Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności/Cookies.OK

Grasz jeszcze w Diablo 3?

Wyniki

Loading ... Loading ...

Diablo_3_fansite Diablo_3_PvPkomnatadusz.pl
Facebook.com - diablo3poland Youtube.com - diablo3poland Twitter.com - diablo3poland
Filtruj newsy: Wszystkie Newsy Blizzard Newsy Diablo3.com Newsy Diablo3.pl
Czekasz na PvP w Diablo 3? My również!

WoW i Dungeon Journal – Dungeon Journal i Diablo 3?

Nowa funkcja w ostatnim patch'u World of Warcraft, zwana Dungeon Journal, to swego rodzaju wewnętrzna encyklopedia map, tabel fantów, informacji o zaklęciach i umiejętnościach potworów oraz różnych innych materiałów dotyczących raid'ów i dunegon'ów. Słowem, mamy tam wszystko to, co do tej pory gracze zbierali na własną rękę, przechowując te dane we wszelakich portalach fanowskich i stronach społecznościowych. WoW'owcy gorąco debatowali nad tym skądinąd kontrowersyjnym pomysłem a teraz, znany z oficjalnych for Grug, poruszył ten temat w kontekście ogólnego rozwoju gry jak i samego Diablo 3. Bashiok podjął argument.

Kilka dni temu przeczytałem, że WoW dostaje funkcję Dungeon Guide. Każdy gracz będzie miał dostęp do tabel fantów i strategii dla każdego bossa, każdego dungeon'u prosto w grze, bezpośrednio od deweloperów. Osobiście, znajduję ten pomysł jako żałosny. Blizzard odbiera z boss'ów element odkrywania, rozparcelowując wszystko na "Wykonaj te czynności, zbierz fanty". Społeczność robiąca to samodzielnie, pracując z tym co mają, improwizując, to jedna sprawa, jednak karmienie gracza najlepszymi rozwiązaniami na dane wyzwanie prosto z ręki ludzi, którzy je rzucili, to już co innego. Choć większość tych informacji jest dostępna online, do tej pory Blizzard był skłonny podtrzymać Kayfabe (wygooglujcie sobie), a teraz, zdecydowali się zrzucić kurtynę i powiedzieć "tu jest dungeon, tu macie boss'a,  a tak go się zabija" nie wymagając od gracza żadnego wysiłku w ustaleniu tego samemu.

Zastanawia mnie, jak to będzie wyglądało w Diablo 3. Wiem, że raczej nie poddadzą szczegółów boss'ów, jak to zrobili w WoW'ie, jako że jest więcej miejsca na dowolność (i nie trzeba się przymilać trzynastolatkom i gospodyniom domowym, które chcą sobie pograć w End Game). Jednak co z pozostałymi elementami gry? Co z ulepszeniami przedmiotów? Czy Blizzard zapewni wewnętrzny widget, objaśniający nazwy i zasięg poziomowy każdego Fire Damage czy modyfikatora +Crit? Co z szansą na wypadnięcie? Możliwe zadania w danej strefie? Nie przeszkadza mi, że gdzieś te informacje są dostępne, nie wsadzajcie ich jednak w samej grze.

EDIT: Dobra no, może przesadzam odnośnie Dungeon Journal'a. Sam przekaz jednak nadal stoi.

Z góry sorry za to całe gadanie o WoW'ie, muszę jednak przysolić Grug'owi 😉


Q u o t e:
Kilka dni temu przeczytałem, że WoW dostaje funkcję Dungeon Guide.

(Już jest w grze od patch'a 4.2)


Q u o t e:
Każdy gracz będzie miał dostęp do tabel fantów


Prawda, choć od lat są już robione przez graczy mod'y (z których większość ludzi korzysta) zapewniające te same informacje. Alternatywnie, alt+tab z gry coby poszukać tego wszystkiego na jakieś stronie działa podobnie.


Q u o t e:
i strategii dla każdego bossa, każdego dungeon'u prosto w grze, bezpośrednio od deweloperów.

