Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Nawiązania do Zapowiedzi Zmian Systemów w 1.0.4 – Klaryfikacje

Po piątkowej publikacji zapowiedzi zmian w systemach autorstwa Wyatta Chenga, CM Lylirra rozjaśnia kwestię czterokrotnego poprawienia jakości wypadających przedmiotów oraz affixów elitarnych potworów, które będą przez Niebieskich dostrajane. Zaczynamy od tej pierwszej:

Ludzie zdają się myśleć, że fraza "zwiększymy czterokrotnie" z Zapowiedzi Zmian w 1.0.4 oznacza "będzie leciało cztery razy więcej magicznych przedmiotów". Tak w istocie może być, jednak istnieje powód, za którym można taką interpretację kwestionować.

Zapowiedź Zmian 1.0.4:
"zwiększymy czterokrotnie prawdopodobieństwo, że upuszczą one magiczne lub rzadkie przedmioty"

Zapowiedź Zmian 1.0.3:
"Ewaluujemy obecnie koszta naprawy między 4x, a 6x zwiększeniem obecnej wartości."

Zazwyczaj, kiedy Blizzard ma na myśli czterokrotne zwiększenie poziomu czegoś, zapisują to jako "4x", tak jak to miało miejsce w sekcji poświęconej kosztom naprawy w blogu dotyczącym 1.0.3. W blogu o 1.0.4 nie napisali, że "magiczne przedmioty będą lecieć ze zwykłych potworów z 4x częstotliwością", a tak właśnie wszyscy to odczytują. Miast tego, zastosowano zwrot językowy oznaczający zwiększanie o mnożnik. Kontynuując to rozumowanie, w blogu 1.0.3 nie napisano, że "koszta napraw zostaną powiększone cztero, ablo sześciokrotnie."

Mnie to przyprawia o konsternację. Firmy zazwyczaj starają się stosować zunifikowaną terminologię, coby unikać zamieszania.

Pytanie brzmi: czy "4x" i "czterokrotne zwiększenie" to jedno i to samo.

Jeśli tak, to w porządku.

Jednak biorąc pod uwagę tą różnicę w terminologii, nie możemy po prostu założyć, że obie te różniące się między sobą frazy znaczą to samo. Blog o 1.0.3 używa "4x". Blog 1.0.4 stosuje "czterokrotne zwiększenie".

Czy więc rzeczywiście "4x" i "czterokrotne zwiększenie" znaczą dokładnie to samo w blogu deweloperskim do łaty 1.0.4?

Coby sprostować, nie będziemy wprowadzać zmian do częstotliwości wypadania samych przedmiotów. Miast tego, zmieniamy jakość przedmiotu w momencie jego wypadnięcia. A kiedy mówimy, że "czterokrotnie zwiększamy" prawdopodobieństwo, że nie-Elitarne potwory rzucą magiczne przedmioty, znaczy to tyle, że owe potwory powinny teraz rzucać 4 razy (albo "4x") magicznych przedmiotów, ile rzucają teraz. Istotne jest również, że wpłynie to jedynie na Magiczne i Rzadkie przedmioty.

Tak też, na przykład jeśli pełne wyczyszczenie jednej lokacji daje w tej chwili 500 przedmiotów z nie-Elitarnych potworów, po łacie 1.0.4 nadal będzie ich 500. Jednak jeśli do tej pory z tych 500 przedmiotów miałeś 20 Maficznych (niebieskie) i 4 Rzadkie (żółte), teraz powinieneś dostać około 80 Magicznych i 16 Rzadkich.

Mam nadzieję, że to pomogło!

Czy to czterokrotne zwiększenie będzie się tez tyczyło Legendarnych?

Niet, tylko Rzadkie i Magiczne przedmioty będą pod wpływem tej zmiany (wybaczcie zamieszanie).

No więc dlaczego tylko Fire Chains i Shielding zostały wymienione w tekście Chenga?

Dla tych, co nie wiedzą, o czym mówię:
http://us.battle.net/d3/en/blog/6923456/104_Systems_Preview-8_10_2012
"poprawimy funkcjonowanie najbardziej frustrujących cech specjalnych potworów – afiksów takich, jak „Ogniste łańcuchy” i „Osłona”"

Prawdziwa frustracja bierze się jednak z Vortex i Nightmarish.
(oczywiście z perspektywy postaci walczącej wręcz, zasięgowi raczej nie zwracają na to uwagi)

Te dwa affixy są moimi śmiertelnymi wrogami, nie pozwalają ci się poruszać tak, jak chcesz i wpienia mnie to niesłychanie.

Albo jak przeciwnik ma Jailer + Waller. Nie możesz się nawet poruszyć, jak mury spadną prosto na ciebie, a do tego masz łańcuchowe Jaile zaraz po zniknięciu murów, przez co tracisz więcej czasu niż z Shielding, jako że nie możesz się poruszać i atakować.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fire Chains: gtfo
Shielding: gtfo
Vortex: gtfo... czekaj, przecież nie możesz.
Nightmare: gtfo... o, czekaj, właśnie wbiegłeś w mur, a w między czasie jesteś otoczony.

