Sanktuarium, szybko przekonasz się, że zmarli bohaterowie nie są specjalnie efektywni. Twoja Sfera Życia będzie coraz bardziej pusta z każdym otrzymanym ciosem a gdy zostanie pozbawiona ostatniej kropli życiodajnej posoki, twój bohater padnie trupem.

Odsyłając Piekielne sługi z powrotem do ich przeklętych stwórców, uważnie wypatruj Kul Życia. Te karmazynowe kule mogą wypaść z prawie każdej kreatury i natychmiastowo odnowić procent twojej Żywotności, gdy tylko w nie wejdziesz. Dodatkowo, tak jak w poprzednich grach Diablo, będziesz mógł wyposażyć się w Mikstury Żywotności. Używaj ich jednak z umiarem! Można je pić jedynie z bardzo dużymi przerwami.

Barbarzyńca: Uwalniając Furię

Barbarzyńcy to zahartowani w walce wojownicy bezpośredniego kontaktu z wrogiem. W tym celu wykorzystują Furię jako zasób energetyczny, pozwalający im wyzwalać destruktywne ataki wręcz na swoich przeciwnikach. Furia wzrasta w natężeniu z każdym pomyślnym atakiem barbarzyńcy oraz z każdym otrzymanym przezeń obrażeniem. Zasób ten traci na wartości za każdym razem, gdy barbarzyńca jest poza walką, mądrze jest więc upewnić się, że cały czas pozostajemy na pierwszym froncie walk, sukcesywnie budując Furię ku wyzwalaniu najpotężniejszych zdolności. Furia jest również generowana przez takie ataki jak Bash czy Cleave, za to potężniejsze zdolności, takie jak Leap Attack czy Ground Stomp, będą generować znacznie większe jej ilości. Zdolności konsumujące Furię to wachlarz defensywnych, takich jak Threatening Shout, redukujący obrażenia pobliskich wrogów, jak i ofensywnych, w rodzaju śmiertelnego Whirlwind, zadającego potężne obrażenia póki starczy nam Furii. Zarządzając z rozmysłem zarówno budowaniem jak i wykorzystaniem Furii, barbarzyńca może stać się najbrutalniejszym wojownikiem wręcz na polu bitwy.

Łowca Demonów: Balans Nienawiści i Dyscypliny

Całkowicie pochłonięty żądzy zemsty, łowca demonów to zręczny adwersarz, używający zaawansowanych taktyk celem wyprowadzania śmiertelnych ataków. Ten dysonans wymaga od łowcy demonów panowania nad tandemem zasobów: Nienawiści (Hatred) i Dyscypliny (Discipline). Nienawiść to bardzo szybko regenerujący się zasób, używany do napędzania wachlarza ofensywnych zdolności łowcy demonów, gdzie Dyscyplina, regenerująca się znacznie wolniej, służy zdolnościom taktycznym, przeznaczonym na specjalne okazje, wymagające zapanowania nad wrogiem. Dla przykładu, umiejętność Nienawiści Bola Shot, owija się wokół celu, eksplodując po chwili i zadając ciężkie obrażenia strefowe. Z drugiej strony, intensywny trening i ostrożne przygotowania pozwalają łowcy demonów korzystać ze zdolności Dyscypliny, które służą utrzymaniu dystansu i usidlaniu wrogów. Smoke Screen, zdolność dla najbardziej zdyscyplinowanych łowców, zezwala im na zniknięcie z pola widzenia na kilka chwil, za cenę procentu Dyscypliny. Łowca demonów może używać swojej Nienawiści przeklętych do zadawania bezpośrednich obrażeń oraz Dyscypliny w taktyce bitewnej do zaganiania przeciwników w doskonale zastawione pułapki, polując na bezlitośnie do momentu strącenia z powrotem w czeluście Gorejących Piekieł.

Mnich: Zestrojenie z Duchem

Podobnie do barbarzyńcy, mnich wyróżnia się w walce na krótki dystans. Jednak w przeciwieństwie do barbarzyńcy, mnich niczego nie zyskuje za przyjmowanie cisów przeciwników i nie stać go na otrzymanie takich samych obrażeń. Miast tego, mnich może wykorzystać energię Ducha (Spirit) do wyprowadzania piorunująco szybkich ataków i zdolności defensywnych precyzyjnych do tego stopnia, iż stają się sztuką samą w sobie. Moc Ducha generowana jest przy użyciu ataków wręcz oraz wybranych zdolności specjalnych i nie degeneruje się aż do wykorzystania przez umiejętność niej wymagającą. Pozwala to na potężne i poetyckie kombinacje ciosów, często pozostawiające szeroko rozwarte ze zdziwienia paszczęki bestii przed ich ostatnim oddechem. Dla przykładu, Duch może zostać wykorzystany do aktywowania mistycznego Seven Sided Strike, który pozwala na szybkie podbieganie od wroga do wroga, wyprowadzając na nich siedem płynnych, acz morderczych ataków. Istnieją jednak inne umiejętności, pomagające regenerować zasoby Ducha. Fists of Thunder jest jedną z nich: seria ekstremalnie szybkich uderzeń zadających obrażenia od Elektryczności z szansą na zakłócenie wyprowadzanego przezeń ataku. To w Duchu mnicha zaiste można dostrzec prawdziwie śmiertelnego wojownika.

