Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft Nowe tytuły w GeForce Now Overwatch 2 wchodzi do chmury Diablo 4 z optymalizacją dla GeForce Now Wkrótce gry Blizzarda również z Battle.net GeForce Now rozwija bibliotekę gier Współpraca Nvidii i Microsoftu
Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft
Microsoft nabył Activision Blizzard w styczniu 2023 roku za blisko 70 miliardów dolarów. To największe przejęcie w historii firmy i jedno z największych w branży gier. Tym samym pod skrzydła Microsoftu trafiły takie marki jak Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch czy Diablo. To ogromne wzmocnienie dla zestawu studiów gamingowych Microsoftu.
Przejęcie Activision Blizzard to duża zmiana na rynku gier. Microsoft zyskał dostęp do wielu popularnych franczyz i znacząco rozszerzył swoje portfolio. Może to oznaczać przeniesienie niektórych gier na wyłączność dla konsol Xbox lub platformy Xbox Game Pass na PC. Jednak na razie większość gier Activision Blizzard pozostaje wieloplatformowa.
Skutki przejęcia dla graczy
Fani gier takich jak Call of Duty martwią się, że marka może stać się ekskluzywna dla Xboxa. Jednak Microsoft zapewnia, że nie planuje wycofywać popularnych serii z innych platform. Co więcej, niektóre tytuły Activision Blizzard pojawiają się w usługach konkurencji, jak GeForce Now.
Przejęcie otwiera też nowe możliwości. Gry Activision Blizzard mogą trafić do Game Passa i być dostępne w chmurze na różnych urządzeniach. To potencjalnie świetna wiadomość dla graczy.
Nowe tytuły w GeForce Now
Usługa strumieniowania gier GeForce Now regularnie powiększa swoją bibliotekę o nowe tytuły. Nvidia cały czas rozwija ten projekt, aby GeForce Now był jak najlepszą platformą cloud gamingu.
W ostatnim czasie do GeForce Now trafiło kilka głośnych gier od Activision Blizzard. Stało się to możliwe dzięki współpracy Nvidii i Microsoftu po przejęciu Activision Blizzard.
Gry Blizzarda w chmurze
W grudniu 2023 do GeForce Now dodano takie tytuły jak Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare 3 i Call of Duty: Warzone. Teraz do biblioteki dołączyły Overwatch 2 i Diablo 4 - dwa flagowe tytuły studia Blizzard.
Fani mogą cieszyć się rozgrywką w chmurze z pełnym wsparciem technologicznym. Diablo 4 obsługuje rozdzielczość 4K i 120 klatek na sekundę z DLSS. To świetna wiadomość dla graczy oczekujących na wysoką jakość.
Czytaj więcej: Diablo 4 wkrótce w Game Pass: Activision Blizzard na Xbox
Overwatch 2 wchodzi do chmury
Overwatch 2 to kontynuacja niezwykle popularnej gry sieciowej od Blizzarda. Tytuł zadebiutował w październiku 2022 roku i od razu zdobył rzesze fanów. Teraz gracze GeForce Now również mogą wskoczyć do tego hero shootera.
Dzięki chmurze Nvidii, Overwatch 2 stał się dostępny praktycznie na każdym urządzeniu - komputerach, laptopach, telewizorach czy tabletach. To świetna okazja, aby wypróbować dynamiczną rozgrywkę drużynową w świecie przyszłości.
Overwatch 2 w GeForce Now to fantastyczna wiadomość dla społeczności - mówi Jeff Kaplan, wiceprezes Blizzarda.
Na razie dostępna jest tylko wersja gry na Steam. Wkrótce ma pojawić się również Overwatch 2 z launchera Battle.net.
Diablo 4 z optymalizacją dla GeForce Now
Inna ważna pozycja od Blizzarda w usłudze GeForce Now to Diablo 4. Nadchodząca odsłona kultowej serii hack'n'slash zapowiada się obiecująco i ma wsparcie dla rozdzielczości 4K i 120 FPS.
Technologia Nvidii zadba o płynność rozgrywki i brak opóźnień nawet przy dużym natężeniu akcji na ekranie. Fani mogą spodziewać się również wsparcia DLSS, które dodatkowo zoptymalizuje wydajność Diablo 4.
Premiera Diablo 4 odbędzie się w 2023 roku na PC i konsolach. Data nie została jeszcze ujawniona. Ale już teraz wiemy, że gra od razu trafi do chmury GeForce Now jako jeden z flagowych tytułów.
Wkrótce gry Blizzarda również z Battle.net
Na razie Overwatch 2 i Diablo 4 są dostępne w GeForce Now tylko poprzez Steam. Jednak wkrótce sytuacja ma się zmienić.
Nvidia pracuje nad dodaniem gier Blizzarda także poprzez launcher Battle.net. Dzięki temu fani będą mogli uruchomić swoje ulubione tytuły bezpośrednio ze sklepu i biblioteki Blizzarda.
Dokładna data nie jest jeszcze znana. Ale możemy się spodziewać, że integracja Battle.net nastąpi w najbliższych miesiącach. To kolejny krok w rozwoju ekosystemu GeForce Now.
GeForce Now rozwija bibliotekę gier
Usługa GeForce Now prężnie się rozwija - regularnie powiększa bibliotekę o nowe gry i usprawnia technologię strumieniowania.
Nvidia mocno inwestuje w ten projekt, aby zapewnić graczom najlepsze wrażenia z grania w chmurze. Integracja z Xbox Game Pass i pozyskanie gier od Activision Blizzard to duże kroki naprzód.
GeForce Now ma ambicję być liderem wśród platform cloud gamingu. Dzięki nowym tytułom zyskuje kolejnych zwolenników i umacnia swoją pozycję na rynku.
Przyszłość GeForce Now rysuje się więc w jasny
Podsumowanie
W artykule omówione zostało przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft i jego konsekwencje dla rynku gier. To historyczna transakcja, która mocno zmienia układ sił. Microsoft zyskał dostęp do wielu znanych marek, ale na razie utrzymuje je jako wieloplatformowe. Przejęcie otwiera też nowe możliwości - gry Activision Blizzard mogą trafić do Game Passa i być dostępne w chmurze.
Kolejny wątek to rozwój usługi GeForce Now, która powiększa bibliotekę o tytuły Xbox Game Studios i Activision Blizzard. W ostatnim czasie do GeForce Now dodano m.in. Overwatch 2 i Diablo 4 od Blizzarda z optymalizacją dla rozdzielczości 4K i 120 FPS. Gracze mogą więc cieszyć się tymi tytułami w chmurze praktycznie na każdym urządzeniu.
GeForce Now mocno inwestuje w rozwój i ma ambicję być liderem cloud gamingu. Umowa z Microsoftem po przejęciu Activision Blizzard to kolejny duży krok naprzód i szansa na pozyskanie nowych fanów tej usługi. Przyszłość platformy jawi się więc w jasnych barwach.
Podsumowując, artykuł przedstawia, jak przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft otworzyło nowe możliwości dla obu firm i usług takich jak GeForce Now. To ciekawe zmiany na rynku gamingowym, które mogą pozytywnie wpłynąć na graczy.