Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

Rozładowanie Emocji i Spekulacje Bashioka Po Jego Ostatnim Eseju

Bashiok poświęca jeszcze trochę czasu na temat kumulowania punktów, zerowania statystyk i tworzenia nowych postaci z tej samej klasy. Po jego ostatniej analizie i testach związanych z problemem zasugerowanym przez graczy, pokrótce podsumowuje cały ambaras i odpowiada na co ważniejsze pytania fanów.

Są jakieś szanse na w miarę regularny post w rodzaju "rozgrywka dnia"? Coś podobnego do tego, co ostatnio napisałeś, co utrzymywało by nas w wysokiej ekscytacji.

Cieszę się, że się ludziom podobało. Wcale nie miałem takiego zamysłu.

Jest to jakiś pomysł, nie wiem jednak jak długo byłoby to ciekawe, biorąc pod uwagę małą ilość informacji, które mógłbym przekazać odnośnie zadań, lokacji i terenów etc. Nie wiem, może i dałoby się coś takiego zrobić. Różne klasy i build'y… Jestem pewien, że byłbym w stanie napisać coś lepszego, jeśli od początku robiłbym to z zamysłem przekazania doświadczenia z gry.

Przemyślę to.

Wdaj się w szczegóły! I jeszcze, ile ci zajęły te próby gry?

Nigdy go wcześniej nie widziałem, co raczej mnie nie tłumaczy bo dawno nie przechodziłem głównego wątku fabularnego od samego początku. To mógł być już wcześniej zdeterminowany rzadki przedmiot. Mogłem się pomylić co do koloru lub nazwy tego przedmiotu.

Chyba jakieś 45 minut mi zajęło każde podejście? Zgaduję. Jestem pewien, że ktoś będzie próbował opracować z tego krzywą doświadczenia. I ja tu mówię, dawaj Charlie! (a dlatego, że będzie błędna).

Ostatnia wypowiedź Bash'a, dotyczy zerowania statystyk i potencjalnych, długoterminowych Osiągnięć [Achievements]:

Jaki jest więc sens robienia tych wszystkich rzeczy w grze, na które schodzi im teraz najwięcej czasu, skoro większości z nich i tak nie zobaczymy w związku z zerowaniem statystyk? Zerowanie statystyk nie daje ci czternasto-poziomowych kamieni szlachetnych we wszystkich twoich przedmiotach. Czy też w ogóle jakichkolwiek przedmiotów. Zerowanie statystyk nie zmienia sposobu ani szybkości zbierania łupów.

Spróbuję trochę innego podejścia do tematu, gdzie spróbuję odpowiedzieć na to co wspomniałem wcześniej, odnośnie dawania ludziom sensu do tworzenia nowych postaci z tej samej klasy.

Co jeśli będą, powiedzmy, serie Osiągnięć dla każdej z klas... To jest całkowicie hipotetyczne i wymyślam to w tej chwili, więc możliwe, że będzie to głupie... ale powiedzmy, że jest jakaś określona liczba tych specjalnych Osiągnięć dla każdej klasy. Powiedzmy, że grasz Szamanem, dobijasz do 60 poziomu i dostajesz pierwsze z tych wyjątkowych Osiągnięć. Owe Osiągnięcie dodaje ci +1 Trait Point, dla wszystkich Szamanów, których stworzysz w przyszłości. To jest całkiem niezłe doładowanie. W późniejszym czasie, tworzysz nowego Szamana i zaczynasz od razu z +1 Trait Point'em i nim też dobijasz do 60 poziomu i hej hej! Dostajesz kolejne specjalne Osiągnięcie. Następny +1 Trait Point dla wszystkich Szamanów, których zrobisz w przyszłości, więc teraz masz już +2 Trait Point'y do wszystkich nowych Szamanów. Mogłoby się to dalej kumulować do pewnego poziomu, czy coś w tym rodzaju. Więc może coś takiego byłoby dobrą zachętą? I... prawdopodobnie nie będzie się nadawać, bo nie jestem projektantem, ale co z tego! Wydaje mi się, że daje to jakieś pojęcie, co do potencjalnych zachęt do tworzenia nowych postaci z tej samej klasy.

Przychodzi mi do głowy kilka słabych stron tego pomysłu: Można się przez to czuć "zmuszonym" do nabicia wszystkich takich osiągnięć, aby pozostać konkurencyjnym na arenach (albo też dosłownie zmuszonym). Starsze postacie nie dostają tego bonusu, więc mogą stać się mniej warte rozgrywki - co mogłoby zostać rozwiązane, dodając te bonusy wszystkim naszym postaciom w danej klasie. Nie jestem pewien czemu wydawało mi się, że to zły pomysł. Mogłoby to też zniechęcać do grania pozostałymi klasami, namawiając do pozostania przy jednej, nim się nie dobije do wszystkich Osiągnięć.

Tak czy owak, nie chcę spędzać więcej czasu na spekulacje o tych sprawach. Z pewnością mógłbym. Chodziło mi jednak tylko o przykład.

Choć wyzwania, o których wspomina Bashiok, osobiście nie specjalnie mnie interesują, uważam, że istnienie doń podobnych, jest konieczne do osiągnięcia jak najwyższego współczynnika "chęci-zagrania-jeszcze-raz" lub "chęci-do-grania-dalej". Dobrze jest, gdy zostaną one odgórnie ustalone przez twórcę gry, gdyż - jak już zresztą Jay Wilson zauważał na panelach Diablo 3 podczas BlizzCon'u - mamy wtenczas do czynienia z odpowiednio wysoką jakością a nie czymś w rodzaju 99 poziomu w Diablo 2, który nie był nawet zakładany jako coś wykonalnego (w sensie dobicia do niego).

Podsumowując esej Bash'a i te ostatnie wypowiedzi, naprawdę fajnie jest jak się gość porządnie rozpisze i z chęcią poczytałbym coś, w rodzaju wspomnianej powyżej "rozgrywki dnia".

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 05.11.2010 12:06

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

Skomentuj wpis.

ERROR: si-captcha.php plugin: GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable GD image support for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin: imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them to enable imagepng for PHP.