Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Lubisz Diablo3.pl?

anktuarium to fizyczna rzeczywistość człowieka w uniwersum Diablo. Nie jest jedyną rzeczywistością czy wymiarem, w nim jednak, rozgrywają się najważniejsze dla świata wydarzenia.

Sanktuarium zostało stworzone jako plan egzystencji Nephalem, rasy wszechpotężnych istot, zrodzonych ze zmęczonych wojną aniołów i demonów. Diablica Lilith i Archanioł Inarius, byli głównymi odpowiedzialnymi za ten akt stworzenia i to właśnie ich dzieci, zostały nazwane Nephalem.

Mówiąc o omnipotencji Nephalem, nie ma mowy o przesadzie. Owe istoty były w stanie naginać rzeczywistość wedle swojego uznania. Była to umiejętność znacznie przekraczająca możliwości tak demonów, jak i aniołów.

Sanktuarium znajduje się na fizycznym planie rzeczywistości, czasem krzyżując się z planem Eterycznym, jak to niektórzy zwykli wyjaśniać. Niektórzy obdarzeni wystarczająco silną wolą, są w stanie posiąść duchową esencję ich istnień (zwaną „Maną”), wykorzystując ją do wyzwolenia energii z planu Eterycznego w Fizycznym, tym samym tworząc magiczne zjawiska.

Jak w przypadku większości fantastycznych światów, Sanktuarium gości zróżnicowane społecznie kultury. Zróżnicowanie imion i nazw, sugeruje pewną rozbieżność językową, która z pewnością musi istnieć  w Sanktuarium. Nazwy państw, takie jak „Zachodnia Marchia” (Westmarch) i nazwy miast w rodzaju „Tristram”, mają wyraźny zachodni wydźwięk z naszego świata, tak jak i architektura. „Deckard Cain” stanowi przykład imienia osoby z zachodu, gdzie „Abd al-Hazir”, jest imieniem postaci z kwitnącego wschodu. Inspiracja rzeczywistymi językami jest oczywista i choć nie wiadomo czy Sanktuarium rzeczywiście ma różne strefy językowe i jeśli tak, w jaki sposób postacie z różnych części świata są w stanie ze sobą rozmawiać, musi istnieć jakiś mechanizm wyjaśniający ten problem. Wyróżnić można dwie możliwości. Mianowicie albo owe języki są tak rozprzestrzenione po świecie, że właściwie każdy jest się w stanie ich nauczyć, bądź też istnieje jakiś osobny, język powszechny (zapewne odpowiednik Angielskiego).

Jest to sprawa znacznie bardziej złożona, przez co nie da się po prostu powiedzieć, że „mówią jednym z naszych języków” i inspiracja, najlepiej oddaje stan rzeczy. Kreując nazwy lub wyrazy w fantastycznych językach Sanktuarium, Blizzard wyraźnie inspirował się rzeczywistymi językami. Niektóre nazwy mają pochodne znaczenie, inne brzmią jak język źródłowy, jeszcze inne nie mają zupełnie żadnego powiązania:

Mowa Druidów – Staro Irlandzki (Gaelic)

Język Barbarzyńców – Języki skandynawskie

Kehjistan’ski – Arabski

Mowa Umbaru – Mieszanina języków Aborygenów, Afrykańskich, dialektów z Haiti (tu wielkie zapożyczenia z kultury voodoo) i języków Indyjskich.

Języki Zachodnich Królestw – Angielski

Xiansa’ijski – języki Azji Wschodniej (prawdopodobnie – mało jest informacji na temat kultury Xiansai)

Oto lista znanych nazw i systemów numeracji kalendarzowej Sanktuarium (dokładnie nazywanej Kalendarzem Kehjistan’skim), oparta o dzienniki Deckard’a Cain’a oraz Aust’a Starego z Harrogath, w latach 1265 – 66, podczas wojny w Pierwotnymi Złymi. Z notatek Cain’a wynika, iż miesiące są mniej więcej tak długie jak nasze i że posiadają swoje własne nazwy, tak jak i zawarte w nich dni tygodnia.

Nie wiadomo ile dokładnie jest dni w miesiącu, ile jest miesięcy w roku (choć można bezpiecznie założyć, że jest ich 12), ile jest dni w tygodniu i czy długość tygodni, miesięcy i lat jest różna (jak ziemski rok przestępny). Pewne jest natomiast co następuje:

W Kalendarzu Kehjistan’skim, jest co najmniej 10 miesięcy (prawdopodobnie 12, odzwierciedlających nasz kalendarz)

Jest co najmniej 28 dni w jednym z miesięcy (Katho’nie) i 27 w kolejnym (Damha’rze), co wskazuje na podobieństwo w długości do miesięcy ziemskich.

Kathon to prawdopodobnie pierwszy miesiąc roku

Solmoneth jest najprawdopodobniej drugim.

Lycanum, Montath, Ostara i Vasan, są miesiącami środkowymi, nie koniecznie w tej kolejności i z pewnością przemieszane z pozostałymi dwoma, nieznanymi miesiącami.

Jerharan jest zapewne czwartym od końca miesiącem (dziewiątym, jeśli jest dwanaście miesięcy)

Damhar jest trzecim od końca (dziesiatym)

Ratham jest przedostatni (jedenasty)

Esunar jest ostatnim (dwunastym)

Przynajmniej kilka z tych nazw miesięcy, powstało z inspiracji z rzeczywistego świata. „Ostara” to dawne Germańskie określenie na Wielkanoc, gdzie „Damhair” to Szkockie (w języku Gaelic) określenie Października, miesiąca dziesiątego.

Warto również zaznaczyć podobieństwa między imionami znanych Nephalem: Bult-Kathos’a (Kathos), Rathma (Ratham), Esu (Esunar), Vasily (Vasan). Możliwe, że miesiące, a przynajmniej część z nich, została nazwana po znanych przedstawicielach Nephalem.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 21.10.2010 11:54
Autor:
Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

*