Fire Chains i Shielding były jedynie przykładowe. Przyjrzeliśmy się kazdemu affixowi i dostroiliśmy znacznie więcej, niż dwa. Na przykład, jak już raz cię przestraszył potwór z Nightmarish, dostajesz chwilową odporność na strach.

Postarajcie się pamiętać, że zapowiedzi zmian w systemach mają bardziej na celu wyjaśnić dlaczego takie, a nie inne zmiany są wprowadzane, niż dokładnie wyszczególniać każdą. (Od tego są noty do łaty.)

I na koniec, coby było już zupełnie jasne (jeśli umknęło to komuś w tekście Chenga), łata 1.0.4 została zapowiedziana na czwarty tydzień Sierpnia. Bashiok potwierdza:

Jakieś szanse na kolosalnie umowne ETA lub podpowiedź względem daty 1.0.4? <3 -@endo77x7

Czwarty tydzień Sierpnia. -@Bashiok

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 13.08.2012 09:33

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

14 komentarzy to “Nawiązania do Zapowiedzi Zmian Systemów w 1.0.4 – Klaryfikacje”

  1. KERMIz says:

    Przyznam, że mnie w tekście changa umknął zwrot, że w ostatnim tygodniu sierpnia będzie łata. Widać czytałem niedokładnie, bo jedyne co znalazłem to zwrot: „Chociaż zostało jeszcze kilka tygodni”, ale to nie musi oznaczać końca sierpnia. Dobrze, że zostało to potwierdzone. Dzięki Iskariota.

  2. KERMIz says:

    Widać, nie doczytałem podsumowania :P, stoi jak drut napisane: „o, tak na marginesie, planowane jest na ostatni tydzień sierpnia.”

    hehe, lame me 🙂

  3. jacob says:

    czyli lepiej teraz legend nie identyfikować? i czekać czy te co wypadną to i tak będą gorsze??? bo mam dwie i nie wiem co zrobić

    • Karciciel says:

      To co znalazłeś ma swój kod, i już inne nie będzie. A druga sprawa legendarne mają być wzmocnione w patchu 1.04, ale nie zmieni się nic w obecnych już znalezionych. Ale najgorsze jest to, że te stare walają się później między nowymi, tak samo te ze zbugowanym attack speedem, leżą wraz z tymi naprawionymi.

  4. jacob says:

    czyli moge je sprawdzać co mają bo to nie da nic czy teraz czy po 1.0.4 ?? -.- k**** taka gra a tyle nie dopracować, tibia była lepsza 😀

  5. jacob says:

    że legenda będzie dobra w to nie wieże bo robię z niej ogniki ale teraz pytanie za 100pkt – jak znalazłem schemat do legendy i zrobię ją po 1.0.4 to będzie lepsza niż jakbym zrobił teraz?:D

    • Iskariota says:

      @jacob: No za 100 pkt. rzeczywiście. Jeśli seed legendarnych z rzemiosła nie ma związku z identyfikatorami schematów, po 1.0.4 będziesz mógł z niego trzaskać zaktualizowane Legendarne. Logicznie rzecz biorąc, tak powinno być, ale nie cytuj mnie 🙂

  6. jacob says:

    czyli tak jak myślałem nic nie wiemy nadal 😀

    • Aser says:

      „Wytworzone przedmioty legendarne – Jeśli posiadasz legendarną formułę rzemieślniczą, a przedmiot, który dzięki niej można stworzyć, zostaje zmieniony to NIE trzeba zdobywać nowej formuły. Jeśli stworzy się coś po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4, będzie to już nowy przedmiot.”

  7. Aser says:

    http://eu.battle.net/d3/pl/blog/5629421/Ulepszenia_w_systemie_przedmiotów_legendarnych-15_08_2012

    Chyba odpalając Diablo 3 nareszcie WEJDĘ DO GRY!!!!!!!!!!!!

    STRASZNIE MI SIĘ TE ZMIANY PODOBAJĄ!!!!!!!!!! 😉

    W stylu starego dobrego Diablo ;-). Goddamm Me like it!!

    • Sadkill says:

      Żeby jeszcze tylko podnieśli odrobinkę drop rate legendarnych 😛

      • Aser says:

        Oby go nie zmiejszali i to już Mi wystarczy. Przez całą grę znalazłem tylko jeden przedmiot, który sprzedał się za więcej jak 3-4kk, a do tego 5 czy 7 legendarnych, które były nic nie warte oczywiście. Tak więc jest i było większe prawdopodobieństwo, że szybciej wypadnie legenda niż item z dobrymi affixami.

        …-ze zbioru Moich doświadczeń z Diablo3.

Skomentuj wpis.

*