Nieprawda, nie zapewnia żadnych strategii. Zapewnia informacje o umiejętnościach. Jakie zaklęcia i/lub umiejętności są w arsenale boss'a.  Nie jak są używane, kiedy i jak sobie z nimi radzić, czy też najlepiej je kontrować. Biorąc pod uwagę, że nawet mając Dungeon Journal, nowy raid (Firelands) jest szalenie trudny dla znaczniej większości graczy, mamy absolutny dowód na to, że te informacje mogą być pomocne dla graczy w zrozumieniu co z nimi robią umiejętności w chaosie walki, nie dając im jednocześnie żadnej przewagi co do tego, jak naprawdę dobry są graczem. (Dungeon Journal nie zrobi ze słabego gracza, dobrego gracza.)

Przed Dungeon Journal'em i z pewnością od jego czasów, większość radier'ów ogląda nagrania wideo pokazujące jak przejść daną walkę, publikowane przez absolutnie najlepsze grupy, które pokonały boss'ów miesiące temu, na naszych serwerach testowych. To co oglądają, to właśnie strategia. To co zapewnia Dungeon Journal, to podstawowe informacje o boss'ach, to co z tymi informacjami zrobisz, zależy wyłącznie od ciebie. Co jednak najważniejsze (i dlatego właśnie go stworzyliśmy) ludzie nie wciskają już alt-tab coby zobaczyć, co to u diabła była za kula ognia, którą właśnie dostali w twarz. Sposób na jej najefektywniejsze uniknięcie, nadal zależy wyłącznie od nich.


Q u o t e:
Zastanawia mnie, jak to będzie wyglądało w Diablo 3. Wiem, że raczej nie poddadzą szczegółów boss'ów, jak to zrobili w WoW'ie, jako że jest więcej miejsca na dowolność (i nie trzeba się przymilać trzynastolatkom i gospodyniom domowym, które chcą sobie pograć w End Game). Jednak co z pozostałymi elementami gry? Co z ulepszeniami przedmiotów? Czy Blizzard zapewni wewnętrzny widget, objaśniający nazwy i zasięg poziomowy każdego Fire Damage czy modyfikatora +Crit? Co z szansą na wypadnięcie? Możliwe zadania w danej strefie? Nie przeszkadza mi, że gdzieś te informacje są dostępne, nie wsadzajcie ich jednak w samej grze.

Myślę że całkowicie byśmy się zgodzili, że Dungeon Journal byłby fatalnym pomysłem i zrujnował by grę, gdybyśmy go zawarli od momentu premiery World of Warcraft. Jednak gra ma już prawie 7 lat. Nie zatrzymuje to ludzi przed chęcią wykombinowania jak rzeczy działają i właśnie dlatego, nie zapewniamy ludziom żadnych strategii, jednak dzielnie się informacjami w rodzaju umiejętności boss'a, wcale nie jest takim problemem, kiedy nie tylko są one dostępne  z wielu źródeł, a stają częścią sposobu, jakim ludzie grają w grę.

Prócz tego pokazuje on model 3D boss'a, jego fanty, lokację w rai'dzie i ogólnie rzecz biorąc, jest to bardzo pomocne. Zanim żeśmy go dodali wywołał zamieszanie, jednak jak często się zdarza, od kiedy już znalazł się w grze i ludzie przekonali się, że nie jest to przycisk "Wygrałem", uznano powszechnie, że jest to pomocne narzędzie.

Tak czy owak, nic z tego co wymieniłeś nie znajdzie się w Diablo III, jednak co będzie za 7 lat?

Polecamy Diablo 3 Sklep - tanie klucze do gier.

Ostatnia modyfikacja: 08.07.2011 14:38

Bądź na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami ze świata Diablo 3!

Polub naszą stronę:
Doceń naszą pracę, dzięki wyczerpującym komentarzom przyczyniasz się do rozwoju portalu.

3 komentarze to “WoW i Dungeon Journal – Dungeon Journal i Diablo 3?”

  1. Siwy says:

    Pod koniec tamtego miesiaca mialo byc forum 😐 Warto jeszcze wogole czekac?

  2. Forum says:

    Jestem już blisko, nadchodzę, warto za mną czekać więc czekajcie cierpliwie! Wasze forum!

Skomentuj wpis.

*