Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Bashiok o Zmianach w Systemie Obrony

"Back in the saddle again!" Tak jest, Niebiescy się wreszcie ożywili w temacie Diablo 3. Dzisiaj mamy Bashiok'a potwierdzającego i opisującego dla nas zmiany w systemie obrony w Diablo III. Istotna i ciekawa sprawa.

W Diablo 2, obrona/zbroja była kalkulowana jako szansa na trafienie (atak kontra zbroja), w Diablo 3 zostało to zmienione na zmniejszanie obrażeń, które o ile dobrze rozumiem, oznacza że każdy atak, który przejdzie, będzie traktowany jako trafienie i będzie zadawał określone obrażenia. Jednak nie będzie to oznaczało, że "wszystkie ataki automatycznie trafiają" w przeciwieństwie do takiego np. WoW'a. W tej grze, musimy tylko machnąć bronią lub wystrzelić jakiś pocisk (magia też się liczy) w cel, by został zaliczony jako trafienie, oznacza to, że to nie procentowa szansa a celowanie umiejętnościami i strategiczne pozycjonowanie ich wyzwalania, są jednym, co wpływa na to czy trafiamy czy nie i w konsekwencji, czy wygrywamy walkę czy ją przegrywamy.

W zasadzie tak. Wszystkie ataki mają stałą 5% szansę na nietrafienie, z wykluczeniem większości zaklęć zasięgowych, AoE oraz umiejętności wymagających dużych inwestycji z zasobów energetycznych postaci. Nie ma jednej klarownej zasady, którą mógłbym tu wyłożyć tłumacząc co może zawsze trafiać a co nie, jest to zazwyczaj załatwiane w zależności od rodzaju ataku z jakim mamy do czynienia [unikalnie, mniej lub bardziej, dla każdego rodzaju ataku - przyp. Red.]. Większość ataków wręcz ma 5% szansę na nietrafienie, jednak niektóre ataki wręcz nie mogą chybić, ze względu na ich znacznie wymagania w zasobach energetycznych postaci.

Wydaje się, że kwestią zdrowego rozsądku jest fakt, iż atak zasięgowy musi zostać wymierzony i że musi trafić w ruchomy cel, więc szansa na chybienie zależy tylko od zdolności gracza, nie ma więc potrzeby dodawać tego do umiejętności (są od tego wyjątki). AoE raczej nie powinno nie trafiać, jako że jeśli przeciwnik jest w jego zasięgu, to jest to wynikiem jego błędu. Umiejętności z dużymi wymaganiami, ze względu na te właśnie koszta, gdyby zostały poddane szansie na nietrafienie, wydawałyby się być ułomne. Umiejętności które mogą chybić to zazwyczaj ataki wręcz z nikłym/zerowym kosztem, ataki pozwalające się spam'owac etc. I jeszcze jedno, nie ma żadnego sposobu na wzmocnienie/zmniejszenie szansy na chybienie.

Czy w takim razie mogę poprawnie założyć, że taka sama mechanika tyczy się potwora atakującego gracza?

Tak, możesz tak założyć.

Jak widzicie, jest to dość poważna zmiana w stosunku do tego, co widzieliśmy w D1 i D2. Tym razem wysoka obrona nie będzie oznaczać, że nie zostaniemy trafieni, zwyczajnie przyjmiemy mniej obrażeń. Dodatkowo, tarcze w Diablo 3 nie mają już tylko ustalonej szansy na zaabsorbowanie całości obrażeń, pojawiło się natomiast pole, informujące nas przed jakim przedziałem obrażeń są one w stanie nas uchronić. Logicznie rzecz biorąc, jest to bardzo trafne rozwiązanie. Stojąc koło wielkiego, odzianego w pełną płytę awanturnika i wymachując w niego spisą, raczej na pewno go trafimy, jednak nasza broń może się okazać zbyt słabej jakości by przebić się przez jego inkrustowaną runami zbroję.

Z punktu widzenia taktycznego, łatwiej nam będzie ocenić nasze możliwości na przetrwanie, szacując ilości otrzymywanych obrażeń. Tak samo będzie to działało w ocenianiu naszych zdolności bojowych, jako że ten system działa w obie strony (potwór - gracz, oraz gracz - potwór). Jak dla mnie bomba.

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 08.02.2011 18:59

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Jeden komentarz to “Bashiok o Zmianach w Systemie Obrony”

  1. Paweł Gosek says:

    Hell Yeah !!
    Nareszcie powiew realizmu w tej kwestii, bo do tej pory wyglądało to dość głupio faktycznie.
    Dziwi mnie tylko że Bashiok wszystko tak jasno i nieironicznie opisuje 😉

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.