Szaman: Sięgając Many

Profil szamana to klasyczny, mroczny zaklinacz, korzystający z voodoo i ohydnych przyzywanych istot, utrzymujących biesy piekielne na dystans, jednocześnie je niszcząc. Będąc szamanem, stanowisz istną jednoosobową armię, używając Many przyzywasz animowane groteski pomagające ci w walce. Mana powoli regeneruje się samoistnie, jednak szaman ma do dyspozycji zdolności specjalnie zaprojektowane cele odnawiania swoich zasobów, takiej jak Mana Steal czy zdolności manipulowania Duchami (w połączeniu z potężnymi zdolnościami pasywnymi), które zwracają Manę przy każdym rzucie. Razem z przyzywaniem istot, Mana napędza niemiłosierne zdolności zadające obrażenia oraz dostępną ci magię defensywną. Firebomb, dla przykładu, wyrzuca lobem wybuchową czaszkę, zadającą znaczne obrażenia strefowe każdemu przeciwnikowi w zasięgu. Gdzie indziej, zaklęcie Horrify może zostać wykorzystane do zasiania trwogi w oślizłych sercach wrogów, rzucając ich do ucieczki na pewien okres czasu. Wreszcie, zdolności ofensywne i defensywne mogą być łączone tak destruktywne zaklęcia jak Mass Confusion, wywołujące paranoję w umysłach adwersarzy, która może nakłonić ich do atakowania swoich pobratymców. Przy użyciu Many, szamani stają się doskonałymi przewodnikami plugawej magii, która obdarza ich niezmiernie cieszącą zdolnością siania chaosu na polu bitwy.

Czarodziej: Kontrolując Moc Tajemną

Podobnie do szamana, czarodziej to potężny adept magii, pozbywający się czyniących zło zazwyczaj z dystansu. Jednak w przeciwieństwie do szamana, czarodziej mniej polega na zawezwanych pomagierach i nie posługuje się pokrętnymi zaklęciami czy Maną samą w sobie. Miast tego, czarodziej czerpie z Mocy Tajemnej celem inwokacji zaklęć z przeróżnych dyscyplin. Moc Tajemna (Arcane Power) to szybko regenerujący się zasób energetyczny, pozwalający na wyzwalanie takich zaklęć, jak Ray of Frost, które generuje promień lodu, który uderzając w pierwszego przeciwnika zadaje mu powtarzające się obrażenia od Chłodu, jednocześnie spowalniając jego ruchy i prędkość ataku. Moc Tajemna napędza również intratne zaklęcia defensywne w rodzaju Energy Armor, które na krótki okres czasu podnosi twoją Obronę za cenę obniżonego maksymalnego poziomu Mocy Tajemnej na czas działania zaklęcia. Inne zaklęcia mogą być używane z Mocą Tajemną aby pozwolić czarodziejowi na ucieczkę lub pozostanie poza zasięgiem kończyn przeklętych. Na przykład, Teleport pozwala na skok przez eter do wybranej lokacji, gdzie Slow Time tworzy bańkę zakrzywionej czasoprzestrzeni, spowalniającą prędkość poruszania się, ataku i pocisków, wszelakiego tałatajstwa w jej promieniu. Zawsze zestrojeni z Tajemnymi mocami ich świata, czarodzieje dominują swoich wrogów zabójczymi zaklęciami zadającymi obrażenia, wachlarzem eterycznej magii utrzymującej ich adwersarzy na dystans oraz elegancką defensywą, mistycznie osłabiającą nadchodzące obrażenia.

Maksymalizacja Zniszczenia

Choć fundamentalne zasady działania każdego zasobu są wykute w kamieniu, ich strategiczne wykorzystanie może być w dużym stopniu modyfikowane przez umiejętności pasywne, które drastycznie odmieniają szybkość i wydajność generowania i regenerowania zasobów. Przez użycie konkretnych umiejętności jak i praktycznie nieograniczone kombinacje run umiejętności, możesz dostroić moc swojej postaci przez kontrolę i zarządzenia jej zasobami energetycznymi. Teraz wybór należy do ciebie. Wybierz swoją faworyzowaną klasę i naucz się maksymalizacji benefitów oddanego ci zasobu, zyskując niesłychanie potężnego bohatera i śmiertelnego przeciwnika dla sił ciemności.

Tłumaczył - Iskariota

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 30.08.2011 13:12

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

6 komentarzy to “Powrót do Podstaw: System Zasobów Klas Postaci”

  1. Raf says:

    Po co tłumaczyłeś tekst, skoro teraz na stronie społecznościowej artykuły są publikowane w języku polskim?

  2. Siwy says:

    Zasob energii mnicha mial byc mleczny, a tutaj jest bardziej zoltawy 😐 Zmienili cos pod moja nieobecnosc? 😛

  3. chryja says:

    Arcane power wymiata jeśli chodzi o animacje:)

  4. Siwy says:

    Arcane, a zaraz po tym furia 😛

Skomentuj wpis.

*