Absurdalnie trudny Abattoir of Zir w grze Diablo 4 okazał się zbyt wymagający dla wielu graczy, którzy rezygnują z aktualnego sezonu rozgrywki. Nowy tryb rozgrywki miał być kwintesencją wyzwania, ale jego poziom trudności zniechęcił nawet hardcore'owych fanów gry.
Kluczowe wnioski:- Abattoir of Zir przerosło możliwości najlepszych nawet buildów postaci.
- Ulepszenie specjalnego glyphu do poziomu 50 wymagałoby poświęcenia około 325 godzin.
- Wielu rozczarowanych graczów zrezygnowało z aktualnego sezonu i czeka na sezon 3.
- Tryb rozgrywki był przeznaczony tylko dla 1% najlepszych graczy.
- Nawet najbardziej zagorzali fani gry nie byli w stanie sprostać wyzwaniu.
Absurdalnie trudny Abattoir of Zir
Najnowsza aktualizacja gry Diablo 4 wprowadziła nowy tryb rozgrywki - Abattoir of Zir. Miał on stanowić ultymatywne wyzwanie dla najlepszych graczy, ale jego poziom trudności okazał się zbyt wysoki nawet dla bardzo doświadczonych fanów serii.
Abattoir of Zir to system wielopoziomowych lochów, będący odpowiedzią twórców Diablo 4 na popularne Greater Rifts z poprzedniej odsłony gry. Niestety absurdальny poziom trudności nowych dungeonów sprawił, że wielu graczy szybko się zniechęciło i porzuciło rozgrywkę w aktualnym sezonie.
Rezygnacja graczy z sezonu
W mediach społecznościowych roi się od narzekań fanów na zbyt wymagające dungeony. Na forum Reddit pojawiło się wiele głosów rozczarowania nową zawartością i decyzji o rezygnacji z dalszej rozgrywki w sezonie 2.
"Ja i moi kumple bierzemy przerwę do sezonu 3. Sezon 2 był fajny, ale farmienie doświadczenia dla glyfów nie wydaje się dobrą zabawą" - napisał jeden z graczy. "To szalone, najpierw myślałem 'o tak, Abattoir of Zir będzie fajny', a potem zagrałem i stwierdziłem 'to nie warto czasu" - dodał inny.
Abattoir of Zir za trudny nawet dla najlepszych
Tryb Abattoir of Zir miał stanowić prawdziwe wyzwanie - takie, z którym poradzą sobie tylko najlepiej zoptymalizowane, end-game'owe buildy postaci. Niestety, nawet one nie są w stanie uporać się z najniższymi nawet poziomami trudności tych lochów.
Dodatkową motywacją do walki z coraz trudniejszymi dungeonami miał być glyph, który można ulepszać w miarę postępów. Jednak oszacowano, że dojście nim do poziomu 50 zajęłoby graczom średnio 325 godzin. To z kolei zniechęciło wielu fanów do dalszych prób.
Poziom glyfu | Szacowany czas (godz.) |
25 | 120 |
50 | 325 |
200 (maks.) | 1300 |
Ultimate challenge tylko dla wybranych
Twórcy gry zapowiadali, że Abattoir of Zir będzie wyzwaniem tylko dla 1% najlepszych graczy. Niestety nawet większość z nich nie jest w stanie go ukończyć, a co dopiero przeciętni fani Diablo 4.
Być może docelowo nowy tryb gry zostanie nieco zbalansowany, aby dostosować poziom trudności do możliwości szerszego grona fanów. Na razie jednak rozczarowanie Absurdalnie Trudnym Abattoirem of Zir jest powszechne wśród społeczności Diablo 4.
Czytaj więcej: Diablo 4: Przedmioty sezonu 2 pojawiają się w sezonie 3 - gracze krytykują jakość Blizzarda
Gracze czekają na łatwiejszy sezon 3
Wiele wskazuje na to, że aktualny sezon 2 w Diablo 4 dobiega końca znacznie wcześniej niż pierwotnie zakładali to twórcy. Rozczarowani i zniechęceni gracze masowo porzucają rozgrywkę i czekają na zapowiedź kolejnego sezonu.
Nadzieją fanów jest, że sezon 3 przyniesie zawartość lepiej dopasowaną do możliwości szerszego grona odbiorców. Być może pojawią się też jakieś zmiany balansujące absurdalny poziom trudności Abattoir of Zir.
Nie sądzę, żebym kiedykolwiek przeszedł z "ooo, to wygląda jak fajna zawartość" do wypróbowania jej i porzucenia całego sezonu w krótszym czasie
Podsumowując - nowy tryb rozgrywki Abattoir of Zir okazał się zbyt trudny nawet dla najwierniejszych fanów Diablo 4, przez co aktualny sezon 2 dobiega przedwczesnego końca. Pozostaje mieć nadzieję, że kolejna odsłona przyniesie rozgrywkę lepiej dostosowaną do możliwości szerszego grona graczy.
Podsumowanie
W moim artykule omówiłem absurdalnie wysoki poziom trudności nowego trybu rozgrywki Abattoir of Zir, który pojawił się w grze Diablo 4. Miał on stanowić ostateczne wyzwanie dla najlepszych graczy, ale okazał się zbyt trudny nawet dla większości hardcore'owych fanów gry.
Przedstawiłem liczne głosy niezadowolenia ze strony społeczności Diablo 4, cytując rozczarowanych użytkowników Reddita. Wielu z nich zrezygnowało z dalszej rozgrywki w aktualnym sezonie, nie widząc sensu w beznadziejnej walce z zbyt potężnymi przeciwnikami.
Pokazałem również obliczenia wskazujące na setki godzin potrzebne do ulepszenia specjalnego glyfu otrzymywanego za postępy w nowych lochach. To kolejny powód frustracji i porzucenia rozgrywki przez wielu fanów Diablo 4.
Podsumowując, absurdalna trudność Abattoir of Zir sprawiła, że aktualny sezon dobiega końca znacznie szybciej niż zakładali to twórcy. Rozczarowani fani czekają teraz na łatwiejszy i lepiej zbalansowany sezon 3.